Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان سرپرست معاونت آموزشی - پژوهشی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی گفت: پژوهشکده محیط زیست محصولات مرتبط با روش های نوین تصفیه آب و پساب های صنعتی را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان در معرض دید عموم قرار داده است.

نیلوفر عابدین زاده با اشاره به نام گذاری هفته پژوهش از ۲۳ تا ۲۹ آذر ماه، اظهار کرد: شعار هفته پژوهش امسال (پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید) نام گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هفته پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده، برنامه ریزی و اقدامات بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند.

عابدین زاده، انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آنها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذی نفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد و به آن دامن می زند که ضمن ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالین در این عرصه، بسترسازی مستحکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت هفته پژوهش این است که، این تفکر را در اذهان مسئولان و مردم ایجاد و احیاء کند که تحقیق و پژوهش نقش مهمی در پیشرفت استان و کشور دارد.

عابدین زاده ادامه داد: ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری، همه ساله برنامه‌های متعددی را با همکاری سازمان ها، نهادها، دانشگاه ها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری برگزار می‌کند و پژوهشکده محیط زیست نیز طبق روال سال های گذشته در نمایشگاه هفته پژوهش و کارگروه های استانی تشکیل شده مربوط به این هفته حضور فعال داشته و ضمن معرفی عملکرد پژوهشی خود در نمایشگاه فن بازار به معرفی محصولات و خدمات پژوهشی پرداخته است.

وی با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست محصولات مرتبط با روش های نوین تصفیه آب و پساب های صنعتی را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است، گفت: این محصولات شامل تصفیه پساب صنعتی واحد بهره برداری نفت، تصفیه شیرابه لندفیل، تولید و اصلاح غشاهای اسمز معکوس، تولید ماده ضد رسوب، تولید منعقد کننده های گیاهی و استفاده از فناوری پیل سوختی میکروبی برای تصفیه پساب های صنعتی  است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی نمایشگاه پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی