Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@22:03:09 GMT

آدم‎های «صدِ روسی» واقعی‎اند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۲۵۲۹

آدم‎های «صدِ روسی» واقعی‎اند

بعد از گذشت چند دهه از آن روزهای همدلی و همکاری، عبدالعلی یزدانیار می‎شود راوی قصه‎ای پر فراز و نشیب که همه‎ی آدم‎هایش واقعی‎اند و تمام غم و شادی‎هایش روزی در صفحه‎ی دنیا ثبت شده‎اند.

به گزارش مشرق، فاطمه الیاسی یادداشتی درباره کتاب «صد روسی» در ختیار مشرق گذاشته که چنین است:

نام آشنای «دفاع مقدس» برای همه‎ی یادآور روزهای سخت فشار و محرومیت و جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگی خانمان سوز و ویرانگر که قربانی می‎طلبید و خون جوانان را می‎مکید و سیر نمی‎شد. دورانی که در آن بدن تنومند ایران نو پای اسلامی آماج کینه و گلوله‎ی دشمن قسم خورده قرار گرفت و روزگار را بر مردم تیره و تار کرد. اما این تمام ماجرا نیست. سکه‎ی جنگ و حرمان روی دیگری هم دارد که پر است از مهر و همدلی و محبت.

پا گذاشتن در جبهه و رفتن زیر چتر آتش و ترکش، مرد راه می‎طلبید. مردان خدا درس آزادی و آزادگی خود را پس دادند و ذکر خوش آن ایام را برای ما به یادگار گذاشتند؛ خاطراتی از شیطنت تازه جوانانی پر شر و شور که حتی رگبار آتش دشمن هم جلودارشان نبود. داستان‎هایی تلخ و شیرین که با هم عجین شده و گاه اشک مخاطب را درمی‎آورد و گاه خنده را بر لب‎های او می‎نشاند.

صد روسی روایتی گرم و جذاب است به قلم توانمند میثم رشیدی مهرآبادی که خاطرات جانباز وارسته‎ی آن دوران، عبدالعلی یزدانیار را برای نسلی که نه جنگ و جبهه دیده‎اند و نه حتی بوی باروت به مشامشان رسیده‎، به نمایش گذاشته است.

کتاب، همچون نامش بوی صد روسی و خمپاره و گلوله می‎دهد. مخاطب را سوار بر بال بی‎رحم خمپاره می‎کند و مستقیم شلیک می‎کند میان حلقه‎ی رزمندگانی که دل از دنیا بریده و به آسمان وصل شده‎اند، حلقه‎ای معنوی و روحانی که بوی خدا می‎دهد. نه زخم و جراحت توان دارد خنده‎ها و شوخی‎هایشان را تعطیل کند، نه مرگ و شهادت.

عبدالعلی یزدانیار جوانی از اهالی تهران است که با به صدا درآمدن ناقوس جنگ دل از یار و دیار می‎برد و راهی جبهه‎های نبرد حق علیه باطل می‎شود. همرزم شدن با شهید مصفطی چمران و شرکت در جنگ‎های نامنظم، جوری دل او را به وجد می‎آورد که حتی مانور ترکش‎های ریز و درشت در جای جای بدنش نمی‎تواند او را روی تخت بیمارستان نگه دارد و مانع رفتن او شود.

حالا بعد از گذشت چند دهه از آن روزهای همدلی و همکاری، عبدالعلی یزدانیار می‎شود راوی قصه‎ای پر فراز و نشیب که همه‎ی آدم‎هایش واقعی‎اند و تمام غم و شادی‎هایش روزی در صفحه‎ی دنیا ثبت شده‎اند.

***

کتاب «صد روسی» که شامل خاطراتی از جانباز عبدالعلی یزدانیار است را انتشارات شهید کاظمی منتشر کرده و می توان آن را از سایت من و کتاب، و کتابفروشی های معتبر سراسر کشور خریداری کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین کتاب صد روسی کتاب صد روسی انتشارات شهید کاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

به گزارش ورزش سه،  استقلال فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف شمس آذر قزوین خواهد رفت، صدرنشینی فعلی رفابت‌های لیگ در حالی به این دیدار پای خواهد گذاشت که هواداران آبی‌پوش استقبال ویژه ای از این دیدار انجام داده‌اند.

علاوه بر جایگاه بانوان‌که خیلی زود بلیط‌هایش به فروش می‌روند، جایگاه روبه روی استادیوم نیز تمام بلیط هایش به فروش رفته است و هواداران استقلال از این پس تم‌ها می‌توانند بلیط های طبقه دوم و همچنین پشت دروازه را خریداری کنند.

تا این لحظه ۸۹۵۴ بلیط از طبقه دوم و ۳۰۹۶ بلیط از پشت دروازه باقی مانده که پیش بینی می‌شود تعداد زیادی از این بلیط ها در ساعت‌ های آتی به فروش برود.

گفتنی است پرسپولیس از ساعت ۱۹ در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف صنعت می‌رود و می‌تواند در صورت پیروزی موقتا صدرنشین لیگ شود و منتظر لغزش استفلال شود و در صورت تساوی و یا برد برزیلی های لیگ ایران، استقلال این شانس را دارد تا اختلاف یک‌امتیازی خود را بالاتر ببرد و شانس خود برای قهرمانی را بیش از پیش کند.

دیگر خبرها

  • پنالتی پرسپولیس درست بود؟
  • جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد
  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • ببینید | سیتی ۱ (۳) - (۴) ۱ رئال: حذف پپ به‌دست بهترین‌هایش!
  • واکنش رختکن بارسلونا به انتقاد گوندوگان از ۳ هم‌تیمی‌‌اش
  • محله‌ای در تهران که با سیب‌هایش معروف شد
  • محله‌ای که با سیب‌هایش معروف شد | همه نامداران دره گلاب
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکنولوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکلونوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت