Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در هشت ماهه امسال ۴۵۰ نفر (۳۴۰ مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشت. تاریخ انتشار: 09:53 - 20 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۸۹۹ علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان تصریح کرد: محور درون شهری با ۱۲۵ نفر با افزایش ۳۰ درصدی و جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۳۲۵ با کاهش ۲ درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۷۱، بابل با ۶۲ و قائمشهر و سیمرغ با ۵۰ مورد بیشترین و شهرستان گلوگاهبا ۵ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.
عباسی عنوان کرد: در زمان وقوع تصادف ۱۰۷ نفر از افراد عابرین پیاده، ۹۲ نفر سر نشین، ۸۸ نفر موتور سوار، ۸۵ نفر راننده و ۷ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر مصدومین تصادفات رانندگی
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در هفت ماه امسال، ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.
عباسی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.   بیشتر بخوانید: بیش از ۲ هزار عابر پیاده در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پزشکی قانونی پزشکی قانونی استان مازندران آمار تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، دکتر علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال 1402 از مجموع فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان 125نفر مرد و بقیه زن بوده اند.

وی افزود: در  مدت اعلام شده شهرستان بابل با  37، ساری و میاندرود با 28 و آمل با 26 فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج را داشته اند. در شهرستان  بهشهر و عباس آباد نیز هر کدام 2 فوتی گزارش شده است.

عباسی بیان کرد:  بر اساس گزارش‌ها شهریور با 23، مهر با 20 و آذر با 19 مورد بیشترین فوتی و خرداد و تیر هر کدام با 10 مورد کمترین فوتی را داشته‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج گفت: در سال‌های اخیر و طبق آمار موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم، اما برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت قرص برنج در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و عرضه آن باید محدود شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران