Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانونگذاران اسرائیلی پیش‌نویس قانونی برای انحلال کنست و برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در کمتر از یک سال را ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پس از آنکه دو حزب بزرگ لیکود و آبی-سفید نتوانستند پیش از پایان مهلت تعیین شده (امروز چهارشنبه) به توافقی برای تقسیم قدرت برسند، قانونگذاران دو طرف رقیب پیش‌نویس قانونی در این زمینه را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی می‌شود پیش‌نویس یاد شده امروز در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب شده و دوم مارس سال آتی میلادی (۱۲ اسفند) تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی تعیین شود. در پیش‌نویس یاد شده آمده است، با توجه به شرایط ویژه‌ای که به وجود آمده و پس از دو کمپین انتخاباتی رقیب که به تشکیل کابینه منتهی نشدند، پیشنهاد می‌شود بیست و دومین کنست منحل شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رقیب اصلی او موفق به تشکیل کابینه‌ای ائتلافی نشدند. نظرسنجی‌ها نیز احتمال نمی‌دهند سومین انتخابات نتایج بسیار متفاوتی به همراه داشته باشد. قانونگذاری یک اقدام تشریفاتی است و دوره تعیین شده برای تشکیل کابینه پس از انتخابات سپتامبر، بامداد چهارشنبه پایان یافت. در صورتی که توافقی برای ائتلاف حاصل نشود، انتخابات به صورت خودکار در مارس ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

 انتخابات سال جاری و نرسیدن به ائتلافی برای تشکیل کابینه به منزله همه‌پرسی درباره نتانیاهو بود که به تازگی در سه پرونده به رشوه، خیانت و کلاهبرداری متهم شده بود. گانتس به دلیل مشکلات حقوقی نتانیاهو از پیوستن به ائتلافی به رهبری او خودداری کرد. در مقابل نتانیاهو که همچنان از حمایت اکثریت حزب لیکود برخوردار است، از کناره‌گیری از سمت خود امتناع می‌کند.

از سوی دیگر روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از برخی مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش داد، تشکیلات خودگردان فلسطین از این رژیم خواسته است اجازه دهد تا ساکنان بخش شرقی قدس در انتخابات پارلمانی و ریاست آتی تشکیلات خودگردان شرکت کنند. مسئولان اسرائیلی با تایید دریافت چنین درخواستی تاکید کردند، این مساله در روزهای آتی در کابینه امنیتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی انتخابات پارلمانی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقبولیت نتانیاهو نزد صهیونیست‌ها

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که پس از نبرد «طوفان الاقصی» مقبولیت بنیامین نتانیاهو نزد صهیونیست‌ها روز به روز درحال کاهش است.

به گزارش مشرق، بر اساس یک نظرسنجی که شبکه «معاریو» صورت داد، ۴۵درصد از صهیونیست‌ها بنی‌ گانتس را برای نخست‌وزیری مناسب‌تر می‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۸درصد ترجیح می‌دهند که نتانیاهو نخست‌وزیر بماند.

در این گزارش آمده است که اردوگاه دولت به رهبری گانتس همچنان قدرت سیاسی اول است و در هر انتخاباتی که انجام شود ۳۳ کرسی را تصاحب خواهد کرد.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر انتخابات امروز انجام شود، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیمی از قدرت انتخاباتی خود را از دست خواهد داد و تنها ۱۹ کرسی را تصاحب می‌کند.

همچنین بر اساس نظرسنجی «موسسه دموکراسی اسرائیل» ۵۷ درصد از صهیونیست‌‎ها عملکرد نتانیاهو را ضعیف یا بسیار بد می دانند.

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی شبکه کان رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که بیشتر ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که نتانیاهو نخست وزیر کنونی و رهبر حزب لیکود، نخواهد توانست مقام خود را حفظ کند.

در همین پیوند، ماتان کاهان عضو حزب لیکود نیز در اظهاراتی با انتقاد از نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: صحبت‌های توخالی نتانیاهو درباره پیروزی قاطع در رفح فقط یک فریب است.

وی افزود: نتانیاهو و تیم او طوری در مورد رفح صحبت کردند که گویی نابودی حماس در آنجا منجر به پیروزی در جنگ می‌شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد. این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • کاهش مقبولیت نتانیاهو نزد صهیونیست‌ها
  • بلغارستان در آستانه انتخابات زودهنگام پارلمانی
  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • بعد از جنگ غزه کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد
  • عضو کنست: دستاوردهای حماس ده برابر دستاوردهای اسرائیل است
  • نماینده کنست: دستاوردهای حماس ۱۰ برابر اسرائیل است
  • سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی
  • نارضایتی بیشتر صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در رفح، فریب و خدعه است