Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@16:56:51 GMT

سهم صنعت از بانک‌ها بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۳۸۰۰

سهم صنعت از بانک‌ها بیشتر شد

رویداد۲۴ طبق این آمار در هفت ماهه اول امسال مجموعا ۴۴۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، ‌صنعت-معدن، مسکن-ساختمان،‌ بازرگانی، خدمات و بخش‌های متفرقه پرداخت شده که بیشترین سهم از این مبلغ معادل ۳۴.۵ درصد به بخش خدمات و کمترین آن معادل ۷.۴ درصد به مسکن-ساختمان، تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان بخش کشاورزی نیز با دریافت ۳۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها و موسسات اعتباری در هفت ماهه اول امسال تنها ۸.۷ درصد از این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است که سهم هر سه بخش یاد شده (کشاورزی، مسکن-ساختمان، خدمات) در هفت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهش داشته است.

این در حالی است که بخش صنعت-معدن با دریافت ۱۳۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این مدت؛ ۳۰.۷ درصد از کل تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده و نسبت به سهم ۲۷.۷ درصدی این بخش در مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش دریافت تسهیلات بانکی نیز بوده است.

همچنین بخش بازرگانی که در هفت ماهه اول سال گذشته ۱۳.۸ درصد از کل تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده بود،‌ در مدت مشابه امسال با دریافت ۸۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از این بخش سهم خود را به ۱۸.۷ درصد افزایش داد.

از طرف دیگر طبق گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در بخش صنعت و معدن نیز در هفت ماهه اول امسال مبلغ ۹۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، معادل ۷۲.۴ درصد از کل تسهیلات اعطایی به این بخش بوده است.

 

منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سهم صنعت و معدن موسسات اعتباری وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی