Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@19:39:13 GMT

تبعات یک تصمیم شتاب‌زده

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۱۹۸۳

تبعات یک تصمیم شتاب‌زده

فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی که قرار بود از امروز (چهارشنبه 20 آذر) در سینماهای سراسر کشور اکران شود، در فاصله یک روز مانده به آغاز نمایش عمومی، طبق تصمیم سازندگان از چرخه اکران خارج شد. علت انصراف، شرایط نامناسب وضعیت اکران فیلم‌ها و عدم نمایش این فیلم در برخی سینماهای دولتی و همچنین بررسی مجدد برخی نهادها برای در اختیار گذاشتن سالن برای نمایش این فیلم عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی سرتیپی تهیه‌کننده و سخنگوی شورای اکران

قرارداد اکران فیلم «تیغ و ترمه» حدود یک هفته قبل با اصرار سازندگان فیلم در گروه «آستارا» ثبت شد. در شرایطی که فیلم‌های پرفروشی مثل «مطرب» و «چشم و گوش بسته» روی پرده اکران بود و فیلم «جان‌دار» هم به چرخه اکران اضافه شد، اختصاص سانس نمایش فیلم‌ بستگی به تصمیم سینمادار داشت. در چنین شرایطی «تیغ و ترمه» به خاطر بازخورد نمایش‌اش در جشنواره فیلم فجر سال قبل - فارغ از نظر شخصی بنده- نتوانست اعتماد سینماداران را جلب کند و سانس‌های خوبی به فیلم اختصاص داده نشد. از سوی دیگر طبق اذعان صاحبان فیلم، «تیغ و ترمه» از سوی حوزه هنری هم با تحریم مواجه شد. با این وضعیت و در حالی که تصمیم شتابزده برای اکران فیلم، امکان ایجاد فضای تبلیغاتی مناسب و برنامه‌ریزی‌های لازم را از فیلم گرفته بود، سازندگان «تیغ و ترمه» ترجیح دادند فیلم‌شان را اکران نکنند. از نگاه من و از منظر یک تهیه‌کننده، اکران نشدن فیلم در این شرایط تصمیم درستی بود چون فیلم قطعاً می‌سوخت اما از منظر نگاه یک عضو شورای اکران، انصراف سازندگان فیلم «تیغ و ترمه» یک روز قبل از آغاز اکران، کاری خلاف قانون است و طبق آیین‌نامه «تیغ و ترمه» تا پایان سال اجازه اکران ندارد. وقتی سازندگان فیلم با اصرار تصمیم به اکران فیلم گرفته‌اند باید شرایط را می‌سنجیدند و بدون برنامه‌ریزی اقدام نمی‌کردند. اگر چه در نهایت سازندگان فیلم در این ماجرا بازی را برده‌اند اما این که توپ را در زمین سینمادارها انداخته‌اند بحث‌ دیگری است. در ارزیابی کلی نسبت به وضعیت اکران به اعتقاد من شرایط اکران فیلم‌ها در آذرماه امیدوارکننده است. با وجود اتفاقات تلخی که جامعه در هفته‌های گذشته تجربه کرده، امیدواریم سینماها در ماه پیش رو نسبت به سال قبل فروش دو برابری را تجربه کنند. در دی‌ماه امسال با نمایش فیلم‌های در صف اکران از جمله «زیر نظر» با بازی رضا عطاران می‌توان امیدوار بود که در مقایسه با وضعیت مشابه سال قبل، هم به لحاظ فروش رکورد داشته باشیم و هم ریزش یک میلیون و دویست هزار نفری مخاطب در دو ماه گذشته را جبران کنیم. برای سال آینده هم با توجه به حضور بزرگان سینمای ایران در جشنواره امسال و افزوده شدن حدود 70 پرده سینما می‌توان امیدوار بود که سال 99 تداوم روند افزایش فروش و مخاطبی باشد که از سال 92 شروع شده بود.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 746322

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی