Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد رئیس‌جمهور آمریکا در دیدارش با وزیر خارجه روسیه به او درباره احتمال دخالت ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا هشدار داده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کاخ سفید می‌گوید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه درباره دخالت در انتخابات آمریکا هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه کاخ سفید، هشدار ادعایی در جریان دیدار میان ترامپ و لاوروف در دفتر کار رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شده است. ترامپ همچنین از مسکو خواسته «تنش با اوکراین» را حل و فصل کند.

ترامپ سه‌شنبه عکسی از خودش و لاوروف توئیت کرد و نوشت دو طرف «دیدار بسیار خوبی» داشته‌اند. او نوشت: «همین الان دیدار بسیار خوبی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه داشتم. درباره مسائل بسیار زیادی از جمله تجارت، ایران، کره شمالی، معاهده INF، کنترل سلاح‌های هسته‌ای و دخالت انتخاباتی صحبت کردیم. چشم به راه ادامه گفت‌وگوهایمان در آینده نزدیک هستم.»

اما لاوروف بعد از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت در دیدارش با ترامپ حرفی درباره «دخالت انتخاباتی» مطرح نشده است.

دیدار ترامپ و لاوروف بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد. این اولین سفر رسمی لاوروف به واشنگتن از سال ۲۰۱۷ بود.

لاوروف قبل از دیدار با ترامپ با «مایک پامپئو»، وزیر امور خاجره آمریکا دیدار کرده بود. او در کنفرانس خبری بعد از این دیدار به ادعاهای پامپئو درباره روسیه پاسخ داد.

پامپئو مدعی شد که دخالت روسیه در انتخابات آمریکا «غیرقابل‌قبول» است و آمریکا آماده پاسخگویی به آن در صورت وقوع در انتخابات بعدی آمریکا است.

لاوروف به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد و گفت آمریکا «غرق شک» است. او همچنین ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده را بی‌اساس توصیف کرد.

ترامپ بارها ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ دخالت کرده را رد کرده است. در یکی از جنجالی‌ترین اتفاق‌ها او جولای سال ۲۰۱۸ در یک کنفرانس خبری با حضور «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه این ارزیابی‌ها را زیر سوال برد.

«رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ چند ماه قبل گزارش خود در این مورد را ارائه کرد. او در این گزارش تصریح کرد از شواهد مکفی برای متهم کردن تیم ترامپ به تبانی با روسیه برخوردار نیست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات انتخابات آمریکا روسیه مسکو وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