Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@18:29:15 GMT

مستند «روایت رهبری» جامع و کامل بود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۳۸۲۰

مستند «روایت رهبری» جامع و کامل بود

ایران اکونومیست-سید مجید بنی فاطمه از ویژگی‌های مستند سینمایی «روایت رهبری» و تاثیرگذاری آن گفت.

در دومین روز از سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت، مستند «روایت رهبری» اکران شد. مستندی که در بخش رقابتی و بخش شهید آوینی این جشنواره حضور دارد.

ماجرای مستند روایتگر تاریخ معاصر و چگونگی انتخاب آیت الله سید علی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و فعالیت‌های سیاسی ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند به کارگردانی مهدی نقویان ساخته شده است.

یکی از حاضران در سالن حاج مجید بنی فاطمه مداح اهل بیت (ع) بود. پس از پایان مستند، بنی فاطمه نزد کارگردان اثر رفت و به تمجید از عملکرد وی پرداخت.

پس از اکران فیلم با مجید بنی فاطمه گفت‌وگو کردیم. این مداح اهل بیت (ع)، ضمن تمجید از مستند، گفت: من در حوزه مستند و فیلم صاحب نظر نیستم؛ ولی این را می‌دانم که بعضی فیلم‌ها مثل مستند «روایت رهبری» تبدیل به سند می‌شوند. یعنی ده یا بیست سال بعد، نوجوانان و جوانان شاید در کتاب‌ها بسیاری از مستندات تاریخی را نبینند، ولی به این فیلم‌ها مراجعه می‌کنند و رویداد‌های مهم تاریخی را می‌شناسند.

وی افزود: آیندگان می‌توانند به این طریق تاریخ را واضح ببینند. من مستند «روایت رهبری» را تکمیل کننده بسیاری از کار‌های تاریخی دیدم. به مهدی نقویان کارگردان مستند هم گفتم که سختی ساخت چنین آثاری این است که نباید چیزی از قلم بیفتد. شاید ظاهر مستند چند مصاحبه ساده به نظر بیاید، اما در اصل اینگونه نیست.

بنی فاطمه در پایان گفت: خدا را شکر چیزی که دیدیم جامع و کامل بود. مستند‌ها همان حقایقی هستند که از دل مردم بیرون می‌آیند. اگر حقایق نشان داده شود، خیلی خوب است. شاید در فیلم‌های سینمایی بزرگ نمایی وجود داشته باشد، اما در مستند اینگونه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار سه عامل اصلی برای پایداری صنعت پتروشیمی در عسلویه مدارس کدام استان‌ها امروز تعطیل است؟ کودکم برای رسیدن به خواسته‌اش گریه می‌کند؛ چه کنم؟ سری جدید برنامه «پنج ستاره» دی ماه روی آنتن می‌رود لاهوتی: دلایل افزایش نرخ ارز را باید در چند فاکتور جستجو کرد نرخ ارزهای بین بانکی در ۲۰ آذر هرآنچه درباره تزریق بوتاکس باید بدانید آخرین جزئیات از پروژه احداث زیر گذر "چهارراه گلوبندک" وایز یارانه آذر امشب ساعت ۲۴ ۱۰ عامل آلرژی‌زای پنهان در خانه که فکرش را هم نمی‌کنید افزایش ۳۶ درصدی فروش سفته و برات در تهران پیش‌بینی صادرات یک میلیون بشکه نفت در بودجه 99 مستند «روایت رهبری» جامع و کامل بود سالن‌سازی سینما در کشور چگونه پیش می‌رود؟ شرایط انتقال سوابق بیمه‌ چگونه است؟ علت ازدحام جمعیت در خط یک مترو مشخص شد دومین کنگره ملی «بیوالکترومغناطیس؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» توسط ارتش برگزار می‌شود تشکیل کمیته‌های صلح در بانک‌ها برای تعیین تکلیف معوقات بانکی ۹۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود استراماچونی: خواسته‌ام برای بازگشت زیاد نیست پرطرفدارترین ها طرح دو فوریتی الزام دسترسی به خدمات اینترنت به هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌شود فراخوان برای شرکت در نمایشگاه ایران بیوکل پیش‌بینی۱۴ میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه 99 پربیینده ترین ها پربحث ترین ها نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۴ آذر قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه احتمال اجماع روسیه و اوپک بالاست ماجرای تغییر رمز اول برخی کارت‌های بانکی چیست؟ اقتصاد جهان سال آینده به کدام سمت می‌رود؟ قیمت خودروهای ایران خودرو امروز ۹۸/۰۹/۱۳ چین و آمریکا در رقابت برای میادین نفتی عراق تسهیلات بلاعوض برای دوگانه سوز کردن وانت بار و مسافربر شخصی تحقق اهداف شورای حکام آب، مستلزم همکاری همه اعضا افت ۱۵ درصدی قیمت برنج خارجی مذاکره وزیر اقتصاد قرقیزستان برای ایجاد کانال مالی دو طرف تصویب توافق شورای حکام برای دور سوم تا سال ۲۰۲۴ ۳ میلیارد دلار محصول کشاورزی در ۷ ماه صادر شد برای توليد نفت از حق ملت ایران نمی‌گذریم نرخ ارزهای بین بانکی در ۱۳ آذر قیمت روز خودرو در ۱۴ آذر فروش ۱۸.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده در بانک ملت فهرست بنگاه‌های مشکل‌دار به وزارت صنعت ارائه شد صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: جهت بررسی کیفیت نان در نشست این کمیسیون تأکید شد که هرچه سریعتر دستورالعمل پخت نان کامل به صورت فراگیر ابلاغ و بر اجرای آن نظارت کامل اعمال شود. - اخبار سیاسی -

