Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماندنی بابیان اینکه خانه‌های قرآنی یکی از ظرفیت های مهم برای ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه هستند گفت: باید با حمایت خانه های قرآنی شرایط حضور مردم را به سمت قرآن فراهم کنیم.

«حسین ماندنی» امروز (چهارشنبه ۲۰ آذر) بابیان اینکه یکی از مهمترین اهداف تاسیس خانه های قرآنی جذب جوانان، نوجوانان و نونهالان است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: رشد و تعالی جوانان، نوجوانان و نونهالان در زمینه‌های روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و حتی تفسیر و شناسایی نخبگان از دیگر اهداف تاسیس خانه های قرآنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس امور قرآنی لردگان بابیان اینکه خانه‌های قرآنی یکی از ظرفیت های مهم برای ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه هستند افزود: باید با حمایت خانه های قرآنی شرایط حضور مردم را به سمت قرآن فراهم کنیم.

 

وی به آمار خانه های قرآنی در شهرستان لردگان اشاره کرد و گفت: با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی استان ۱۵ خانه قرآنی در شهرها و روستاهای شهرستان لردگان تاسیس شده است.

 

ماندنی بابیان اینکه این تعداد خانه قرآنی برای شهرستان لردگان جوابگو نیست تصریح کرد: باید همکاری مسئولان استانی بر تعداد خانه های قرآنی در شهرستان لردگان افزوده شود چراکه استقبال مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای حضور در دوره های آموزشی قرآن کریم در شهرستان لردگان بی نظیر است.

 

کارشناس امور قرآنی لردگان یادآور شد: پروانه ۱۳ خانه قرآنی در شهرستان لردگان به اتمام رسیده بود که با مراجعه مدیران خانه های قرآنی به سایت تلاوت پروانه فعالیت ها آن ها تمدید شد.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روز دانشجو مسجد انتخابات قرآن انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس خانه های قرآنی نوجوانان و جوانان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • ایران بیشترین کشفیات موادمخدر دنیا را دارد
  • کاربران کتابخانه‌های عمومی ۴۷۰۰ ساعت به طرح «بهار در بهار» اختصاص دادند
  • جلوه‌هایی از آیات و آموزه‌های قرآن در آثار سعدی / مرا معلم عشق تو، شاعری آموخت
  • درخشش هنرمندان دفتر تئاتر مردمی شهرستان لردگان
  • امسال ظرفیت خود را در اختیار حرکت عظیم زندگی با آیه‌ها قرار دادیم