Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر نقش مهمی در سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت‌الاسلام‌ اله‌نور کریمی‌تبار صبح امروز در نشست هم‌اندیشی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ویژه اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر را مانند وجوب نماز، روزه و زکات را از ضروریات دینی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر دارای مراتب و درجاتی است  گفت: ادای این فریضه الهی در سطح جامعه دارای شرایط خاصی است که باید عامر به معروف و ناهی از منکر کاملاً به این شرایط توجه داشته باشد که انجام این فریضه در رفتار و عمل اشخاص مؤثر و سازنده باشد.

بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات پلیس از مصادیق امربه معروف است‌خوزستان| دبیر امربه معروف نیروهای مسلح: دشمن قصد تغییر اعتقادات مردم را دارداردبیل| طرح طلایه‌داران امربه معروف و نهی از منکر در اردبیل اجرا می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: قرآن‌کریم در این خصوص می‌فرماید که لازم است در میان شما مسلمانان، جماعتی به دعوت مردم به کارهای نیک و امر کردن مردم به معروف و نهی آنان از منکر قیام کنند و تنها راه فلاح و سعادت این است.

امام‌جمعه ایلام گفت: عمل کردن به امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به‌طورقطع نقش مهمی در سلامت جامعه و دوری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی گفت: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با شبیخون فرهنگی و بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به‌ویژه فضای مجازی، تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به فرهنگ ایرانی اسلامی انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: اساتید دانشگاه‌ها باید توجه ویژه‌ای به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: با توجه به حضور قشر جوان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و علمی بهترین مکان برای امربه‌معروف و نهی از منکر هستند و استادان در راستای توسعه و ترویج این فرهنگ می‌توانند تأثیرگذاری سازنده‌ای در بین قشر دانشجو داشته باشند.

کریمی‌تبار همچنین خاطرنشان کرد: ایلام درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از استان‌های موفق کشور است.

انتهای پیام/891/ز

R7718/P/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیادر همایش اصناف و بازاریان شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی اجتماعی تمدن ایرانی اسلامی است که پیشینه به آن به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، اظهار کرد: مسئله حجاب با توجه به مستندات در تمدن ایرانی همواره مورد توجه بوده است.
 
وی تاکید کرد: حجاب ارزش مهمی در تعالیم اسلامی دارد و باید در زمینه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای به مقوله حجاب بشود.
به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان مقوله حجاب نیازمند آموزش مداوم به خانواده، مدارس، دانشگاه و جامعه است.
مهدوی نیا گفت: الگو پذیری فرهنگ حجاب نیاز به نهادینه سازی در وجود و باور افراد است و برای رسیدن به این هدف مهم همه گروه‌ها، احزاب، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های موثر باید پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه در حوزه اجتماع یکی از ویترین‌ها اصناف و بازار است، گفت: بازاریان و اصناف نسبت به نشر فرهنگ و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تبیین فرهنگ حجاب وظیفه موثری دارند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه حجاب ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد، اظهار کرد: بر همین اساس دشمن از مسائل فرهنگی و دینی استفاده و به اهداف امنیتی و سیاسی خود نفوذ می‌کند.
مهدوی نیا با بیان اینکه طرح عملیاتی نور یک طرح مبارک و مبارزه با طرح عملیاتی اسرائیلی و آمریکایی که سال گذشته شروع کرد، گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انتظاری که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اتحادیه‌های صنفی و بازاریان داریم این است که نسبت به آمرین و ناهیان حمایت لازم را داشته باشد.
وی از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های حجاب و عفاف توسط اصناف و بازاریان حمایت و اعلام آمادگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد