Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از ضرورت تشکیل کمیته‌های صلح در بانک‌ها در راستای تعیین تکلیف معوقات بانکی سخن گفت.

غلامعلی جعفرزاده  با اشاره به راهکارهای کاهش معوقات بانکی، گفت: اکنون وضعیت ترازنامه بانک ها طی یک فرایند طولانی چندین ساله به صورت دارایی های منجمد درآمده که این نوع دارایی ها تبعات مختلفی را برای بانک ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با بیان اینکه حذف سود مرکب از راهکارهایی است که می تواند به کاهش معوقات بانکی کمک کند، افزود: بانک ها برای کمک به کاهش دارایی های منجمد خود باید ربح مرکب را حذف کرده و در مسیر تسویه هر چه سریع تر بدهی های خود گام برداند.

وی با تاکید بر اینکه بانک ها از بخشش سود و جرایم به دلیل نظارت های سختگیرانه نگرانی دارند، تصریح کرد: متاسفانه در بخشش سود و جرایم بانکی همیشه شائبه رانت و فساد وجود دارد، از اینرو بانک ها با ترس با مشتری خود صلح می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وصول معوقات دست بانک ها برای انجام وظایف محوله را باز می کند، گفت: باید شرایط وصول این نوع دارایی ها از سوی بانک ها با تشکیل کمیته های صلح ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیته های صلح باید میان بانک و مشتریان میان داری کرده و جلوی ضرر هر کدام از آنها را با سود حداکثری بگیرد، افزود: وجود چنین کمیته هایی با توجه به بالا بودن میزان معوقات بانکی لازم است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یکی از راهکارهای مهم در زمینه افزایش دارایی های شبکه بانکی همین وصول معوقات است که متاسفانه با سخت گیری های انجام شده به نتیجه نمی رسد.

 ایبِنا

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار ۱۰ عامل آلرژی‌زای پنهان در خانه که فکرش را هم نمی‌کنید افزایش ۳۶ درصدی فروش سفته و برات در تهران پیش‌بینی صادرات یک میلیون بشکه نفت در بودجه 99 مستند «روایت رهبری» جامع و کامل بود سالن‌سازی سینما در کشور چگونه پیش می‌رود؟ شرایط انتقال سوابق بیمه‌ چگونه است؟ علت ازدحام جمعیت در خط یک مترو مشخص شد دومین کنگره ملی «بیوالکترومغناطیس؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» توسط ارتش برگزار می‌شود تشکیل کمیته‌های صلح در بانک‌ها برای تعیین تکلیف معوقات بانکی ۹۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود استراماچونی: خواسته‌ام برای بازگشت زیاد نیست قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۹/۲۰ عرضه سری جدید اسناد خزانه اسلامی در فرابورس پرداخت دیه به راننده متخلف در تصادفات عزم جدی بانک مرکزی بر عملیاتی کردن طرح گام وام میلیاردی پرسپولیس، دامن دادگان را گرفت! آنچلوتی اخراج شد حسینی: اسناد کمک به پرسپولیس را منتشر کنید سلطانی‌فر حکم سرپرستی خلیل‌زاده را در استقلال امضا کرد لیگ قهرمانان اروپا؛ لیورپول و ناپولی صعود کردند پرطرفدارترین ها طرح دو فوریتی الزام دسترسی به خدمات اینترنت به هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌شود فراخوان برای شرکت در نمایشگاه ایران بیوکل پیش‌بینی۱۴ میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه 99 پربیینده ترین ها پربحث ترین ها نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۴ آذر قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه احتمال اجماع روسیه و اوپک بالاست ماجرای تغییر رمز اول برخی کارت‌های بانکی چیست؟ اقتصاد جهان سال آینده به کدام سمت می‌رود؟ قیمت خودروهای ایران خودرو امروز ۹۸/۰۹/۱۳ چین و آمریکا در رقابت برای میادین نفتی عراق تسهیلات بلاعوض برای دوگانه سوز کردن وانت بار و مسافربر شخصی تحقق اهداف شورای حکام آب، مستلزم همکاری همه اعضا افت ۱۵ درصدی قیمت برنج خارجی مذاکره وزیر اقتصاد قرقیزستان برای ایجاد کانال مالی دو طرف تصویب توافق شورای حکام برای دور سوم تا سال ۲۰۲۴ ۳ میلیارد دلار محصول کشاورزی در ۷ ماه صادر شد برای توليد نفت از حق ملت ایران نمی‌گذریم نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۳ آذر قیمت روز خودرو در ۱۴ آذر فروش ۱۸.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده در بانک ملت فهرست بنگاه‌های مشکل‌دار به وزارت صنعت ارائه شد صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری

امتداد - رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات ، خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی اقدامات بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری و کاهش تصدی‌گری را گامی بلند در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: عملکرد این بانک در خروج از بنگاهداری در شبکه بانکی کشور شاخص است و باید به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، زارع با بیان این که بانک ملی ایران رکوردهای مهمی را در خروج از بنگاه‌داری در مقایسه با سایر بانک‌های کشور به ثبت رسانده است، تأکید کرد: وظیفه ذاتی بانک‌ها، ایجاد فرصت‌های مناسب برای خلق بنگاه است و بانک‌ها باید با توجه به این وظیفه خود شرایطی را فراهم کنند تا با خلق و گسترش شرکت‌های تولیدی، فرصت‌های اشتغال جدیدی نیز در اقتصاد کشور تولید شود.

وی افزود: ماندگاری بانک‌ها در بنگاه‌ها موجب می‌شود تا چرخه ایجاد بنگاه‌های جدید متوقف شود، ازاین‌رو مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم بر خروج بانک‌ها از بنگاهداری با هدف خلق بنگاه‌های جدید تأکید دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به واگذاری پتروشیمی شازند توسط بانک ملی ایران گفت: عملکرد این بانک در خروج از بنگاهداری در شبکه بانکی کشور شاخص است و باید به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: براساس قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات پول و اعتبار، بانک‌ها نباید بنگاهداری کنند و باید در راستای واگذاری دارایی‌های خود قدم بردارند.

رحیم زارع بیان کرد: واحدهای تولیدی احیاء شده توسط بانک‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند و از همان نقطه آغاز که وارد قراردادی برای خلق بنگاه می‌شوند، باید به نقطه خروج نیز فکر کنند.

نماینده مردم آباده، بوانات ،خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از رویکرد مدیریت بانک ملی ایران در این زمینه گفت: بانک ملی ایران به‌عنوان یک بانک پیش‌رو در نظام بانکی کشور بزرگ‌ترین عرضه شبکه بانکی را با واگذاری پتروشیمی شازند به مبلغ ۳۶ همت رقم زده است.

وی تصریح کرد: واگذاری پتروشیمی شازند به شرکت پالایشگاه تهران که ۷۰ درصد سهام آن در قالب سهام عدالت در اختیار عموم مردم است، یک تجربه موفق در شبکه بانکی کشور بوده است و بدون شک عواید این واگذاری به‌صورت مستقیم به سهامداران این شرکت که عموم مردم هستند، می‌رسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیسی به پاکستان حائز اهمیت است
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری