Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با وزیر خارجه روسیه به این کشور هشدار داد که در انتخابات آتی آمریکا مداخله نکند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاخ سفید پس از برگزاری نشست مقامات آمریکا و روسیه با موضوع کنترل تسلیحات هسته ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» روز سه شنبه در گفتگو با وزیر خارجه روسیه به مقامات مسکو هشدار داد که در انتخابات آتی آمریکا مداخله نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، «جود دیر» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای که پس از دیدار ترامپ و لاوروف صادر شد، اعلام کرد: «رئیس جمهور ترامپ نسبت به هرگونه تلاش از جانب روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا هشدار داد و از روسیه خواست تا مناقشه خود با اوکراین را حل و فصل کند».

در این نشست، «سرگئی لاوروف» بار دیگر پیشنهاد مسکو برای تمدید معاهده کنترل تسلیحات استارت جدید میان روسیه- آمریکا را مطرح کرد؛ در مقابل، ترامپ بر تمایل خود به انجام گفتگوی راهبردی با حضور روسیه و چین تأکید کرد.

این در حالی است که چین با بهره مندی از تسلیحات هسته ای محدودتر در مقایسه با زرادخانه هسته ای آمریکا و روسیه، هرگونه گفتگوی سه جانبه در این زمینه را رد می کند و برخی تحلیلگران این موضع آمریکا را به مثابه دارویی زهرآلود برای نابود سازی هر معاهده استارت جدید می دانند.

از سوی دیگر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای روسی خود گفت که ایالات متحده معتقد است سایر طرفها همچون چین لازم است به گفتگوهای وسیعتر در مورد کنترل تسلیحات [هسته ای] بپیوندد و اعلام کرد که پیشنهاد روسیه برای گنجاندن قدرتهای هسته ای همچون انگلیس و فرانسه در این گفتگوها  را بررسی خواهد کرد.

گفتنی است که دیدار مقامات واشنگتن و مسکو در شرایطی برگزار شد که اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با متهم کردن ترامپ به سوء استفاده از قدرت و اختیارات خود و تحت فشار قرار دادن دولت اوکراین به انجام تحقیقات در خصوص رقیب انتخاباتی اش، جو بایدن، خواستار صدور کیفرخواست علیه ترامپ شدند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، آندژی دودا، رییس جمهور لهستان می‌گوید که این کشور با هدف قرار گرفتن زیر چتر بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای ناتو، آماده است تا از این تسلیحات در خاک خود میزبانی کند.

دودا با اشاره به آنچه تحرکات روسیه خوانده شده است، گفت: روسیه بیش از پیش در حال نظامی‌سازی منطقه کالینینگراد است و به‌تازگی هم تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.

وی تاکید کرد: اگر متحدان ما به عنوان بخشی از سیاست اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای و با هدف تقویت امنیت جبهه شرقی ناتو، تصمیم به استقرار این ابزار بازدارنده در خاک اعضا(از جمله خاک ورشو) بگیرند، ما آمادگی آن را داریم.

رییس جمهور لهستان افزود: ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستیم و علاوه بر این، از این نظر تعهداتی هم داریم و به زبان ساده، یک سیاست مشترک را دنبال و پیاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط «صمیمانه» با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که هفته گذشته با او در یک «جلسه خصوصی» شرکت کرده است.

کد خبر 6085247

دیگر خبرها

  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است