Web Analytics Made Easy - Statcounter

الیاس فتاحی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول افزود: تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه بویژه قشر جوان و نوجوان کار بزرگی است و با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و فضای مجازی جذب کردن مردم به کتاب و کتابخانه کاری دشوار است و باید در این راستا همگان مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی یک مکان فرهنگی و محلی برای بروز اندیشه‌های خلاق و از عوامل موثر در افزایش سطح آگاهی مردم و ایجاد علاقه در افراد برای مطالعه هستند.

فرماندار چرداول تاکید کرد: مطالعه کتاب از ضرورت‌های جامعه امروزی است که ترویج و اشاعه فرهنگ آن نیازمند عزم ملی است و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی را می طلبد.

فتاحی به تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان قبل و بعداز دولت تدبیر و امید اشاره کرد و یادآور شد: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعداد کتابخانه‌های عمومی فقط سه باب بود ولی در طول ۶ سال گذشته بدلیل نگاه ویژه دولت تعداد کتابخانه‌های عمومی به هفت باب رسیده و ۲ باب کتابخانه عمومی دیگر  نیز در دست ساخت است.

وی افزود: کتابخانه عمومی روستای چشمه ماهی بخش هلیلان دهه فجر امسال و کتابخانه عمومی روستای وارگه آسمان آباد نیز سال آینده به بهره برداری می رسد که جهش بزرگی در ارتقای تعداد فضای فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی ایجاد خواهد کرد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی چرداول با تقدیر از اقدامات خوب کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان اضافه کرد: همزمان با هفته کتاب امسال تعداد ۸۰ برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی نقاط شهری و روستایی اجرا شد و همچنین هشت هزار نفر از این اماکن فرهنگی بازدید و یک هزار نفر از این تعداد به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآمده اند. 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان ایلام نیز در این جلسه گفت: طی یکسال گذشته بیش از پنج هزار برنامه متنوع فرهنگی و کتابخوانی در ۴۳ باب کتابخانه عمومی استان برگزار شده که مسابقات کتابخوانی، قصه گویی، کارگاه های آموزشی،  نقاشی، اجرای کانون های ادبی، شب شعر، کارگاه داستان نویسی، نقد کتاب، رونمایی از کتاب های منتشر شده توسط مولفان ایلامی، نشست های متعدد کتابخوانی و نمایشگاه های کتاب از مهمترین این برنامه هاست.

مراد جلیلیان ادامه داد: بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی در سطح استان ایلام همزمان با هفته کتاب برگزار و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در قالب فرهنگ اهدای کتاب از مردم بافرهنگ و کتاب دوست ایلامی  جمع آوری شده است.

و تعامل و ارتباط بین مردم و کتابخانه‌های عمومی را مناسب دانست و گفت: با کمک مردم و اعضای کتابخانه‌های عمومی تعداد زیادی نوشت افزار و لوازم التحریر با ارزشی بیش از ۸۰۰ میلیون ریال در بین سیل زدگان و مناطق محروم توزیع شده است. 

پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها، برگزاری خاطره گویی بمناسبت فتح میمک، برگزاری کلاس های آموزشی، مشارکت عمومی برای تشویق مردم به کتابخوانی، بهره برداری از کتابخانه عمومی روستای چشمه ماهی بخش هلیلان و پیگیری روند ساخت کتابخانه عمومی روستای وارگه  از مصوبات  انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول بود.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای هفت باب کتابخانه عمومی در سرابله، آسمان آباد؛ شباب، بلاوه تره، هلیلان، زنجیره علیا و زیرتنگ بیجنوند است.

برچسب‌ها نهاد كتابخانه های عمومی کشور فرماندار چرداول کتابخوانی فرهنگ کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاد كتابخانه های عمومی کشور فرماندار چرداول کتابخوانی فرهنگ کتابخوانی نهاد كتابخانه های عمومی کشور فرماندار چرداول کتابخوانی فرهنگ کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خدیجه معصومی، در آیین نکوداشت مصطفی قلی‌زاده‌علیار، نویسنده و پژوهشگر ارومیه‌ای که در سالن جلسات استاد شهریار اداره کل کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرور آفرین فرزندان اسلام در مقابل جنایت‌های رژیم جعلی صهیونستی گفت: هنر انقلاب اسلامی متعلق به همه شیر مردان و شیرزنان بوده و تمام تلاش ما در اداره کل حمایت از هنرمندان است، چرا که ما در این سرزمین نیاز به ادب و هنر داریم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی افزود: در کتابخانه‌های عمومی استان چند سالی است که محافل ادبی شکل گرفته که این محافل باید جریان‌سازی کنند و به پویانمایی و مانایی شعر متعهد باشند و در این راستا باید از ظرفیت تمام ارگان‌ها در این مورد کمک گرفته شود.

 

معصومی ادامه داد: باید مراسم نکوداشت ادبا را وقتی که در قید حیات هستند برگزار کنیم و مفاخر فرهنگی در قید حیات می‌توانند راه و روش زندگی کردن را به نسل امروزی نشان دهند که امر مهمی در ارتقا روحیه فرهنگی استان است و باید این مهم به یک اصل تبدیل شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد شعر که نوعی رسانه است، گفت: استاد قلی‌زاده‌علیار کتاب، شعر و ادبیات را به هم گره زدند و یکی از شخصیت‌های برجسته ادبیات استان است.

دیگر خبرها

  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند