Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@10:27:55 GMT

مسجدی که مروج فرهنگ «انتظار» در شهرری است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۳۰۲۴

مسجدی که مروج فرهنگ «انتظار» در شهرری است

مسجد «فیروزآبادی» با اجرای طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» و ارائه آموزش‌های قرآنی در رشته‌های مختلف و نیز وجود مزار شخصیت‌هایی همچون جلال آل‌احمد در آن یکی از مساجد فعال و نامی در منطقه شهرری است که توانسته به انس اهالی منطقه با مسجد کمکی شایان کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌ های مساجد: مسجد فیروزآبادی بی گمان شهرت خود را مدیون آیت ‌الله سید رضا فیروزآبادی، نماینده مجلس شورای ملی است که بدون دریافت حقوق در خانه ملت خدمت می کرد و زمانی مصمم شد بیمارستانی برای استفاده عموم مردم به ویژه مستمندان در شهرری بنا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از ساخت این بیمارستان، آیت ‌الله فیروزآبادی مسجد فیروزآبادی را تاسیس کرد که امروز جزو مساجد مهم و محوری قبله تهران است. پایگاه بسیج این خانه خدا که «امام رضا (ع)» نام دارد محور اصلی اجرای برنامه های این خانه خدا است.

 

 

از جمله ابتکارات پایگاه بسیج امام رضا (ع) اجرای طرح «سه ‌شنبه ‌های مهدوی» است که از سال 1396 سه شنبه ها هر هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در داخل و محوطه بیرونی مسجد فیروزآبادی اجرا می شود که طی آن بسته های فرهنگی با موضوع مهدویت و انتظار به نمازگزاران و رهگذران تقدیم و ایستگاه صلواتی نیز به نام حضرت صاحب الامر (عج) برپا می شود.

 

 

از اقدامات جالب دیگر در مسجد فیروزآبادی راه اندازی دارالقرآن نور است که توانسته به فعالیت های قرآنی این خانه خدا سامان ببخشد. برگزاری کلاس های متنوع آموزش قرآن برای سنین مختلف و به صورت هفتگی و در رشته های روخوانی، روان خوانی، تثبیت، تجوید و حفظ قرآن مهم ترین برنامه این مرکز است.

در این میان شاید مهم ترین برنامه دارالقرآن نور که تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند، تمرکز بر آموزش قرآن به کودکان است که در این راستا مهدقرآنی مسجد فیروزآبادی تاسیس شد و کلاس های مختلف در زمینه های شعر و داستان ‌گویی را که با ذائقه کودکان سازگارتر است، برگزار می کند.

 

به گزارش شبستان، همه کسانی که علاقمند هستند از برنامه های جذاب و آموزنده دارالقرآن نور بهره مند شوند می توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 به دفتر کانون فرهنگی تبلیغی «راوی نور» مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس بگیرند.

 

 

مسجد فیروزآبادی در جذب گروه های مختلف مردم به راه اندازی مراکز قرآنی و فرهنگی تبلیغی بسنده نکرد و چند وقت پیش «مجتمع آموزشی مسجد فیروزآبادی؛ خانه عکاسان شهر ری» در این خانه خدا راه اندازی شد تا علاقمندان به عکاسی آموزش های لازم را دریافت کنند و از این طریق ارتباط نسل جوان با مسجد بیشتر فراهم شود.

 

قرار داشتن مسجد فیروزآبادی در خیابان فدائیان اسلام و در نزدیکی میدان اصلی شهرری «میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)» موجب استقبال خوب مردم از نماز جماعت و برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری و علمی این خانه خدا است.

 

از دیگر دلایل شهرت مسجد فیروزآبادی، واقع شدن آرامگاه برخی از شخصیت های برجسته فرهنگی کشورمان همچون محمد همایون، موسس حسینیه ارشاد و جلال آل احمد، نویسنده شهیر در محوطه آن است.

 

مرکز رسیدگی به امور مساجد در یکی از نشست های ستارگان محراب، گرامیداشت آیت الله فیروزآبادی را برگزار کرد.

 

 

سخن آخر اینکه، مسجد فیروزآبادی از جمله مساجدی است که در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی بسیار فعال است و همین عملکرد موجب گسترش روزافزون استقبال گروه های مختلف مردم از برنامه های آن شده است.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد سامانه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن روز دانشجو انتخابات مجلس انتخابات خبرگان رهبری و مجلس پایگاه بسیج امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد

پیوست فرهنگی شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) در هشتصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هشتصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور (پارلمان فرهنگی) امروز، سه‌شنبه 28 فروردین، با ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد.

رونمایی از گزارش مصرف فرهنگی خانوار در سال 1401، ابعاد برنامه هفتم توسعه، عفاف و حجاب، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از جمله موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

ضرورت تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و اساتید

همچنین از دیگر انجام شده در این جلسه تصویب پیوست فرهنگی شعار سال 1403 (جهش تولید با مشارکت مردم) بود.

از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه می‌توان به برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و الزامات فرهنگی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و برنامه‌های نمایشگاه کتاب اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند
  • پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است