Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@04:20:56 GMT

نقش شورایاران نظارت بر عملکرد شهرداری است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۴۱۹۶

نقش شورایاران نظارت بر عملکرد شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی سخنان خود در همایش هم اندیشی با شورایاران منطقه 19 بر نقش نظارتی شورایاران بر عملکرد شهرداری تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی با بیان اینکه شورایاران و شورای شهر تهران از یک جنس بوده و تداوم شورا همان شورایاری ها هستند خاطرنشان کرد: شورایاران نیز مانند ما در شورا جنبه نظارتی دارند نه تصدی گری و نباید با افزایش توقع شهروندان در منطقه و عدم تحقق آن باعث سرخوردگی آنها شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از جدیت شهروندان منطقه برای شرکت در انتخابات شورایاری ها و نیز حضور فعال نامزدهای انتخاباتی و اجرای تبلیغات اثر گذار در این منطقه که به یک انتخابات پرشور منجر شد قدردانی کرد.

هاشمی با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط شورایاران این منطقه خواستار ارائه راه حل هایی برای طرح در شورای شهر و اثر گذاری در این شورا شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود درخصوص منش اخلاقی توکلی شهردار منطقه صحبت کرد و گفت: همه ما ایشان را به عنوان یک شهردار خوش برخورد و با ویژگی های اخلاقی خوب می شناسیم.

در این همایش همچنین احمد مسجدجامعی رییس ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران خواستار ارائه برنامه های هر منطقه توسط شورایاران  با نگاه محله ای شد تا درصورت تحقق پذیر بودن در شورا پیگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیتهای توسعه ای منطقه گفت: وجود زمین های ذخیره شهری، بازارهای متعدد و دسترسی های گسترده در این منطقه زمینه خوبی برای برداشتن قدم های بزرگ در توسعه پهنه جنوب محسوب می شود.

مسجد جامعی تأکید کرد: سراهای محلات تنها بخشی از مسئولیت شورایاران است و آنها باید به عنوان مجریان شهری اولویت های شهروندان را در شهر اجرایی کنند.

علی توکلی شهردار منطقه از دیگر سخنرانان این همایش بود که از کسب مقام اول منطقه 19 به لحاظ میزان مشارکت در سطح شهر تهران سخن گفت و بیان کرد: سه محله نعمت آباد، عبدل آباد و شکوفه جنوبی جزو 5 محله برتر شهر تهران در انتخابات شورایاری ها بودند.

وی با بیان اینکه در انتخاب شورایاری ها از تمام ظرفیت ها بویژه فرهیختگان و افراد تحصیلکرده نیز استفاده شده است ابراز امیدواری کرد با استفاده از این ظرفیت و نیز مشارکت شهروندان به نقطه مطلوب در توسعه منطقه برسیم.

در همایش هم اندیشی شورایاران منطقه 19 دبیران کارگروه های تخصصی به تفکیک به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و در پایان مراسم  نیز از پیمان ماهری پور قهرمان مسابقات جهانی پاورلیفتینگ در مسکو که از اعضای شورایاری منطقه نیز است، توسط رئیس شورای شهر تهران و شهردار منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، سید آرش میلانی عضو شورای شهر تهران و نایب رئیس ستاد شورایارای ها و محمد حقانی مشاور و رئیس شواری اسلامی شهر در امور شورایاری ها و آیت الله موسوی هشترودی از دیگر مهمانان این همایش بودند .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس شورای شهر تهران زمین شورای اسلامی شهر تهران شهرداری مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان

روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران درباره شایعه قطع درختان در بوستان ستارخان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در بخشی از این خبر آمده است: «به‌گفته شاهدان، شهرداری حتی از نصب یک تابلو یا بنر برای اطلاع‌رسانی به شهروندان در این خصوص هم دریغ کرده است تا حساسیتی در ساکنان محله ایجاد نکند. صرفا نصب داربست و خط‌کشی برای خاک‌برداری و اجرای پروژه‌ای نامشخص انجام گرفته است.»

