Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@12:55:06 GMT

تا پایان آذر مردم سیل زده آق قلا خانه دار می شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۲۷۶۲

تا پایان آذر مردم سیل زده آق قلا خانه دار می شوند

استاندار گلستان گفت: تمامی چادرها در مناطق سیل‌زده برچیده شده و فقط ۵ چادر در شهرستان آق‌قلا وجود دارد که بر اساس تعهد پیشین تا پایان آذر منازل مسکونی این خانواده‌ها نیز تحویل داده خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی حق‌شناس شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی خبری درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: عملیات پی کنی 92 درصد واحدهای آسیب‌دیده از سیل انجام شده است و 50 درصد واحدها نیز به مرحله سقف رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تلاش ما براین است تا پایان امسال تمامی واحدهای مسکونی سیل‌زدگان را به صاحبان آنها تحویل دهیم.

استاندار گلستان ادامه داد: تمامی چادرها در مناطق سیل‌زده برچیده شده و فقط 5 چادر در شهرستان آق‌قلا وجود دارد که بر اساس تعهد پیشین تا پایان آذر منازل مسکونی این خانواده‌ها نیز تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نیاز مصالح برای ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان دستور ممنوعیت خروج مصالح از استان صادر شده و روند رو به بهبود است.

حق‌شناس با اشاره به لایروبی رودخانه‌های استان هم گفت: به‌رغم مشکلات اعتباری تاکنون 55 کیلومتر از مسیر 200 کیلومتری رودخانه قره‌سو و 85 کیلومتر از مسیر 715 کیلومتری گرگانرود لایروبی شده و ادامه این لایروبی‌ها در حال انجام است.

وی درباره مرمت راه‌ها در مناطق سیل‌زده استان نیز بیان داشت: در 97 نقطه از راه‌های استان بر اثر سیلاب بریدگی ایجاد شده بود که 95 مورد اصلاح شده و 2 مورد پل و کانال با همکاری پیمانکاران آب منطقه‌ای ایجاد می‌شود.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود

 فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با شعار امسال  در خصوص جهش تولید با مشارکت مردمی یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها برای حضور پر رنگ‌تر مردم در پروژه‌های مسکونی است گفت: در خصوص شعار جهش تولید با مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم واگذاری زمین به مردم و نهضت مردمی‌سازی مسکن است.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی از طریق پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص اراضی به متقاضیان زمینه را برای افزایش تولید مسکن فراهم کند.

ایلاتی با اشاره به اینکه  اجرای کوتاه مرتبه سازی و تخصیص اراضی به مردم می‌تواند زمینه را برای تحقق شعار دولت فراهم کند افزود: مهم‌ترین برنامه‌ای که در این راستا باید اجرا شود، گسترش کوتاه مرتبه سازی است.

او یادآور شد:خوشبختانه در برنامه هفتم  حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به ظرفیت سکونتگاه‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها افزوده خواهد شد.

ایلاتی توضیح داد: بر این اساس توزیع عادلانه زمین اجرا می‌شود که باعث خواهد شد افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند از امکان زمین بهره‌مند شوند، بتوانند با در اختیار گرفتن زمین ساخت تدریجی مسکن را پیش ببرند.

کارشناس  مسکن  با بیان اینکه  جهش تولید با مشارکت مردم در راستای اجرای اصل ۴۱ قانون اساسی است گفت:  تحقق این شعار یکی از مهمترین  برنامه‌ها در بهبو د و افزایش تولید مسکن در کشور خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ما نسلی بی نظیر اما در حال پایان هستیم
  • کاهش مدت زمان ساخت واحدهای مسکونی با واگذاری اراضی به مردم
  • اولویت امسال دولت واگذاری پروژه‌های مسکونی به مردم است
  • خانه های هلال یک مرکزی همگانی برای آموزش  تلقی می شود
  • خسارت سیل به منازل مسکونی و مزارع بخش محروم لوداب
  • استمرار ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در کرمان
  • پیش‌بینی وضعیت هوای قزوین تا پایان هفته
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود