Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات «علمای جبل عامل» لبنان اظهارات یک اسقف طایفه روم درباره رهبر حزب‌الله لبنان را مخالف با اصل همزیستی پیروان ادیان اسلام و مسیحیت دانست.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «المنار»، هیات «علمای جبل عامل» در بیانیه ای نسبت به سخنان «الیاس عوده»، اسقف طایفه روم ارتدوکس بیروت ابراز تاسف کرد و گفت: محور مقاومت در این سال ها مساجد و کلیساها را در لبنان و سوریه آزاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است: مقاومت و رهبران آن نمونه ناب اسلام محمدی هستند که برای حکمرانی تلاش نمی کنند و فقط هدفشان خدمت به مردم است.

 

هیات تجمع علمای جبل عامل در ادامه بیانیه، مواضع الیاس عوده را مخالف با اصل همزیستی پیروان ادیان اسلام و مسیحیت در لبنان دانست و بیان کرد: هدف از این سخنان در شرایط حساسی که امروز کشور به سر می برد، چیست؟

 

هیات تجمع لبنان همچنین اظهارات این اسقف درباره «سید حسن نصرالله» را محکوم کرد و خواستار حمایت و وحدت مردم شد.

 

بنابر این گزارش، الیاس عوده در مراسم سالروز ترور «جِبران توینی» نویسنده لبنانی از «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب ‌الله انتقاد کرده و مدعی شد که لبنان به دست شخصی که او را می‌شناسید و گروهی که با سلاح بر ما حکومت می‌کنند، اداره می‌ شود.

 

بنابراین گزارش، سخنان این اسقف با واکنش برخی دیگر از مسوولان و احزاب لبنان نیز رو به رو شده است.

 

گفتنی است، 18 طایفه مذهبی در لبنان زندگی می کنند که پنج گروه آن را مسلمانان (سنی ها، شیعه های ۱۲ امامی، دروزی ها، اسماعیلی ها و علوی ها) تشکیل می دهند و بقیه از گروه های مذهبی مسیحی هستند.

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات سامانه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن انتخابات خبرگان رهبری و مجلس روز دانشجو مجلس شورای اسلامی علمای جبل عامل مساجد جهان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم فلسطینیان برای احیای اردوگاه یرموک

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  فلسطینیان مقیم سوریه با اجرای طرح‌های متعدد خیریه تلاش می‌کنند تا شرایط مساعدی برای بازگشت به اردوگاه یرموک فراهم شود و این اردوگاه همچنان پلی برای بازگشت به موطن اصلی بماند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


جنبش جهاد اسلامی فلسطین از جمله گروه‌های مبارز فلسطینی که اینگونه طرح‌های خیریه را در برنامه خود قرار داده است.
این جنبش، آشپزخانه‌ای را در اردوگاه یرموک راه اندازی کرده و طرح افطار سه هزار روزه دار را در هر روز از ماه مبارک رمضان برای سومین سال متوالی در دست اجرا دارد.
وسام جاد الله دانشجوی فلسطینی مقیم سوریه است، او به طور داوطلبانه در این آشپزخانه کار می‌کند؛ وی می‌گوید، "می خواهم سهمی در کمک به هموطنانم و به ویژه خانواده‌های شهدا داشته باشم. "
نصب عکس‌هایی از شهدای مقاومت به ویژه شهدای فرمانده در این آشپرخانه جلب توجه می‌کند.
احمد عیسی مدیر این آشپزخانه می‌گوید، هدف، گسترش فرهنگ مقاومت است، لذا هر روز از ماه مبارک به نام یکی از شهدا نام گذاری شده است.
وی افزود، پیام این است که یاد شهیدان زنده است و خانواده‌های شهدا و جانبازان در اولویت قراردارند.
اما حضور فعال جوانان فلسطینی در این طرح نشان می‌دهد که آنها میهن و هویتشان را فراموش نکرده و در سایه عملیات رزمندگان مقاومت مانند طوفان الاقصی بازگشت به خاک وطن را نزدیک می‌بینند.

 


شات لیست
مصاحبه ۱: ضرار کوسا - عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین
مصاحبه ۲: وسام جادالله - دانشجوی فلسطینی مقیم سوریه
مصاحبه ۳: احمد عیسی - مدیر آشپرخانه یرموک
-----------

دیگر خبرها

  • راه اندازی پویش خانه دوست کجاست در شهرستان زارچ
  • ترویج فرهنگ افطاری ساده در پویش خانه دوست کجاست
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • ایجاد صلح واقعی با پایان دادن به کشتار ملت‌های مظلوم
  • عزم فلسطینیان برای احیای اردوگاه یرموک
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • آغاز به کار رادیو «مقاومت» با شعار «صدای فلسطین»