Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@06:41:06 GMT

تخلفات انتخاباتی روزانه رصد می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۲۸۲۵

تخلفات انتخاباتی روزانه رصد می شود

حجت الاسلام قدرتی گفت: ستاد‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان ‌های بوئین زهرا، تاکستان، آوج، الوند، آبیک و قزوین تشکیل شده و روزانه تخلفات انتخاباتی را رصد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» بیان کرد: شماره تلفن ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به صورت شبانه روزی برای دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی در استان قزوین فعال است و به محض دریافت گزارش، دادگستری ضمن تذکر به کاندیدا، موضوع را در محاکم دادگستری پیگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: ستاد‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان ‌های بوئین زهرا، تاکستان، آوج، الوند، آبیک و قزوین تشکیل شده و روزانه تخلفات انتخاباتی را رصد می کنند.

 

وی عنوان کرد: برای پیشگیری از تخلفات در فضای مجازی، ادمین کانال‌ های فعال شناسایی و در آینده نزدیک جلساتی برای آنها برگزار خواهد شد تا مفاهیمی که درباره انتخابات منتشر می ‌کنند، منطبق با قانون باشد.

 

حجت الاسلام قدرتی افزود: کارگروه فضای مجازی در دادستانی استان، وظیفه شناسایی و رصد فعالیت‌ های انتخاباتی در فضای مجازی را بر عهده دارد و اگر گزارشی از فعالیت غیرقانونی انتخاباتی دریافت کنیم قطع یقین با آنها برخورد می‌ کنیم.

 

وی اعلام کرد: 9 شعبه در دادسرا‌های استان، تعیین شده است و تا 2 روز آینده شعب رسیدگی کننده پرونده تخلفات انتخاباتی در دادگاه‌های استان هم تعیین خواهند شد.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه بازنشر مطالب غیرواقعی از کانال‌ های غیرمجاز، منع قانونی دارد، تصریح کرد: بر اساس قانون، به تخلفات انتخاباتی، به صورت فوری رسیدگی می‌ شود و در زمان ثبت نام هم موضوع تخلفات انتخاباتی کاندیدا‌ها بررسی و به متخلفان تذکر داده شد.

 

وی تأکید کرد: تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیدا‌ها یا طرفدارانشان ثبت و به ستاد پیشگیری از وقوع جرم و هیئت نظارت اعلام می‌ شود و این گزارش‌ها بر روند تأیید صلاحیت کاندیداها، اثرگذار است.

 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به مفهوم نظارت استصوابی از سوی شورای نگهبان در انتخابات گفت: در همه جای دنیا نهادی مانند شورای نگهبان، وظیفه صیانت از انتخابات را بر عهده دارند و این امر در کشور ما با حضور فقها و حقوقدانان عضو شورای نگهبان با جدیت پیگیری می‌ شود.

 

وی یادآور شد: همه دستگاه های اجرایی استان باید تلاش کنند تا تنور انتخابات گرم شود و افراد اصلح به نهاد قانون گذاری کشور راه پیدا کنند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد سامانه فهما انتخابات مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس شورای اسلامی کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رئیس کل دادگستری قزوین تخلفات انتخاباتی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین

رئیس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در آزادراه های استان البرز خبرداد و از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ "پیمان کرمی" روز پنجشنبه اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حدفاصل محمدشهر تا پل فردیس و در آزادراه کرج - تهران محدوده فردیس تا کلاک کرج سنگین است.

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه تهران - کرج - قزوین در برخی مقاطع پرحجم گزارش شده است.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و از عجله وشتاب پرهیز کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • تراکتور عامل جریمه 400 میلیونی شمس‌آذر
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان