Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سفر نخست‌وزیر قزاقستان به آمریکا بین این کشور و تعدادی از شرکت‌های آمریکایی توافقنامه‌هایی در زمینه ساخت چند کارخانه‌ صنعتی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عسکر مامین» نخست‌وزیر قزاقستان در سفر به آمریکا با مدیران برخی شرکت‌های این کشور دیدار کرد.

در نتیجه مذاکرات مامین با ریاست «تایسون فودز» شرکت صنایع غذایی آمریکایی که در زمینه فروش و توزیع گوشت و مرغ فعالیت می‌کند توافقنامه‌ای در زمینه احداث کارخانه تولید گوشت مرغ به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند در مرحله اول ساخت یک مجتمع مدرن فرآوری گوشت با ظرفیت حدود 2 هزار قطعه در یک شبانه روز را فراهم و نه تنها نیازهای بازار قزاقستان را برآورده، بلکه محصولات خود را به بازارهای خارجی نیز صادر و درآمد بیش از یک میلیارد دلار در سال را تضمین می‌کند.

مامین در این خصوص گفت: افتتاح چنین کارخانه‌ای نه تنها به توسعه صنعت گوشت می‌انجامد، بلکه سایر بخش‌های مربوطه از جمله دامپزشکی، ماشین آلات کشاورزی و تولید محصولات زراعی خوراکی را پویا خواهد کرد.

وی گفت: این پروژه امکان ایجاد ده‌ها هزار شغل جدید در بخش کشاورزی قزاقستان را فراهم خواهد کرد.

در جریان سفر مامین به آمریکا همچنین میان شرکت قزاقی «کوستا گروپ» و شرکت آمریکایی «والمانت اینداستریز» (Valmont Industries) توافقنامه‌ای در زمینه آموزش اصول آبیاری و بهبود بهره‌وری بخش کشاورزی قزاقستان به امضا رسید.

سند مذکور ساخت کارخانه تولید سیستم‌های آبیاری «والی» تا سال 2022 میلادی با ظرفیت تولید یک هزار دستگاه آبیاری در یک سال را پیش‌بینی می‌کند.

انتظار می‌رود که فناوری‌های آمریکایی در زمینه آبیاری بهره‌وری باغبانی علمی را افزایش و مصرف آب در بخش کشاورزی را 50 درصد کاهش خواهد داد.

در آینده انتظار می‌رود که فهرست محصولات تولیدی این شرکت گسترش یافته و مشمول تجهیزات ارتباط از راه دور، انرژی تجدیدپذیر و زیرساخت‌ شود.

مامین در این زمینه گفت: قزاقستان قصد دارد تا سال 2022 میلادی مساحت اراضی تحت سیستم یکپارچه آبیاری را از 1.4 میلیون تا 2 میلیون هکتار و تا سال 2030 میلادی تا 3 میلیون هکتار افزایش دهد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان آبیاری توافق ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش دولت برای بورس | اعلام جزئیات افزایش سرمایه‌های بزرگ نمادهای شاخص‌ساز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری، هیأت واگذاری در جلسه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با افزایش سرمایه چند شرکت بورسی اثرگذار در شاخص و یک شرکت سهامی خاص موافقت کرد.

بر این اساس سرمایه بانک تجارت (سهامی عام) با نماد «وتجارت» در بورس از ۲۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان به ۳۳ هزارو ۵۸۸ میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش یافت؛ سرمایه شرکت ملی مس (سهامی عام) نیز با نماد «فملی» در بورس از ۶۰ هزار میلیارد تومان به ۷۸ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته رسید.

شرکت فولاد مبارکه (سهامی عام) نیز که با نماد «فولاد» در بورس شاخص‌ساز است، افزایش سرمایه ۲۸ همتی داشت و از ۸۰ به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته رسید. سرمایه شرکت سهامی خاص فولاد شادگان نیز از ۲۰۰ به یک هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

تالار شیشه‌ای قرمز شد | ریزش ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحدی شاخص کل

در این جلسه همچنین با واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به صندوق های بازنشستگی کشوری و بیمه عشایر و روستاییان و نیز سازمان تأمین اجتماعی که در جلسه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ هیأت وزیران به تصویب رسیده بود، موافقت نشد. لذا مقرر شد سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس بار دیگر عرضه شود.

اعضای این هیأت با انحلال ۴ شرکت کشتی سازی زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی ایزوایکو و شرکت آب و فاضلاب شهر جدید مجلسی از شرکت های تابعه شرکت مادرتخصصی شرکت عمران شهرهای جدید موافقت کردند.

کد خبر 843901 برچسب‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار خبر مهم بورس تهران اقتصاد

دیگر خبرها

  • گلایه از نیمه کاره رها شدن ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان
  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • ◄ فیلم| مراحل ساخت اتوبوس هیدروژنی در کارخانه میلیارد دلاری تویوتا
  • جهش تولید در دل روستا‌/ تولید ۶ هزار تن لوله و ۵ هزار ماشین آلات در روستای کوچک
  • موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • ساخت تصفیه‌خانه پساب قم در گام‌های نهایی
  • گلوله‌های جنگی چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • تدوین قرارداد اجرای موافقت‌نامه ساخت راه‌آهن رشت- آستارا در مراحل نهایی
  • خبر خوش دولت برای بورس | اعلام جزئیات افزایش سرمایه‌های بزرگ نمادهای شاخص‌ساز
  • رکود فعال‌ترین شهرک صنعتی کشور با یک مانع نه چندان قانونی!