Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@06:36:25 GMT

آلودگی دریای خزر (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۲۸۴۷

آلودگی دریای خزر (عکس)

ساعت24 -طبیعت بسته دریاچه خزر، آن را به زیستگاه جانوران و گیاهانی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است و منبعی غنی از آبزیان به شمار می‌رود؛ به همین دلیل ماهیگیران زیادی در حاشیه آن صیادی می‌کنند.

طبیعت بسته دریاچه خزر، آن را به زیستگاه جانوران و گیاهانی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است و منبعی غنی از آبزیان به شمار می‌رود؛ به همین دلیل ماهیگیران زیادی در حاشیه آن صیادی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
صید «پره» یکی از قدیمی‌ترین روش‌های صید ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید در حاشیه جنوبی خزر است که قدمت بسیار زیادی دارد. برخی مورخان محل آغاز این نوع صید را شهرستان بندر انزلی می‌دانند که به تدریج در مناطق دیگر حاشیه جنوبی دریای خزر رواج یافته است. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر در قالب ۱۲۰ شرکت تعاونی، مشغول صید در حاشیه جنوبی دریای خزر هستند. آلودگی، معضلی جدی و خطرناک برای خزرِ پهناور است؛ به طوری که سالیانه حدود ۱۲۲ هزار تن آلودگی ناشی از فعالیت کشورهای حاشیه دریای خزر مانند آلودگی‌های نفتی، فاضلاب‌های خانگی و صنعتی، ورود انواع زباله، ناوگان تجاری و ... محیط آن را آلوده و گونه‌های زیستی آن را تهدید می‌کند؛ علاوه بر آن، زندگی ماهیگیران محلی نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. سال گذشته میزان صید در استان گیلان ۴۰ درصد کاهش داشته که به دنبال آن درآمد ماهیگیران نیز کاهش یافته است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آلودگی آب دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کجکی پر آب شده است

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان در بازدید از بند کجکی گفته است امسال به دلیل بارندگی پی هم در کشور سطح آب افزایش یافته و بیشتر بندهای کشور مانند بند برق کجکی پر از آب شده است.

وی افزود با این کار، بخش زراعت در سال روان رشد و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا در بازدید از بند کجکی، از اقدامات مسئولان پروژه بند برق کجکی قدردانی نموده و برای پیشرفت در امور پروژه یاد شده به آنان توصیه های را نموده است.

گفته شده است ملا برادر، پروژه بند کجکی را ملی و حیاتی خوانده و از زحمات مسئولان این پروژه برای ابتکارات در این زمینه قدردانی نموده است.

گفتنی است که بند برق کجکی یکی از بزرگترین بندهای کشور است که در ولسوالی کجکی ولایت هلمند موقعیت دارد.

این بند برای مهار نمودن آب دریای هلمند، مهار سیلاب های موسمی، آبیاری زمین های زراعتی و تولید برق بالای دریای هلمند ساخته شده است.

بخشی از آب دریای هلمند بر اساس معاهده آبی میان افغانستان و ایران، در سال هایی که جریان آب عادی باشد، حقابه ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • آرامش در دریای خزر
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • آرامش امواج در دریای خزر
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • (ویدئو) آب دریای هرمز قرمز شد
  • سد کجکی پر آب شده است