Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:50:42 GMT

ریزگردهایی که زمین گیر می شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۲۶۰۴

ریزگردهایی که زمین گیر می شوند

عباس قاسمی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و ابخیز داری استان اصفهان در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  اظهار داشت: ۴هزارهکتار در مناطق جنگلی و هزار هکتار  در مناطق بیابانی استان اصفهان  زیر کاشت نهال رفت و برای اجرای این طرح بزرگ  اعتباری بالغ بر ۶میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این نهال کاری در مناطق مختلفی در استان اصفهان از جمله برخوار، کاشان، خور وبیابانک، اردستان و نائین اجرایی شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و ابخیز داری استان اصفهان تاکید کرد:بیشترین سطح کشت نهال در شهرستان برخوار بوده است که مراسم اجرایی کاشت نهال با حضور فرماندار، مسئولان مربوطه، فرهنگیان، دانش اموزان، دانشجویان و انجمن‌های مردم نهاد این شهرستان برگزار شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و ابخیز داری استان اصفهان اضافه کرد:با اجرای این طرح سطح مناطق و مراتع جنگلی استان اصفهان ۵هزارو۷هکتار افزایش یافت.
قاسمی ادامه داد:هدف اصلی کاشت نهال در مناطق مختلف استان اصفهان جلوگیری از ریزگرد‌ها و گردغبار و همچنین حفظ منابع ابی و جلوگیری از سیل است.
او گفت:اداره کل منابع طبیعی و ابخیز داری استان اصفهان به  افرادی که به انجام کاشت نهال مشتاق اند تسهیلات و بودجه مورد نیاز آن طرح را فراهم می‌کند.
مدیر روابط عمومی ادراه کل منابع طبیعی و ابخیز داری استان اصفهان تاکید کرد:در این طرح بزرگ حدود ۲۵ هزار اصل نهال در مناطق مختلف استان اصفهان کاشته شد که ارقام این نهال‌ها در مناطق جنگلی بادام کوهی، بادام تلخ و ارژن و در مناطق بیابانی طاق، قره داغ و انتریپلکس است.
قاسمی گفت:زمان بهره برداری از این نهال‌ها حدود ۲سال است.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ریزگردها نهال کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه

حمید حسین‌پور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه با اشاره به آبگیری ۱۵ میلیون مترمکعبی سازه‌ها گفت: طی این بارش‌ها بیش از ۹۴ سازه آبخیزداری و همچنین سد و بند‌های خاکی طرح غلام گردشی و تزریق مصنوعی چاه‌ها به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای کاهش خسارت بارندگی‌های سیل آسا باید به گونه‌ای باشد تا موجب افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه گفت: مجموعه فعالیت‌های آبخیزداری علاوه بر پیگیری اهدافی همچون حفاظت از عرصه‌های طبیعی، مهار سیل، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن سد‌ها و مخازن از رسوبات، مهار رواناب‌ها و پایدارسازی منابع آبی چاه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌ها به عنوان مهم‌ترین نیاز کشاورزان، مرتعداران، دامداران و دیگر بهره‌برداران حوزه‌های آبخیز مدنظر قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه