Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروز حناچی در رابطه با توسعه موتورهای برقی در پایتخت گفت: بناست موتورهای برقی در پایتخت توسعه پیدا کند و از زیر ساخت‌های دوچرخه برای این امر سود خواهیم برد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روز گذشته محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ضمن انتقاد از عدم توجه به توسعه موتورهای برقی از سوی شهرداری تهران تردد موتورهای دوگانه سوز را خلاف قانون دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروز حناچی، شهردار تهران، در رابطه با توسعه موتورهای برقی در پایتخت گفت: در این رابطه برنامه داریم. مرکز نوآوری تشکیل داده‌ایم و به صورت پایلوت این کار را انجام می‌دهیم.

شهردار تهران افزود: برای موتور برقی‌ها مسیر ویژه درست می‌کنیم و در حال توسعه این امر هستیم.

او در پاسخ به این سوال که چه زیر ساخت‌هایی برای تردد موتورهای برقی در نظر گرفته شده است؟ اظهار کرد:  موتور برقی یا اسکوتر از لاین دوچرخه‌ها استفاده خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرگزاری برنا دوچرخه پیروز حناچی محسن هاشمی موتور برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: ۲۵ هزار دستگاه سدان، ۲۵۰۰ دستگاه خودروی SUV و ۱۰ هزار دستگاه وَن به حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد می‌شود.

به گزارش مشرق، شهریار افندیزاده با تاکید بر ضرورت برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل پایتخت اعلام کرد: با توجه به اثرگذاری ویژه این طرح بر وضعیت و کیفیت زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن، در کنار اثرات حمل و نقلی در سطح شهر تهران، استفاده از خدمات شرکت‌های مهندسین مشاور، دارای تخصص‌‎های مرتبط با موضوع، مطالعه موردنیاز ما است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به آغاز فرایند انتخاب مشاور از فراخوان دو فقره آگهی استعلام ارزیابی فنی و مالی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه، ۲۷ و ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در یک روزنامه خبر داد و گفت: از شرکت‌های مشاوری که دارای حداقل رتبه ۲ در تخصص حمل و نقل هستند، دعوت کردیم برای دریافت اسناد انتخاب مشاور، از اول تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران مراجعه کنند.

افندیزاده افزود: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی (به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت) با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی (اثرسنجی ترافیکی)، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تأمین برق ایستگاه‌ها) و مکانیکی موردنیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران به طور کامل بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین به تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مدل‌های اقتصادی نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت برقی با توجه به قیمت موجود تاکسی و موتور بنزینی، از دیگر موارد مورد بررسی در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران است.

افندیزاده با اشاره به اثرات ترافیکی، زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت، تصریح کرد: بررسی پدافند غیرعامل جهت جانمایی و استقرار ایستگاه‌های شارژ و تدوین مدل قیمت‌گذاری و هزینه شارژ وسایل نقلیه، سایر موضوعاتی هستند که در این طرح به صورت همه‌جانبه و از زوایای مختلف مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران گفت: براساس قانون هوای پاک، شهرداری تهران نسبت به حل مشکل آلودگی هوا دارای مسؤولیت‌ها و وظایفی است که در راستای تحقق آن باید اقدام‌های لازم را انجام دهد.

افندیزاده گفت: در همین راستا مدیریت شهری با انعقاد قراردادهایی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی برقی (اتوبوس و تاکسی برقی) با سرمایه‌گذار چینی، تلاش کرده تا هر چه زودتر موضوع کمبود و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را حل کند و با برقی‌سازی ناوگان، میزان آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.

افندیزاده افزود: در بازه زمانی مشخصی، ۲۵ هزار دستگاه سدان، ۲۵۰۰ دستگاه خودروی SUV و ۱۰ هزار دستگاه وَن به حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران، ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر تغییر مبلمان شهری و ارتقای سطح ارائه خدمات به شهروندان، موجب انتقال تکنولوژی تولید نیز خواهد شد که تأثیر بسزایی در سرعت تولید خودرو و به‌روزرسانی صنعت خودرو دارد و علاوه بر آن، در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از آن نیز بسیار مؤثر است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • راه اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل
  • تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • خبرهای جدید از طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور
  • تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور جایگزین می‌شوند
  • راهنمای خرید موتور گیرلس / معرفی برندهای برتر
  • تاکسی‌های برقی کرمان موتور در خیابان های تهران
  • تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور جایگزین می شوند