Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان،دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان و ارتقایافتگان به مرتبه های استادی و دانشیاری در سالن اجتماعات شهید عبدالرسول شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت:«دانشگاه لرستان در مسیر تولید مقالات علمی، روند رو به رشدی تا سال ۲۰۱۹ میلادی داشته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فیضیان افزود:«نگاهی به پایگاه وب آو ساینس Web Of Science و پایگاه اسکوپوس Scopus نشان میدهد دانشگاه لرستان در زمینه تولید مقالات علمی، رشد داشته است.

مقالات پراستناد نقش مهم در رنکینگ دانشگاه دارند

وی تشریح کرد:«خوشبختانه با تلاش اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه لرستان، در بخش مقالات پُراستناد نیز به ویژه در دانشکده های فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی، شاهد رشد بوده ایم؛ مقالات پراستناد نقش مهم در رنکینگ دانشگاه دارند؛ رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، توجه به ارتقای شاخصهای مختلف در دانشگاه لرستان است».

دکتر فیضیان، توضیح داد:«اصلاح آیین نامه پایه تشویق و پایه استحقاقی اعضای هیئت علمی یک موضوع مهم بوده است که در این سالیان، انجام شده است؛ اصلاح آیین نامه ها براساس توجه به خردجمعی بوده است؛ رویکرد تولید مقالات باید از نوع کیفی تر باشد؛ نباید فقط روی کمیت تعداد مقالات تمرکز کرد بلکه باید توجه خاص و بیشتری به کیفیت مقالات نیز داشت.

مقالات باید متناسب با مفهوم دانشگاه نسل سوم باشد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان تصریح کرد:«روش سنتی آن است که فقط روی کمیت مقالات در امر پژوهش تأکید کنیم در حالی که تولید مقالات باید متناسب با مفهوم دانشگاه نسل سوم باشد؛ یعنی علمی که تولید می شود منجر به تولید ثروت و رفع مشکلات جامعه بشود».

دکتر محمد فیضیان، افزود:«کارهای زیادی در دانشگاه لرستان در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه و تقویت کارآفرینی و مهارت آموزی انجام شده است».

دکتر فیضیان، ادامه داد:«براساس توجه به نیازها و ظرفیتهای استان لرستان، اقداماتی همچون ایجاد مرکز تحقیقات بلوط و پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان ایجاد شد؛ ایجاد این دو مرکز، از جمله نیازهای مهم استان در بخش کشاورزی است که باید به مرحله ای برسیم که بتوانیم تولیدات صادراتی باکیفیت داشته باشیم».

وی گفت:«مرکز نوآوری دانشگاه لرستان نیز در استای حمایت از ایده پردازی و نوآوری، تشکیل شده است؛ این موضوع اهمیت دارد که دانشگاه براساس ظرفیتها و نیازهای استانی و منطقه ای، نقش آفرینی اثرگذاری داشته باشد؛ از ایده ها باید حمایت کرد تا ایده ها به شرایطی برسند که منجر به تولید محصول بشوند و این، خودش ایجاد انگیزه در بین دانشجویان برای تبدیل تئوری به عمل است؛ همچنین مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، هموارکننده برای پردازش و رشد ایده هاست».

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«ایجاد مرکز پرورش مرغ بومی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی نیز از جمله اقدامات تیم مدیریتی دانشگاه لرستان برای تقویت مفهوم دانشگاه نسل سوم بوده است؛ رتبه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان نیز رشد خوبی در سطح کشور داشته است و اینها همگی بخشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه لرستان در سالهای اخیر بوده است؛ آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، به خوبی تجهیز شده است و می تواند برای دانشگاه لرستان درآمدزایی هم داشته باشد.

هسته های فناور در دانشگاه لرستان تشکیل شده است

وی تشریح کرد:«هسته های فناور در دانشگاه لرستان تشکیل شده است تا به صورت هدفمند و منسجم مورد حمایت قرار گیرند».

دکتر محمد فیضیان، افزود:«به رغم اینکه لرستان قطب پرورش ماهیان سردآبی در کشور است ولی متأسفانه در سالهای گذشته هیچ گونه کنفرانس یا همایشی در این رابطه برگزار نشده بود که توانستیم برای اولین بار، کنفرانس ملی ماهی شناسی را در خرم آباد برگزار کنیم».

گفتنی است با حضور دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، معاونان دانشگاه و رؤسای دانشکده های دانشگاه لرستان و همزمان با هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه که به مرتبه «استادی» و «دانشیاری»، ارتقا یافته اند، تجلیل شد.

46

کد خبر 1329997

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دانشگاه پژوهش اخلاق پژوهشی بودجه پژوهشی دانشجو استان لرستان باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس آندره استراماچونی انتخابات مجلس یازدهم علی فتح الله زاده گابریل کالدرون سهمیه بندی بنزین عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • پیام رئیس مجلس در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا