Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:19:00 GMT

قلعه اشتران جانی دوباره می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۲۵۸۹

قلعه اشتران جانی دوباره می‌گیرد

ایسنا/همدان قلعه اشتران که یکی از آثار فرهنگی، تاریخی شهرستان تویسرکان با قدمتی ۲۲۴ ساله و به جا مانده از دوران قاجاریه است، مرمت و بازسازی می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با ایسنا، از وجود سرمایه گذاری برای هتل شدن قلعه اشتران با هدف حفظ بنا و نگهداری از آن و رفع مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذار خصوصی مرمت این بنا خبر داد و اظهار کرد: گرچه احیای این قلعه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد اما بی تردید مشکلات موجود بر سر راه سرمایه گذار بازسازی قلعه اشتران حل شدنی است و ما تمام تلاش خود را برای رفع موانع موجود به کار می گیریم تا این بنا زودتر مرمت و بازسازی شود و به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاق ترکاشوند با بیان اینکه روستای اشتران یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان تویسرکان است و قلعه اشتران در این روستا، زمینه گردشگری را مساعدتر کرده، گفت: قلعه تاریخی اشتران را می توان از ظرفیت های خوب گردشگری و جذب توریست در شهرستان به حساب آورد.

وی بیان کرد: قلعه اشتران میراثی ۲۲۴ ساله از دوران قاجاریه است که مشرف به قلعه خانگرمز و در مسیر جاده قدیمی همدان- تویسرکان قرار دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و وسعتش بی تردید یکی از قلعه های نادر در استان همدان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان یادآور شد: در ۱۰ بهمن ماه سال ۸۳ با پیگیری های مسئولان وقت آن زمان قلعه اشتران با شماره ۱۱۳۷۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی کشورمان به ثبت رسید.

ترکاشوند با بیان اینکه قلعه اشتران مالکان شخصی دارد و مالکان آن از نوادگان حاج اردلان هستند، تصریح کرد: هم اینک نیز امیر اردلان پیگیری های مربوط به قلعه را انجام می دهد و با توجه به اینکه این قلعه جزئی از میراث فرهنگی کشور محسوب می شود، در سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی برای بازسازی بخشی از آن هزینه شد.

وی از وجود سرمایه گذاری برای هتل شدن قلعه اشتران با هدف حفظ بنا و نگهداری از آن خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر سرمایه گذار به دنبال دریافت تسهیلات است و استعلامات لازم برای سند قلعه هم از آنجا که موروثی به شمار می آید، در دست پیگیری است.

ترکاشوند در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه گذار جزء برنامه های اصلی ما است و اگر این مهم محقق شود، پس از هتل شدن قلعه، بی تردید این بنا از هتل عباسی اصفهان در جذب توریست موفق تر و از مزیت های گردشگری غرب کشور خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قلعه اشتران گردشگري مرمت مرمت آثار تاریخی هتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است