Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@16:04:03 GMT

وضعیت سوخت جایگاه‌های ‌سی‌ ان‌ جی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۴۳۸۸

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  حمید قاسمی‌ده چشمه با تاکید به این مسئله که امکان دارد در جایگاه‌های بنزین به دلیل پر نبودن مخزن مشکل نبود سوخت به‌وجود آید، اظهار کرد: تمامی جایگاه‌های سی‌ان‌جی به خط لوله متصل هستند و امکان ندارد که در هیچ‌کدام از جایگاه‌ها حتی جایگاه‌های دو منظوره این اتفاق بیفتد، مگر این‌که برق جایگاه قطع شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی، کمتر از یک‌دهم درصد جایگاه‌هایی که داریم غیر فعال هستند که عمدتا به دلیل مسائل ملکی و وراثتی کل جایگاه تعطیل شده است اما جایگاهی که فعال باشد، قطعا سوخت کافی برای عرضه دارد.

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که بیش‌از ۴۰ میلیون مترمکعب ظرفیت تولید سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این در حالی است که میزان مصرف تنها ۲۲ میلیون متر مکعب است و حدود ۵۰ درصد ظرفیت خالی در این حوزه وجود دارد.

 

به گفته قاسمی، عمده‌ترین مشکلی که اکنون وجود دارد، این است که در برخی از ساعات روز که عمدتا اول صبح است، تقاضا برای سوخت‌گیری افزایش می‌یابد که موجب ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌ها می‌شود و این در شرایطی است که عمدتا در وسط روز یا شب جایگاه‌ها خالی هستند.

 

وی از ایجاد یک نرم‌افزار برای نشان دادن ساعات پیک پمپ‌بنزین‌ها خبر داد و افزود: درصدد ایجاد چنین نرم‌افزاری هستیم تا افراد از پمپ‌بنزین‌های خلوت‌تر مطلع شوند که در این شرایط دیگر شاهد صف‌های طولانی نیز نخواهیم بود.

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که جایگاه‌های سی‌ان‌جی بیش‌تر در چه نقاطی از تهران قرار دارد، گفت: در شمال تهران به دلیل این‌که نرخ زمین گران است، سرمایه‌گذار تمایل به ایجاد جایگاه ندارد اما در مکان‌هایی که نرخ زمین مناسب باشد، تقاضا بیش‌تر است و ما نیز از این مسئله استقبال می‌کنیم.

 

قاسمی متوسط کارکرد جایگاه‌ها را در تهران ۶ ساعت عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که یک جایگاه باید به‌طور متوسط ۱۴ ساعت کار کند که علت این مسئله نیز نبود مشتری و کمبود تقاضا در این حوزه است.به گفته وی، بعد از اعلام سهمیه‌بندی بنزین میزان تقاضا برای تبدیل خودرو به سی‌ان‌جی ۱۰ درصد افزایش یافته است که برای این میزان تقاضا و حتی بیش‌تر از آن مشکلی برای تامین سوخت نداریم.

 

با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودروها در حالی روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است که مدیران نفتی نیز پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سی ان جی سوخت اقتصاد جام نیوز بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

معاون بارزگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از گشایش ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد و گفت: پارسال به‌طور میانگین هر ماه یک جایگاه عرضه سوخت مایع در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، سیدیوسف موسوی سوخت‌رسانی ایمن به مردم را از اولویت‌های منطقه در سال ۱۴۰۳ بیان کرد و افزود: به‌منظور تسریع در فرایند سوخت‌رسانی و توزیع مناسب مجاری عرضه، پارسال با سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی، ۱۴ جایگاه عرضه سوخت در کلانشهر شیراز، آزادراه شیراز - اصفهان و برخی شهرستان‌های استان فارس افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی در تشریح دیگر اقدام‌های انجام‌شده در زمینه سرعت‌بخشی و تسهیل در فرایند سوخت‌رسانی بیان کرد: انجام تمهیدهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه احداث مجاری عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی، اتصال شرکت ملی پخش به درگاه ملی مجوزها، بررسی سریع درخواست‌ها و تعیین مکان‌های موردنیاز برای احداث جایگاه، ازجمله خدمات انجام‌شده در زمینه تسهیل فرایند عملیات توزیع سوخت در منطقه فارس بوده است.

دیگر خبرها

  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • افتتاح ۳۷(سی و هفتمین)جایگاه سوخت استان در یاسوج
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی