Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-29@10:24:00 GMT

چه اتفاقی برای سهم صنعت از بانک ها افتاد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۳۶۰۳

 طبق این آمار در هفت ماهه اول امسال مجموعا ۴۴۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، صنعت-معدن، مسکن-ساختمان، بازرگانی، خدمات و بخش‌های متفرقه پرداخت شده که بیشترین سهم از این مبلغ معادل ۳۴.۵ درصد به بخش خدمات و کمترین آن معادل ۷.۴ درصد به مسکن-ساختمان، تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان بخش کشاورزی نیز با دریافت ۳۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها و موسسات اعتباری در هفت ماهه اول امسال تنها ۸.۷ درصد از این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است که سهم هر سه بخش یاد شده (کشاورزی، مسکن-ساختمان، خدمات) در هفت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهش داشته است.

این در حالی است که بخش صنعت-معدن با دریافت ۱۳۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این مدت؛ ۳۰.۷ درصد از کل تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده و نسبت به سهم ۲۷.۷ درصدی این بخش در مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش دریافت تسهیلات بانکی نیز بوده است.

همچنین بخش بازرگانی که در هفت ماهه اول سال گذشته ۱۳.۸ درصد از کل تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده بود،‌ در مدت مشابه امسال با دریافت ۸۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از این بخش سهم خود را به ۱۸.۷ درصد افزایش داد.

از طرف دیگر طبق گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در بخش صنعت و معدن نیز در هفت ماهه اول امسال مبلغ ۹۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، معادل ۷۲.۴ درصد از کل تسهیلات اعطایی به این بخش بوده است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GRX برچسب ها: بانک ، صنعت ، کشاورزی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانک صنعت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود

علی حسین شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خوشبختانه سطح علمی دوره‌های مهارتی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به مرحله‌ای رسیده است که فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی به این نتیجه رسیدند که برای ایجاد شغل و کسب درآمد وارد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه کیفیت محصولات و تولیدات در گروه تربیت نیروی انسانی ماهر است گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت بوده و کشور تشنه مهارت‌آموزی است.

وی گفت: هدف از تأسیس و راه اندازی مراکز آموزش جوارکارگاهی و بین کارگاهی ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال پایدار و مولد و همچنین توسعه و تنوع بخشی به مدل‌ها و الگو‌های آموزشی متنوع در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است

شهریور افزود: این موضوع باعث می‌شود که بنگاه‌های اقتصادی فعال و واحد‌های تولیدی با آموزش و تربیت نیرو‌های کار ماهر، متخصص و تبدیل یک نیروی کار ساده به یک نیروی تکنسین، کاهش هزینه‌های تولید و ارتقاء سطح کیفی محصولات را برای خود به ارمغان بیاورند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷۰۰۰ فضای آموزش و پرورش اصفهان از ۶۵۰ هزار نفر عبور کرد
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها