Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرده است که این سازمان قادر نیست ادعاها درباره ایرانی بودن تسلیحاتی، که در حملات به تاسیسات عربستان سعودی در سپتامبر گذشته استفاده شد را تایید کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت، اعلام کرده است که قادر نیست «به طور مستقل تایید کند» که موشک‌ها و پهپادهای مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان در سپتامبر گذشته «ساخت ایران بودند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونیو گوترش گفته است که کارشناسان سازمان ملل بازرسان بقایای سلاح‌های مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی «عفیف» در ماه مه، فرودگاه بین المللی «ابها» در ماه ژوئن و اوت و حمله به تاسیسات نفتی در «بقیق» و میدان نفتی «خریص» در سپتامبر را مورد بررسی قرار داده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود تصریح کرده است، در برهه زمانی فعلی، (سازمان ملل) قادر نیست به طور مستقل تایید کند که موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشینی که در این حملات مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اصالتا ایرانی بودند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین سازمان ملل شورای امنیت آنتونیو گوترش رویترز عربستان عربستان سعودی سازمان ملل متحد سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی

 به گزارش تابناک، سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی، تهیه‌کننده برنامه «محفل» در واکنش به تمجید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور از همیشه درخشان‌تر و زیباتر جلوه کرد و رسانه ملی هم در ارائه پیشرفت بزرگ نقش ایفا کرد»، گفت: اگر کار معارفی مرتب انجام شود، اثرگذاری دارد. اینگونه نیست مردم ما با کار‌های معارفی زاویه داشته باشند. اصلاً به کار‌های معارفی اهمیت داده نمی‌شود. آن بودجه‌ای که تلویزیون به سایر حوزه‌ها اختصاص می‌دهد، به پای بودجه برنامه‌های معارفی نمی‌رسد. البته مسئله فقط بودجه نیست و به اولویت مدیران هم بر می‌گردد.

هاشمی گلپایگانی در پاسخ به این سؤال که رسانه‌های فارسی‌زبان این هجمه را راه انداختند، که مردم ایران ارتباطی با دین ندارند، توضیح داد: نمی‌توان این نظر را به کل مردم ایران تعمیم داد. فقط ۲۰ هزار نفر از مردم در تعطیلات عید بخاطر برنامه «محفل» به ورزشگاه آزادی رفتند. اگرچه این تعداد کل مردم ایران نیست، ولی تمام مردم ما دیندار هستند و به دین اسلام علاقه دارند. آن‌ها به قرآن علاقه‌مندند.

این تهیه‌کننده درباره نقش برنامه‌های امثال «محفل» در معرفی مستعدان قرآنی به جامعه گفت: الان سوژه‌های ما به کشور‌های مختلف دعوت شدند. خیلی خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم فلان شبکه سوژه قرآنی را به برنامه دعوت می‌کند. سلبریتی فقط بازیگران و مجریان تلویزیون نیستند. قاری قرآن، کارآفرین و استاد دانشگاه هم می‌تواند سلبریتی باشد.
وی در پاسخ به این سوال که دعوت صالح مهدی‌زاده، قاری نوجوان ایرانی به عربستان سعودی برای شرکت در مسابقه «عطر الکلام» صحت دارد؟ گفت: الان اسم مسابقه را نمی‌دانم، فقط می‌دانم عربستان از او دعوت کرده است. کشور‌هایی مانند عراق، اندونزی، فیلیپین و پاکستان سوژه‌های ما را دعوت کرده است. مثلاً آقای هادی اسفیدانی که در فصل قبل برنامه حضور داشت تعریف می‌کرد در طول یکسال گذشته به ۲۰ کشور دنیا دعوت شده است. تقریباً تلاوت الاخلاء ایشان بین‌المللی شده است. او تعریف می‌کرد که هر جا می‌رفتم به می‌گفتند الاخلاء را بخوان. حتی اسمش را با این تلاوت ذخیره کرده بودند.

هاشمی گلپایگانی در پاسخ به این سوال که در حالی که یک قاری ایرانی که در همان مسابقه عربستان شرکت کرده بود، تعریف می‌کرد که سعودی‌ها هنوز قاریان ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسند، تصریح کرد: در حالی که ما بهترین قاریان دنیا را داریم. امروز دیگر حضور در مسابقات کفایت نمی‌کند! مسابقاتی که به شدت تخصصی است و توده مردم نمی‌توانند با آن ارتباط بگیرند. ما اگر می‌خواهیم جامعه قرآنی داشته باشیم، باید قرآن را در بستر رسانه و زندگی مردم بیاوریم.

تهیه‌کننده برنامه «محفل» در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه سری جدید «حسینیه معلی» در دام یک سری انتقادات افتاد، ولی «محفل» از انتقادات به دور بود، گفت: ما خیلی چیز‌ها را پیش‌بینی نمی‌کردیم، ولی خدا برکتش را داد. ما فکرش را نمی‌کردیم آقای مهدی‌زاده آنقدر خوب دیده شود. باور کردنی نیست یک فیلم ۱۰۰ میلیون بار دیده شود. به برنامه‌های طنز تلویزیون با پروداکشن عظیم نگاه کنید، حداکثر دو میلیون بازدید می‌گیرد. این‌ها برکتی است که خدا می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • فارین‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد
  • این عکس از حمله سپاه به اسرائیل تاریخی شد /گاف نماینده اسرائیل در سازمان ملل /موشک هایی که از دیوار دفاعی اسرائیل عبور کرد
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • تصاویری که ارتش اسرائیل از بقایای موشک بالستیک ایرانی به نمایش گذاشت
  • ارتش اسرائیل بقایای موشک بالستیک ایرانی را به نمایش گذاشت + تصاویر
  • پای هوش مصنوعی به تسلیحات نطامی ایرانی رسید | نیروهای مسلح ایران با تابو شکنی قاعده جدیدی در منطقه رقم زدند
  • باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران