Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیستمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

20 آذر 1290، صمصام‌ السلطنه در کابینه خود تغییراتی به این شرح داد: قوام ‌السلطنه وزیر داخله، حکیم ‌الملک وزیر مالیه و ذکاءالملک وزیر عدلیه شدند و بقیه وزیران در سمت ‌های خود ابقا شدند.

20 آذر 1298، مجلس عوام انگليس لايحه استفاده از منابع عمومي براي خريد سهام شركت نفت ايران و انگليس را تصويب كرد.

20 آذر 1316، اللهیار صالح مدیر کل وزارت دارایی معاون آن وزارتخانه شد.

20 آذر 1321، شریدان مستشار آمریکایی وزارت خواربار اعلام کرد: هرکس محتکری را معرفی کند بیست درصد از قیمت جنس کشف شده را نقدا دریافت خواهد کرد.

20 آذر 1345، هویدا در مجلس شورای ملی اعلام کرد که مساعی ایران برای احقاق حق از کنسرسیوم نفت به نتیجه رسید. در این پیروزی امتیازات به دست آمده ایران به این شرح است:۱- تولیدات سالانه نفت جنوب افزایش می‌یابد۲- ۲۵ هزار مایل از اراضی تحت امتیاز به ایران مسترد می ‌شود. ۳- هر مقدار نفت اضافی که شرکت نفت برای فروش در بازارهای آزاد لازم داشته باشد، تحویل ایران خواهد شد.

20 آذر 1346، در این روز، شوروی بتن ‌ریزی سد ارس را ‌آغاز کرد.

20 آذر 1349، ایران و ابوظبی درباره توسعه روابط بازرگانی توافق کردند.

20 آذر 1353، مذاکرات سه ‌جانبه ایران، شوروی و آلمان برای صادرات گاز به اروپا آغاز شد.

20 آذر 1358، دولت سوئيس اعلام كرد در تحريم هاي اقتصادي اعلام شده از سوي آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران شركت نخواهد كرد.

20 آذر 1390، محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست با اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران از طرح پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی برای برچیدن صف ‌های طولانی مقابل شعب منتخب فروش سکه خبر داد.

20 آذر 1392، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران، در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق با اشاره به حضور سپاه در عرصه اقتصادی، گفت: «اگر سپاه در این عرصه‌ ها وارد نشده بود، امروز عرصه‌ های سازندگی و آبادانی کشور در این حد به پیشرفت دست نمی ‌یافت». فرمانده سپاه در ادامه با بیان اینکه «در دولت قبلی اصرار زیادی بود که سپاه وارد عرصه ‌های اقتصادی شود»، توضیح داد: ما به آقای روحانی گفته ‌ایم اگر احساس می ‌کند بخش خصوصی می ‌تواند پروژه ‌ها را انجام دهد، سپاه حاضر است کنار برود و حتی قراردادهای خود را لغو کند.

20 آذر 1395، مازاد عرضه در بازار نفت سرانجام باعث شد بعد از گذشت ۱۵ سال، کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بار دیگر برای کاهش تولید با یکدیگر توافق کنند.

20 آذر 1396، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد از تشکیل کمیته کاری بررسی نحوه تامین مالی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان ‌های کرمان و یزد خبر داد.

20 آذر 1397، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرد: توزیع گوشت قرمز منجمد طرح تنظیم بازار با ارائه کارت ملی در ۲۲ میدان پایتخت آغاز شده است.سیدسعید راد در نشست خبری یازدهمین جشنواره ارگانیک در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر علت عرضه با کارت ملی، دلیل این کار را «قطع کردن دست دلالان از بازار» خواند و تصریح کرد: می‌خواهیم این گوشت در اختیار مصرف‌کننده واقعی قرار گیرد.وی ادامه داد: هر شهروند با مراجعه به ۲۲ میدان میوه و تره‌بار اصلی شهر تهران می‌تواند هفته‌ای یک تا سه بار و هر بار ۲ کیلو گوشت منجمد به قیمت ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان بخرد.راد درخصوص مکانیزم خرید گوشت با کارت ملی توضیح داد: وقتی کد ملی شخصی وارد سامانه و ثبت شود برای بار دوم در همان روز امکان خرید ندارد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تاکید کرد که عرضه گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ طرح تنظیم بازار حاشیه سود چندانی برای میادین ندارد و هدف تنها خدمت به شهروندان است.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی تاریخ اقتصاد اقتصاد ایران مسعود کرباسیان گوشت قرمز کارت ملی وزیر اقتصاد نفت اوپک اوپک پلاس محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی تحریم انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳+جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 744649

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • با فروشندگان متخلف گوشت قرمز برخورد قانونی می‌شود
  • قیمت گوشت قرمز امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • کشف ۱۲۵ کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ فاسد در جغتای
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز، امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • تعرفه وارداتی گوشت قرمز و مرغ چقدر است؟
  • پیش‌بینی تعرفه وارداتی ۲۷۵ و ۱۱۰ تومانی گوشت قرمز و مرغ