سیاسی‌کردن درختان

در همین رابطه مهدی بابایی، عضو کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر، با انتقاد از تلاش برای سیاسی‌کردن درختان شهر تهران گفت: «این شائبه را که آقای زاکانی با درختان مشکلی دارد قبول ندارم و منتقدان قصد سیاسی‌کردن ماجرا را دارند. برای جابه‌جایی درخت، درخواست‌ها به کمیسیون ماده۷ ارجاع می‌شود و باید از این طریق این موضوع را پیگیری کنیم. با وجود این الان فصل جابه‌جایی درخت تمام شده است و علت این موضوع روشن نیست.»

کاشت ۴هزار هکتار درخت در سال گذشته

بابایی با اشاره به آمار و ارقام مربوط به کاشت درخت توسط شهرداری تهران در سال گذشته افزود: «شهرداری تهران در سال گذشته ۴هزار هکتار درخت کاشت. وقتی ۴هزار هکتار درخت‌کاری فقط در یک سال در پایتخت انجام می‌شود، این را که شهردار تهران با درختان مشکل دارد قبول نمی‌کنم.

عضو کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر در ادامه تاکید کرد: «باید موضوع را بررسی کرد و اینکه عکسی بفرستند و از موضوعی خبر بدهند، دلیلی برای قطع درختان نیست.»

جابه‌جایی مخزن آب، نه قطع درختان

برخلاف خبرسازی صورت‌گرفته حتی یک درخت هم در این بوستان قدیمی و پررفت‌وآمد شهر تهران قطع یا جابه‌جا نشده است؛ اما اصل ماجرا چیست؟

قرار است در هر کدام از مناطق ۲۲گانه شهر تهران یک بوستان دوستدار کودک ایجاد شود که در همین رابطه منطقه۲ و بوستان ستارخان به‌عنوان طرح پایلوت انتخاب شده است و قرار شده پارک ستارخان با نصب برخی تجهیزات و المان‌ها به نخستین بوستان «دوستدار کودک» تبدیل شود. در همین راستا یکی از آسیب‌هایی که در این پارک شناسایی شده، مخزن آبی به عمق ۲متر است که در وسط میدان بوستان قرار گرفته و نیاز به جابه‌جایی دارد.

در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر قطع درختان بوستان ستارخان، مهدی بابایی، عضو شورای شهر تهران توضیح داد که شهرداری قصد دارد در این منطقه مخازن بتنی آب قطره‌ای نصب کند و به همین منظور در این بوستان حصارکشی شده و اطمینان داد که درختی قطع و جابه‌جا نشده است.

حصار کارگاهی بوستان ستارخان برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار است

همچنین روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیرو پیام منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان قطع درختان بوستان ستارخان، ضمن تشکر از حساسیت و احساس مسئولیت شهروندان به اطلاع می‌رساند، اقدامات اجرایی در بوستان ستارخان به دنبال طرح مصوب احداث بوستان دوستدار کودک، با تغییر در طراحی و کارکرد المان‌های موجود در حال انجام است.

بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۲؛ در باز طراحی بوستان، احداث مخزن آب بتنی دفنی در بخشی از فضای مازاد بوستان پیش بینی شد که این طرح با هدف افزایش ایمنی بوستان برای گروه مخاطب و بهینه کردن مصارف منابع آبی با رعایت کلیه ضوابط اعم از حفظ و نگهداری درختان و عرصه‌های فضای سبز دردستور کار قرار گرفت. از این رو نصب حصار کارگاهی به منظور حفظ حریم کارگاه و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار صورت گرفته و هیچ یک از درختان داخل حصار جابجا یا قطع نمی‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی مدیریت شهری منطقه ۲ پایتخت؛ پس از احداث مخزن، حصار مربوطه جمع آوری و مجدد در فضای بوستان در اختیار شهروندان محترم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • اجرای ۱۰۰۰ پروژه توسعه محلی در یک‌سال/ حمایت، نظارت و نقد شهرداری در کنار هم باشد
  • واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران