Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد افزایش از افسارگسیخته قیمت اجاره مسکن در کشور به ویژه در کلانشهرها، گفت: متأسفانه شاهد افزایش بیش از ۳۰ درصدی نرخ اجاره مسکن در کلانشهرها به ویژه تهران هستیم و این مسئله مشکلات بسیاری را برای خانوارها ایجاد کرده است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت و وزارت راه و شهرسازی معتقدند که نمی توان به سیاست های دستوری بازار مسکن را کنترل کرد و قیمت ها باید بر اساس نظم طبیعی بازار تعیین شوند، اما متأسفانه استراتژی وزارتخانه موجب آشفتگی و تلاطم در بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلاء نظارتی وزارت راه موجب تعیین سلیقه ای قیمت اجاره مسکن شده است

وی گفت: خلاء نظارتی وزارت راه و شهرسازی موجب شده که مالکان قیمت اجاره مسکن را بر اساس سلیقه خود و وضعیت اقتصادی کشور تعیین کنند، از این رو با این روند قطعا باید شاهد افزایش چشمگیر قیمت اجاره در کشور باشیم.

مردم در بن بست گرانی اجاره و خرید مسکن؛ خانواده‌ها هیچ راهی برای تأمین مسکن ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی مردم هیچ راهی برای تأمین مسکن خود ندارند، از یک طرف قیمت خرید مسکن بیش از ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و بخش عمده ای از خانوارها توان خرید ندارند و از طرف دیگر مستأجران نیز نمی توانند از پس پرداخته اجاره بها بر بیایند.

بهترین راه کار برای مدیریت بازار اجاره مسکن، اعمال مالیات های کنترلی است

کیانپور ادامه داد: به نظر من بهترین راه کار برای مدیریت بازار اجاره مسکن، اعمال مالیات های کنترلی است، به این معنا که اگر مالکی قیمت اعلامی برای اجاره را بالا ببرد، طبق فرمول خاصی، مالیات پرداخت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: اعمال مالیات کنترلی موجب می شود که مالکان دیگر به سمت افزایش غیرمنطقی اجاره مسکن نروند و عملا یک روند تعادلی برای افزایش قیمت ها صورت خواهد گرفت.

منبع: نماینده

کلیدواژه: قیمت اجاره مسکن گرانی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است

یک رسانه اقتصادی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، به دلیل گسترش احساس نا امنی در اسرائیل، موج جدیدی از گرانی گریبان اسرائیلی‌ها را گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان کالکالیست در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر کرد، خبر داد، شرایط امنیتی در اسرائیل اوضاع اقتصادی را به سوی مشکلات بیشتر پیش برده و پیش بینی می‌شود شاهد موج جدیدی از گرانی خواهیم بود.

براساس گزارش این رسانه اقتصادی بعد از عید کیپور (هفته آینده) لبنیاتی که قیمت‌های آن تحت نظارت نهادهای ذیربط است 4.5 درصد و بقیه لبنیات 9 درصد گران تر خواهند شد.

در این گزارش آمده است، موج گرانی در بازار مواد غذایی لحظه‌ای متوقف نمی‌شود، بعد از دو ماه از افزایش شدید قیمت‌ها شرکت‌های مختلف اعلام کردند قیمت کالاهای خود را بعد از عید کیپور افزایش خواهند داد.

شمار زیادی از شرکت‌های لبنیاتی این گرانی را هم زمان اعمال خواهند کرد.

این اولین باری است که لبنیات در حالی افزایش قیمت پیدا می‌کنند که وزرای دارایی و کشاورزی هم نمی‌توانند در رابطه با این امر دخالت یا اعمال نظر داشته باشند.

گفتنی است امروز نیز بورس شاهد افت شاخص بود و به گفته کارشناسان به دلیل نگرانی اقدام تهاجمی اسرائیل که با واکنش ایران مواجه گرد، سهام تا حدود 1.1 درصد کاهش را نشان داد و شیکل نیز 1.45 درصد در مقابل دلار عقب نشینی کرد.

شکاف میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایرانفیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالیزیان میلیاردی اسرائیل از حمله دیشب ایرانرسانه عبری: سقوط بورس اسرائیل و شیکل بعد از عملیات سپاه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است