Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@15:45:50 GMT

افزایش 100 درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۳۸۶۱

افزایش 100 درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال صادرات غیرنفتی استان از لحاظ وزنی 100 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حبیب امین‌زاده صبح امروز در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی شهرستان بناب و در اولین جلسه مشترک اعضای میز تجاری سوریه با اشاره به افزایش صادرات محصولات غیرنفتی از آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در 6 ماهه اول سال صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور از لحاظ ریالی 42 درصد و از لحاظ وزنی 100 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر کشور سوریه در میان 10 کشور بازار هدف ما نبوده است ولی با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط اعضای میز تجاری سوریه صورت گرفته امیدواریم صادرات استان به سوریه بیش از پیش توسعه یابد.

امین‌زاده اضافه کرد: انواع صنایع فلزی و غذایی جزو اولویت‌های صادراتی به کشور سوریه است که در هر دو زمینه آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از صاحبان صنایع شهرستان بناب و اعضای میز تجاری سوریه در آذربایجان‌شرقی خواست تا هرچه سریع‌تر با بررسی ظرفیت‌های اقتصادی این کشور برای پذیرش کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی در تأمین نیازهای اساسی کشور سوریه تلاش کنند.

امین‌زاده تصریح کرد: برنامه عملیاتی خوبی در این زمینه تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره مندی از ظرفیت‌های تجاری کشور سوریه میزان صادرات به این کشور افزایش پیدا کند.

فعالیت 160 واحد صنعتی در شهرستان بناب/ صادرات 200 میلیون دلاری از شهرستان بناب

این گزارش حاکی است، فرماندار بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت صنعت شهرستان بناب گفت: هم اکنون 160 واحد صنعتی در شهرستان بناب فعال هستند.

امین رفیعی افزود: برنامه ریزی شهرستان بناب برای صادرات 200 میلیون دلار صادرات محصولات غیرنفتی از این شهرستان در سال جاری است که افزایش 100 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی یادآور شد: این شهرستان نقشی بی‌بدیل در رونق تولید و ارزآوری در بخش صادرات غیرنفتی را داراست.

فرماندار بناب در ادامه با اظهار امیدواری تأکید کرد بازار سوریه می‌تواند بازار جدیدی برای توسعه صادرات غیرنفتی این شهرستان باشد.

انتهای پیام/60004

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی صادرات سوریه صنعت تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی بناب صادرات غیرنفتی شهرستان بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است

غلامرضا نوری با بیان اینکه ورود بخش خصوصی واقعی و حمایت از این بخش می‌تواند موتور اقتصاد کشور را روشن نگه دارد گفت:اقتصاد استان آذربایجان شرقی وابسته به بخش خصوصی واقعی بوده و حمایت از این بخش توسط نهاد‌های دولتی می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت استان را در عرصه‌های اقتصادی دو چندان کند.

امام جمعه بستان آباد نیز در این جلسه به وجود بیش از ۱۸۸ روستا در این شهرستان اشاره کرد و افزود:روستا‌ها بعنوان محور تولید همواره در خط مقدم اقتصادی کشور قرار دارند و توجه به توسعه و رفع موانع تولید در آنها موجب جهش تولید در منطقه و کشور خواهد بود.

حجت اسلام غفاری  با اشاره به کمبود تسهیلات بانکی برای کشاورزان در این شهرستان گفت:اگر بخواهیم شاهد رونق تولید و اشتغال پایدار باشیم باید از بخش کشاورزی این شهرستان حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رفع تعهد ارزی تله ای برای صادرات غیرنفتی
  • تمام دستاورد‌های کشور با محوریت مردم بوده است
  • تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است