Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیگیری‌ها نشان می‌دهد، ابلاغ یک بخشنامه جدید در گمرک باعث ایجاد ابهاماتی در ترخیص برخی کالا‌ها شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، پیگیری‌ها از گمرکات اجرایی نشان می‌دهد ابلاغ یک بخشنامه جدید در خصوص سامانه TSC باعث تاخیر در ترخیص کالا‌های مهم و بعضا اقلام مربوط به واحد‌های تولیدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس چندی قبل و در اوایل آذر ماه امسال گمرک ایران یک بخشنامه در خصوص رسیدگی به ارزش کالا در سامانه TSC گمرک و تفویض رسیدگی ارزش به گمرکات اجرایی را ابلاغ کرده است.
بر این اساس هیچ کالایی بدون اخذ کد شناسایی کالا اجازه ترخیص از گمرکات را نخواهد داشت.
همچنین در جهت جلوگیری از درج کد شناسایی تکراری کارشناسان مجازی بایستی کنترل لازم را اعمال کنند. از سوی دیگر به گفته صاحبان کالا این بخشنامه مهم دارای جزییات مهمی میباشد که بایستی از سوی گمرک ایران شفاف سازی لازم در خصوص آن‌ها صورت گیرد.
نکته جالب توجه اینکه به استناد پیگیری‌های انجام شده از گمرکات، معمولا برخی کالا‌های متعلق به گروه دارویی و و احد‌های تولیدی در سیستم مذکور کد شناسایی نداشته و بایستی برای ان‌ها کد تعریف شود.

این درحالی است که گمرکات اجرایی نیز نباید بدون مستندات کافی با ستاد گمرک در این خصوص مکاتبه داشته باشند. بررسی‌ها نشان میدهد، همین موضوع باعث تاخیر در ترخیص برخی کالا‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بخشنامه گمرک تاخیر در ترخیص کالا واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدا خراسان رضوی به مقصد پاکستان صادر شده که ۲۴ درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
جواد جعفری  افزود: این میزان کالای صادراتی ۸۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که در ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا از کشور پاکستان به خراسان رضوی وارد شده که ۴۸ درصد کاهش داشته است.
جعفری افزود: این میزان کالا‌های وارداتی ۲۳ میلیون دلار ارزش داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، میزان ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اوگفت: پاکستان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ششمین و هفتین شریک تجاری خراسان رضوی محسوب می‌شود.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی با پاکستان هم‌مرز نیست، فرآیند انتقال این کالا‌های صادراتی و وارداتی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛ اما تشریفات گمرکی آنها در خراسان رضوی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • شفاف سازی در خریدهای شهرداری تهران | فروزنده: ۳۵۰۰ میلیارد خریدهای ما از طریق بورس کالا انجام می‌شود
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا