Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان امور مالیاتی درباره شایعه حذف معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان گفت: این موضوع درست نیست و در حال حاضر بحث حذف این معافیت ها، مطرح نیست. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ‏‏‏ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شواری اسلامی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به خلاء‌ها و ضعف‌های قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآوری افزود: باید پشتیبانی حقوقی بیشتری از این شرکت‌ها انجام دهیم تا بخشی از مشکلات پیش روی این شرکت‌ها مانند قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی و فضای دیوانسالاری کشور برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با حدود 160 شرکت، نشست داشته ایم، ادامه داد: سرعت برای شرکت‌های دانش بنیان و نوآور، بسیار مهم است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه منابع صندوق نوآوری و شکوفایی، اندک است، افزود: برای تامین منابع مالی و ارزی این شرکت‌ها باید منابع کافی، اختصاص داده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه اهدافی را برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته ایم، گفت: با توجه به شرایط امروز کشور و وجود نیروی انسانی فعال و ماهر و فشار‌های خارجی، ضروری است به شرکت‌های دانش بنیان توجه بیشتری کنیم تا نیاز‌های کشور برطرف شود.

وی افزود: تحریم، شانس بزرگی برای ماست و باید از این فرصت طلایی برای حفظ نیروی انسانی متخصص کشور استفاده کنیم.

رئیس مرکز شرکت‌های و موسسات دانش بنیان هم با حضور در این برنامه با اشاره به تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال 89 در مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون نواقصی دارد که باید با تصویب قانون تکمیلی، برطرف شود.

سید محمد صاحبکار خراسانی افزود: در دو سال اخیر با توجه به بررسی‌ها و نشست‌های انجام شده، راهکار‌ها و چارچوب کلی برای جهش شرکت‌های دانش بنیان آماده شده است.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های مربوط اجرایی مسیر‌های ساده‌ای را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم کنیم.

صاحبکار افزود: بزرگترین مجموع اکوسیستم نوآوری در غرب آسیا در حوزه‌های دارویی، بیوتکنولوژی و تجهیزات نفت در کشور ما قرار دارد.

وی اضافه کرد: در کشور‌های توسعه یافته، بیشتر هزینه‌های بخش تحقیق و توسعه توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود و در کشورمان باید به این سمت پیش برویم.

رئیس مرکز شرکت‌های و موسسات دانش بنیان با اشاره به اهمیت ایجاد شرکت‌های بزرگ دانش بنیان گفت: در طول چند سال گذشته شرکت‌های کوچک و متوسط دانش بنیان را ایجاد کردیم و برنامه‌ای را در سطح معاونت علمی و فناوری با عنوان «شرکت‌های دانش بنیان پیشگام» طراحی کردیم که بر مبنای آن, 200 شرکت دانش بنیان را بر اساس درآمد در نظر گرفتیم و در تلاشیم برنامه‌هایی را برای توسعه این شرکت‌ها اجرا کنیم.

رئیس مجمع کسب و کار‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی هم با حضور در این برنامه با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان می‌توان استفاد کرد‏، گفت: ساختار اداری کشور بر مبنای فروش نفت و واردات کالا بنا شده و ساختار بروکراتیک اداری است.

افشین کلاهی ادامه داد: از طرف دیگر، کار دولت ها، تخصیص منابع برای اهداف موجود بوده است.

کلاهی اضافه کرد: تحت حمایت قانون, 4 هزار و 700 شرکت دانش بنیان را رشد دادیم تا بخشی از کار تولید ثروت را در کشور انجام دهند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها پس از ورود به بازار کسب و کار با شرایط نامناسبی مواجه می‌شوند و ساختار شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها با این فضا مأنوس نیست و نفس کشیدن برای آن‌ها سخت می‌شود.

کلاهی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی، سازمان خدماتی است، گفت: این سازمان مبالغی را از شرکت‌های دانش بنیان می‌گیرد تا به عنوان کارگزار، مدیریت و برای کارگران و کارمندان هزینه کند، اما چنین رفتار خدماتی را در سازمان تامین اجتماعی نمی‌بینیم و برخورد آن‌ها با کارفرما و کارگر، خدمات محور نیست بلکه برخورد مطالبه گر است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: با توجه به معرفی شرکت‌های دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ارتباط با آن‌ها بدون اعمال ضریب، مفاصاحساب صادر و بر اساس فهرست، بررسی و عمل می‌کنیم.

مهرداد قریب افزود: سازمان تامین اجتماعی به 43 میلیون نفر خدمات ارائه می‌کند و کارکنان تحت پوشش از همه خدمات سازمان تامین اجتماعی از جمله بازنشستگی، درمان، از کار افتادگی و بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اشکالاتی هم وجود دارد، اضافه کرد: شاید در برخی جا‌ها وحدت رویه وجود نداشته باشد، اما بیش از 95 درصد مفاصاحساب بدون اعمال ضریب صادر شده است.

معاون سازمان امور مالیاتی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه درباره شایعه حذف معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان گفت: این موضوع درست نیست و در حال حاضر بحث حذف این معافیت ها، مطرح نیست.

محمد مسیحی ادامه داد: به استناد مواد 3 و 9 قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها به ترتیب به مدت 15 و 20 سال از پرداخت مالیات بر درآمد، معاف هستند.

وی افزود: در مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان، بیشتر شرکت‌های طرف قرارداد با دولت مشکلاتی را دارند، اما در قانون فعلی هم، امکان تخفیف بدهی مالیاتی برای بدهکاران مالیات بر ارزش افزوده به مدت سه سال وجود دارد.

مسیحی اضافه کرد: همچنین در جریان بررسی لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، بحث فروش‌های اقساطی و اعتباری به شکل کامل دیده شده است به گونه‌ای که متناسب با پرداخت ما به ازای کالا، مالیات بر ارزش افزوده، وصول می‌شود و از این نظر، باری تحمیل نمی‌شود.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,78/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مالیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالیات مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر عامل شرکت دانش بنیان سازنده دستگاه گفت: این دستگاه برای اولین بار در کشور توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی ره به سفارش شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران طراحی و ساخته شده است. این دستگاه برای عایق کاری شینه‌های ژنراتور‌های سایز بزرگ تا ۳۰۰ مگاوات که بزرگترین ژنراتور‌های موجود در کشور هستند به کار می‌روند.

پرویز اسدی گفت: این دستگاه داری ۲۰ فک و ۶۰ جک هیدرولیکی است که همگی توسط نرم افزار کنترلی مخصوص دستگاه برای اعمال فشار یکنواخت اطراف شینه کنترل می‌شود؛ و ضمن اعمال فشار، دمای از پیش تعیین شده و تحت نموداری را جهت پخت رزین اطراف شینه اعمال می‌کند تا عایق بندی با کیفیت بالا و به صورت یکنواخت اطراف شینه اعمال گردد.

وی اظهار کرد:  دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه های ژنراتورهای نیروگاه در عرض شش ماه با هزینه شش میلیاردی طراحی و ساخته شده است و ۲۵ نفر در این طرح و ساخت همکاری داشتند. این دستگاه فقط نمونه خارجی دارد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است