Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رغم اینکه اعتصاب سراسری و تظاهرات مردمی در فرانسه بخش بزرگی از شبکه حمل‌ونقل عمومی این کشور را فلج کرده اما دولت پاریس همچنان از طرح خود برای اصلاح قانون بازنشستگی عقب‌نشینی نمی‌کند.

اخبار بین‌الملل- به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شامگاه دوشنبه « امانوئل ماکرون »‌ رئیس‌جمهور فرانسه با «ژان‌پل دِلِووی» کمیسر عالی بازنشستگی و سران اتحادیه‌های کارگری جلسه‌ای برای مذاکره جهت پایان دادن به اعتصاب‌ها برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، با این حال خروجی آن جلسه کوچکترین نشانه‌ای از تصمیم دولت برای عقب‌نشینی از مواضع خود را نداشت و «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه قرار است روز چهارشنبه طرح اصلاح نظام پرداخت بازنشستگان را ابلاغ کند.

فیلیپ با بیان اینکه فرانسه یکی از «سخاوتمندانه‌ترین» نظام‌های بازنشستگی را میان کشورهای پیشرفته دارد، بر جدیّت خود برای اجرای این اصلاحات تاکید کرد.

به نوشته رویترز، اتحادیه‌های کارگری نیز بعد از مواجه شدن با لجاجت دولت فرانسه در اجرای این طرح، که از نظر مردم باعث ضرر رسیدن به آنها می‌شود، وعده دادند اعتصابات سراسری را با روز ششم ادامه می‌دهند.

«کاترین پِرِت» یک مسئول ارشد از اتحادیه «کنفدراسیون عمومی کار» در نشست خبری بعد از جلسه مذکور گفت: «ما به اعتصاب و اعتراض ادامه می‌دهیم. فردا نمایش قدرت خواهد بود».

اتحادیه کارگری از دیگر اقشار مردم فرانسه، شامل معلمان، پزشکان، خدمه بنادر و دیگر کارمندان بخش عمومی نیز درخواست کردند که روز سه‌شنبه به جریان اعتصاب بپیوندند.

دور تازه اعتصاب‌های کارگری در فرانسه پس از آن کلید خورد که دولت ماکرون اعلام کرد از طرح خود برای «اصلاح» نظام پرداخت بازنشستگان عقب‌نشینی نمی‌کند. ماکرون نظام فعلی مستمری بازنشستگان را بسیار پرهزینه و ناعادلانه خوانده و مدعی است که قصد دارد سیستمی ساده طراحی کند که در آن همه مستمری‌بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند. (جزئیات بیشتر)

منتقدان این طرح اما می‌گویند ایده پیشنهادی ماکرون هم دوران کاری کارگران را طولانی می‌کند و هم میزان مستمری دریافتی آن‌ها را کاهش می‌دهد. 

روز پنجم اعتصابات سراسری در فرانسه در حالی طی شد که تنها دو خط از ۱۶ خط قطار درون شهری مشغول فعالیت بودند و این به افزایش تردد خودروها در پایتخت و شکل‌گیری ترافیک سنگین منجر شد. همچنین با پیوستن خطوط اتوبوس‌رانی در پاریس به اعتصاب سراسری، بخش بیشتری از سیستم حمل و نقل عمومی فرانسه فلج شده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امانوئل ماکرون فرانسه تظاهرات مردمی فرانسه اعتصاب سراسری امانوئل ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار اسرائیل برای حمله به رفح

جنگ در غزه در حالی وارد وارد صد و نود ششمین روز شد که منابع خبری آمریکایی مدعی شدند که اسرائیل خود را برای کوچ اجباری یک میلیون آواره از رفح جهت حمله زمینی به این شهر آماده کرده است.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، 196 روز از جنگ در غزه می‌گذرد، جنگی که به تدریج وارد هفتمین هفته خود می‌شود و رژیم اسرائیل همچنان از دست‌یابی به اهداف اصلی خود عاجز مانده است و در این میان بار دیگر بر طبل حمله زمینی به رفح می‌کوبد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تعداد شهدا به مرز 34 هزار نفر رسیده و تعداد مجروحین از 76 هزار نفر فراتر رفته است و نیروهای امدادی همچنان در حال بیرون کشیدن پیکر شهدا از زیر آوار ساختمان‌ها در خان یونس هستند.

در این میان بمباران خانه‌های مسکونی نیز همچنان ادامه دارد و ارتش اشغالگر به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود از شمال تا جنوب باریکه غزه ادامه می‌دهد.

کاربران محترم مهمترین تحولات یکصد و نود و ششمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

***********************************************************************

 شبکه 12 تلویزیون اسرائیل: جنگ غزه نتایج معکوسی برای ما داشت

 شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در وبسایت اعتراف کرد، بر خلاف آنچه که اسرائیل پیش بینی می‌کرد، نتایج جنگ غزه به نفع تل‌آویو رقم نخورده و نماد آن ضربات 14 آوریل ایران به اسرائیل است.

داونی لیال نویسنده این یادداشت در ادامه آورده است: نتانیاهو چگونه می‌تواند این تحقیر صورت گرفته علیه اسرائیل از طریق تهاجمی که توسط ایران انجام شد را یک فرصت و ظرفیت سیاسی تفسیر کند؟

ادعای وبسایت آمریکایی مبنی بر آمادگی اسرائیل برای تخلیه 1 میلیون نفر از رفح

وبسایت آمریکایی ABC News به نقل از یک منبع اسرائیلی اعلام کرد که این رژیم پیشرفت قابل توجهی در آمادگی برای تخلیه حدود یک میلیون غیرنظامی از رفح که مملو از آوارگان است داشته است. به گفته این منبع بیش از یک ماه است که مقدمات در حال انجام است و شامل موارد متعددی از جمله تعمیر لوله های آب و فاضلاب و برپایی هزاران چادر می شود.

بمباران شهر غزه، اردوگاه النصیرات و شهر بیت لاهیا

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز محله البصره در جنوب شهر غزه، اردوگاه النصیرات و شهر بیت لاهیا در مرکز باریکه غزه را بمباران کردند

آمریکا قطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

در پی رأی‌گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تنها آمریکا با رأی منفی خود این قطعنامه را وتو کرد.

کشورهای انگلیس و سوئیس به این قطعنامه رأی ممتنع دادند. 12 عضو دیگر رأی موافق دادند.
 

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

موسسه اعتبارسنجی بین‌المللی «استاندارد اند پورز» در گزارشی رتبه اعتباری رژیم اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد.

در گزارش این مؤسسه آمریکایی دلیل این کاهش رتبه «خطرات فزاینده همراه با چشم‌انداز منفی» ذکر شده است.

هشدار نتانیاهو به رؤسای موساد: شکاف‌های داخلی، موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشستی با حضور روسای معاونت‌های مختلف موساد نسبت به اختلافات موجود در میان مقامات این رژیم هشدار داد.

نتانیاهو خطاب به روسای معاونت‌های مختلف موساد گفت: ملت‌ها همواره قبل از هر چیز از درون و نه از خارج، متلاشی می‌شوند، شکاف‌های داخلی باید سریعا از بین بروند، چرا که ما در معرض تهدیدی جدی برای موجودیت اسرائیل هستیم.

بمباران یک خانه مسکونی در غزه

در پی بمباران خانه‌ای در محله «الشیخ رضوان» در شهر غزه حداقل چهار نفر به شهادت رسیدند.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • اصرار اسرائیل برای حمله به رفح
  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • طرحی برای پاسداری از یک فریضه
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • ماهواره‌های متعددی در مرحله ساخت داریم