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون متبوعش به ریاست نصرالله پژمانفر، گفت: این جلسه با موضوع بررسی افزایش کیفیت، غنی‌سازی و کاهش ضایعات نان و همچنین بررسی عملکرد دستگاه‌ها در خصوص زنجیره ارزش نان و ارتقاء بهره‌وری برگزار شد که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، مدیران وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، کشور، امور اقتصادی و دارایی، سپاه پاسداران، سازمان ملی استاندارد و کارشناسان دانشگاهی و مراکز پژوهشی حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به مضرات فراوانی که آرد تصفیه شده (سفید) برای سلامت انسان دارد و مشروح آن در گزارش کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس به استناد مطالعات داخلی و خارجی آمده و نارضایتی‌هایی که از این محل در اذهان مردم ایجاد شده است، کمیسیون اصل نودم قانون اساسی پیرو اظهار نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها به موضوع ورود کرد و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای تشکیل داد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در این جلسه مصوباتی به تصویب اعضای کمیسیون رسید تا در اسرع وقت و با قید فوریت، اقدامات قابل نظارت با محوریت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور توسط دستگاه‌های مسئول انجام شود.

خضریان در تشریح مصوبات کمیسیون اصل نود، گفت: تدوین استاندارد نان کامل و ابلاغ آن، تدوین شیوه نامه پخت نان کامل و نظارت بر اجرای آن توسط نانوایی‌ها، فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل، حمایت از راه اندازی کارخانجات آرد کامل در سطح استان‌های کشور، توسعه استفاده از آرد کامل در صنف نانوایی، افزایش تعداد نانوایی‌هایی که از آرد کامل استفاده می‌کنند، اقتصادی کردن تولید آرد کامل و پخت نان کامل از جمله مصوبات اصلی کمیسیون بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با وجود زحمات قابل تقدیری که دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشیده است، ولی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. در جلسه امروز کمیسیون تأکید شد که آرد کامل باید نرخ گذاری صحیحی داشته باشد تا کارخانجات آرد برای ورود به این حوزه تشویق شوند. همچنین بیان شد که قیمت تمام شده نان کامل باید به نحوی باشد که اقشار مستضعف نیز بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند و باید کارگروه‌های نظارتی در سطح استان‌ها امکان نرخ گذاری متفاوت برای واحدهای پخت نان کامل را فراهم کنند.

وی گفت: در این جلسه تأکید شد که هر چه سریعتر دستورالعمل پخت نان کامل به صورت فراگیر ابلاغ و بر اجرای آن نظارت کامل اعمال شود چرا که عدم رعایت نکات فنی تخمیر سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. از این رو باید اقدامات اساسی برای فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل و ایجاد هدفمند و برنامه‌ریزی شده مطالبه مردمی در این زمینه انجام شود. از سوی دیگر دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت بهداشت باید نسبت به افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه اصول پخت نان کامل در نانوایی‌ها اقدام کند تا از این طریق امکان نظارت فراگیر و مردمی فراهم شود و اطلاعیه‌ای در این زمینه در نانوایی‌ها نصب شود.

نماینده تهران ادامه داد: در این نشست مطرح شد که موضوع پخت نان کامل باید به عنوان هنر-صنعت، مجدداً در روستاهای کشور با رعایت موازین بهداشتی احیاء شود تا ضمن ایجاد اشتغال، منجر به بهبود هر چه بیشتر سلامت مردم شود. نانوایان باید طی یک نامه مشخص، در خصوص نحوه پخت نان کامل و رعایت اصول مربوطه آموزش حرفه‌ای ببینند. همچنین فراهم سازی دسترسی نانوایان علاقه‌مند به پخت نان کامل چه در روستا و چه در شهر به آرد کامل توسط شرکت بازرگانی دولتی در اسرع وقت فراهم شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون، دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می‌بایست ظرف یک ماه نسبت به ارائه برنامه جامع توسعه نان کامل مشتمل را بر اهداف کمی و زمان‌بندی به کمیسیون اقدام کند. از سوی دیگر وزارت کشور نیز ظرف دو ماه اقدامات لازم برای قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان کامل را به عمل آورده و مقرر شد سازمان ملی استاندارد حداکثر تا خردادماه آیین نامه مربوط به کارخانجات تولید آرد کامل را تصویب کند و وزارت بهداشت نتایج مطالعه اثرات مصرف نان کامل بر سلامت مردم را در اسرع وقت بررسی و اقدام به فرهنگ‌سازی کند. از سوی دیگر مقرر شد سازمان ملی استاندارد ظرف دو ماه نسبت به بازنگری و کاهش درصد سبوس‌گیری با تأکید بر نان لواش و تافتون اقدام کند.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • سروده‌ کامل رهبری که در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند منتشر شد
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»