Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاجمیر ریاحی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی ناشی از کارت‌های بازرگانی وجود دارد، گفت: بخشی از کارت‌های بازرگانی برای افراد فاقد شرایط و صلاحیت لازم صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «حسین تاجمیر ریاحی» شب گذشته (سه شنبه 19 آذر) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره معضل فرار مالیاتی در کشور با اعلام اینکه هم اکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی ناشی از کارت‌های بازرگانی وجود دارد، گفت: متاسفانه بخشی از کارت‌های بازرگانی برای افراد فاقد شرایط و صلاحیت لازم صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حقوقی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه برخی با کارت‌های بازرگانی مورد نظر و با مشخصات صاحبان این کارت‌ها بدون هیچ صلاحیتی اقدام به واردات کالا کرده اند، گفت: با همکاری دستگاه قضا، دستگاه‌های نظارتی، سازمان بازرسی کل کشور و نیروی انتظامی برای شناسایی افراد واقعی که با کارت‌های بازرگانی مزبور واردات انجام داده اند اقدامات مطلوبی شده است.

 

تاجمیر ریاحی با بیان اینکه با وجود آنکه در قانون و آیین نامه، حدود دریافت کارت‌های بازرگانی اعلام شده اما برای افراد فاقد شرایط، کارت بازرگانی صادر شده است، گفت: برای فردی که سواد ندارد، اما طبق قانون باید دیپلم داشته باشد کارت بازرگانی صادر شده است.

 

مدیرکل حقوقی سازمان امور مالیاتی افزود: کارت بازرگانی برای تجارت خارجی صادر می‌شود بنابراین صلاحیت متقاضیان دریافت این نوع کارت باید به تایید دستگاه‌های مربوط برسد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد انتخابات قرآن سامانه فهما مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد کارت بازرگانی فرار مالیاتی معافیت مالیاتی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تأمین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.

وی افزود: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمدهای عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

کد خبر 6086041

دیگر خبرها

  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • رفع مسدودی بیش از هزار و ۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین
  • ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • ماجرای خرید گوسفند با کارت ملی چیست؟
  • رفع انسداد بیش از ۱۳۰۰ کارت ملی در قزوین
  • ماجرای خرید گوسفند با کارت ملی چه بود؟