Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا در پیشنهادی بی‌شرمانه از نخست‌وزیر سابق عراق خواست تا در مقابل اعطای نفت به واشنگتن، اغتشاشات عراق آرام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الاخبار، یک منبع آگاه خبر داد: دونالد ترامپ به عادل عبدالمهدی پیام داد که حاضر است در قبال دریافت نیمی از ذخایر نفتی عراق، کاری کند که اغتشاشات عراق آرام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع تأکید کرد که نخست‌وزیر سابق عراق این پیشنهاد را قاطعانه رد کرده است.

وی افزود: این موضع‌گیری به‌طور آشکارا نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در پشت‌پرده ناآرامی‌ها، اغتشاشات و کشتار مردم بی‌گناه عراق قرار دارند و اثبات می‌کند واشنگتن با این اقدامات در تلاش است حکومت عراق را به اجابت خواسته‌های غیر قانونی خود وادار کند.

درخواست ترامپ از حیدر العبادی برای دریافت رایگان نفت عراق

این در حالی است که در آذر سال گذشته، وبسایت آکسیوس خبر داد که دونالد ترامپ دو بار در طول گفتگوهای خود با حیدرالعبادی، نخست وزیر سابق عراق از او درخواست کرده در ازای هزینه‌هایی که آمریکا در جنگ خلیج فارس و حمله به عراق متحمل شده است، نفت رایگان در اختیار ایالات متحده قرار دهد؛ درخواستی که تمام قوانین، اصول و منطق بین‌المللی را زیر سؤال می‌برد.

به نظر می‌رسد که در حال حاضر ترامپ این ایده را رها کرده باشد و دیگر اصراری بر آن نورزد اما طرح چنین ایده‌ای در میان مشاوران امنیتی رئیس‌جمهور کشوری مانند آمریکا می‌تواند بیانگر عمق فاجعه نگاه این افراد باشد.

در مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۱۳۹۵) در پایان دیداری که میان دونالد ترامپ و حیدرالعبادی شکل گرفت، دونالد ترامپ چنین ایده‌ای را مطرح می‌کند.

یک منبع آگاه که در آن زمان در اتاق مذاکرات حاضر بود در این خصوص می‌گوید: «بیان چنین ایده‌ای برای ترامپ بسیار آسان و بدون مشکل بود. او بدون اینکه تغییر چندانی در حالت چهره‌اش ایجاد شود، درست در انتهای زمان مذاکره رو به العبادی کرد و به او گفت: خب در ارتباط با نفت تکلیف ما چیست؟»

این منبع آگاه می‌فزاید: «در این زمان نخست‌وزیر عراق با تعجب به ترامپ نگاه کرد و پرسید که منظور شما چیست؟ و ترامپ با همان اعتماد به نفس همیشگی شروع به صحبت کرد: ما اقدامات زیادی در عراق انجام داده‌ایم، میلیاردها دلار در آنجا هزینه کرده‌ایم و حالا مردم درباره نفت از ما می‌پرسند.»

این منبع آگاه واکنش العبادی را این‌گونه توصیف می‌کند: به نظر می‌رسید که بسیار دستپاچه شده و آماده پذیرفتن چنین قرارداد ننگینی است. اگر بخواهم سخنان نخست‌وزیر عراق را نقل به مضمون کنم او چنین حرفی را مطرح کرد: آقای رئیس‌جمهور ما قراردادهای نفتی بسیاری با شرکت‌های آمریکایی منعقد کرده‌ایم و این شرکت‌ها هم‌اکنون در عراق حضور دارند.

وی ادامه داد: در این هنگام ترامپ در حالی که پوزخند می‌زد به او گفت که من وظیفه داشتم این سؤال را از طرف مردم آمریکا از شما بپرسم.

منبع آگاه دیگری که در آن زمان در مذاکرات حضور داشت اضافه می‌کند: «همه ما در آن زمان به این فکر می‌کردیم که رئیس‌جمهور نتوانست جلوی خودش را بگیرد و در نهایت خواسته اصلی‌اش را مطرح کرد. البته این موضوع فقط یکی از داستان‌های ترسناکی است که ما در این اتاق مذاکره شاهدش بوده‌ایم.»

این منبع آگاه می‌گوید: خاطرم هست که ترامپ در گفتگویی با یکی از رهبران افغانستان درخواست مشابهی را مطرح کرد. رئیس‌جمهور گفت که افغانستان باید در ازای هزینه‌های حضور آمریکا در این کشور، بهره‌برداری از تمام منابع معدنی خود را به ایالات متحده بسپارد.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: نخست وزیر عراق رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ اغتشاشات نفت عراق عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • نحوه کشته شدن معمر قذافی / انفجار مجسمه‌های بودا در بامیان / حال و هوای شانگهای از دهه 30 تا 80 میلادی / اسرای عراقی با پرچم ایران در تهران
  • آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال
  • ترامپ دوباره در دادگاه
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • آتش بازی ستاره عراقی سابق پرسپولیس در قطر