Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله سیاسی «رودرو» امروز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه به ضرورت «راه اندازی شبکه ملی اطلاعات» اختصاص یافته است.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در این گفتگوی زنده که امروز ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود، دکترمراد عنادی مجری کارشناس برنامه میزبان دو استاد دانشگاه آقایان دکتر حسین نوری خواه و دکتر روح الله مومن نسب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی، فرصتی برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی است، که در برخی از کشور‌های جهان برای ارتقای امنیت و توان بهره‌برداری از اینترنت و فضای مجازی ایجاد شده است. کشور‌هایی مانند کره‌جنوبی، هند، روسیه، چین، برزیل و کویت با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات توانسته‌اند ضمن حفظ ارتباط اینترنتی عادی با جهان، اینترنت پرسرعت و ارزانی را به کاربران داخلی خود عرضه کنند.

در کشور ما ایده اولیه شبکه ملی اطلاعات در سال ۸۴ در وزارت ارتباطات مطرح شد و بنا بود این برنامه تا سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد، اما به علت تاخیر‌های مکرر تا کنون تنها نسخه اولیه آن افتتاح شد، و اکنون با گذشت ۱۴ سال همچنان فضای ارتباطات اینترنتی کشور از یک شبکه ملی امن و پایدار محروم است.

برنامه رودرروی این هفته بنا دارد تا به بررسی اهداف، ابعاد و الزامات راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و موانع و چالش‌های پیش‌روی آن بپردازد.

«رودرو» به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و چهارشنبه‌ها ساعت ۱۹ به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهارم سیما برنامه رو در رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عیسی زارع‌پور با بیان اینکه نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور انجام شد، گفت: پروژه بزرگ فیبر نوری را در حال انجام است تا به‌صورت زیرساختی مسأله سرعت اینترنت را برای همیشه حل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تاکنون کار ایجاد شبکه فیبر نوری در یک سوم کشور انجام شده است، تصریح کرد: تلاش داریم امسال این میزان را ۲ برابر و تا پایان دولت کل کشور را به اتمام برسانیم.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه با توجه به تعهدی که از اپراتورها گرفته‌ایم افزایش تعرفه اینترنت باید صرف توسعه شود، گفت: تا پایان سال باید ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده شود که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

کد خبر 845410 منبع: فارس برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات خبر ویژه اینترنت

دیگر خبرها

  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • معرفی موسسات ازدواج در برنامه «بیا وسط»
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما
  • ببینید | «چرخ» علم دوباره می‌پرخد
  • فصل جدید «چرخ»، آماده پخش از شبکه چهار سیما
  • فصل جدید برنامه «چرخ» در راه آنتن شبکه چهار
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین