Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@23:25:46 GMT

مذاکرات جامع پامپئو و لاوروف در واشنگتن

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۳۷۳۱

وزیر خارجه آمریکا مذاکرات جامعی با سرگئی لاوروف همتای روسیه‌ای خود از جمله بر سر مسائلی همچون توافق‌های کنترل تسلیحات، اوکراین، سوریه و ونزوئلا داشت. ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لاوروف و پامپئو، وزیران خارجه روسیه و آمریکا بر همکاری دو طرف در حوزه مبارزه با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر که به رغم تنش‌های دو طرفه ادامه پیدا کرده، تاکید و اظهار امیدواری کردند که اهداف مشترک آنها در قبال کره شمالی و ایران تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال آنها اذعان کردند که اختلافات بین آنها چشم‌گیر بوده و شامل موضوع معاهده کنترل تسلیحاتی استارت جدید است که سال آینده میلادی منقضی خواهد شد. یکی از موارد دیگر اختلاف آنها نیز مساله‌ اخراج‌های تلافی‌جویانه دو کشور است.

لاوروف درباره پیشنهاد آمریکا برای وارد شدن چین به معاهده استارت جدید گفت: پکن گفته علاقه‌ای به پیوستن به این معاهده ندارد او همچنین بر تمایل مسکو به منظور زنده نگه داشتن این توافق تاکید کرد.

پامپئو گفت، او و لاوروف زمانی کافی را برای صحبت درباره اوکراین اختصاص دادند و آمریکا از موضعش مبنی بر اینکه شبه جزیره کریمه متعلق به اوکراین است عقب‌نشینی نخواهد کرد.

او به مساله تحقیقات برای استیضاح ترامپ که با اوکراین ارتباط پیدا کرده اشاره‌ای نکرد و گفت: به آنچه این دولت در آمریکا برای دفاع، امنیت و حاکمیت آن کشور انجام داده افتخار می‌کند.

پامپئو در کنفرانس خبری مشترکی در محل وزارت امور خارجه آمریکا به همراه لاوروف گفت: دولت آمریکا با هرگونه مداخله در انتخابات مقابله کرده و خواهد کرد.

پامپئو درباره موضوع مداخله انتخاباتی گفت: من صراحتا گفتم که این یک مساله غیرقابل قبول بوده و ما توقعاتمان از روسیه را نیز صراحتا گفته‌ایم.

او ادامه داد: دولت دونالد ترامپ همواره تلاش خواهد کرد تا از تمامیت انتخابات ما محافظت کند. چنانچه روسیه یا هر بازیگر خارجی دیگری دست به گام‌هایی برای تضعیف فرآیندهای دموکراتیک ما بزند ما در پاسخ به آن دست به اقدام خواهیم زد.

لاوروف به نوبه خود آنچه «موج سوء‌ظن‌های غلبه یافته در واشنگتن» در رابطه با مساله مداخله انتخاباتی خواند به استهزاء گرفته و بار دیگر خواستار آن شد که سند و مدرک چنین اقداماتی در اختیار مسکو قرار بگیرد.

لاوروف اضافه کرد: تمامی گمانه‌زنی‌ها درباره ادعای مداخله ما در فرآیندهای داخلی آمریکا بی‌پایه و اساس هستند. هیچ کس به ما هیچ سند و مدرکی نداده، زیرا این سند و مدرک‌ها به سادگی موجود نیستند.

لاوروف پیش از دیدار با دوناد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید بار دیگر براین‌که کشورش هیچ‌گونه مداخله‌ای در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نداشته تاکید کرد.

او اظهار کرد: نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این‌که روسیه به نفع ترامپ در این انتخابات مداخله کرده بی‌پایه و اساس است.

لاوروف همچنین بار دیگر پیشنهاد روسیه را برای منتشر کردن ارتباطات محرمانه با آمریکا به منظور حل یکسری نگرانی‌ها مربوط به سال ۲۰۱۶ که به گفته وی از سوی دولت اوباما رد شد، تکرار کرد.

پامپئو از این پیشنهاد لاوروف تحت تاثیر قرار نگرفته و گفت: آمریکا تاکنون نتایج خود را منتشر کرده است.

او اظهار کرد: ما فکر نمی‌کنیم درباره آنچه انتشار یافته اشتباهی وجود داشته باشد. منبع: ایسنا برچسب ها: پامپئو ، لاوورف ، واشنگتن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پامپئو واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای

رئیس مجلس سفلی پارلمان روسیه (دوما) سال گذشته از تصمیم کشورش برای لغو معاهده ممنوعیت جامع آزمایش هسته‌ای به دلیل نگرش غیرمسئولانه آمریکا در قبال امنیت جهانی، خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خطاب به حاضران در کنفرانس مربوط عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای بیان کرد: «خروج روسیه از تصویب این معاهده، پاسخی منطقی به اقدامات مخرب ایالات متحده و سایر کشور‌های غربی بود.»

وی افزود: «ما آماده‌ایم تا به موضوعات مربوط به تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای بازگردیم البته به محض آنکه ایالات متحده اقدام مشابهی را انجام دهد.»

طبق اعلام سازمان ملل متحد، در مدت پنج دهه از سال ۱۹۴۵ تا زمان ارائه معاهده ممنوعیت جامع آزمایش‌های هسته‌ای در سال ۱۹۹۶، بیش از ۲۰۰۰ آزمایش هسته‌ای اتفاق افتاد که ۱۰۳۲ مورد آن توسط ایالات متحده آمریکا و ۷۱۵ مورد آن توسط شوروی انجام شد.

روسیه بعد از لغو این معاهده در وضعیتی مشابه با آمریکا همچنان به‌عنوان یکی از امضاکنندگان آن باقی مانده و به همکاری با سازمان مربوط به معاهده ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای و نظام رصد جهانی که به جهان از بابت هرگونه آزمایش هسته‌ای هشدار می‌دهد، ادامه می‌دهد. روسیه از بعد از سقوط شوروی هرگز آزمایش هسته‌ای انجام نداد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