Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هر گونه خبر مربوط به کاهش آمار حیات وحش در منطقه حفاظت شده ارسباران کذب است، اضافه شده است: سرشماری حیات وحش تا آخر آذر ماه در استان ادامه دارد، پس با توجه به اینکه سرشماری فعلا به اتمام نرسیده به طور قطع هرگونه آماری در این خصوص غیر کارشناسی و کذب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعیه حاکی است: سرشماری حیات وحش مسئله ای تخصصی است که سالانه به صورت دقیق و منظم، برگزار و نتایج آن جهت مدیریت تنوع زیستی و زیستگاه های استان سرلوحه تصمیمات در فازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قرار می گیرد و به هیچ عنوان آمار مقطعی به دلایل فنی ملاک نبوده و روند تغییرات جمعیتی و نیز تغییرات محیطی اعم از آب و هوایی، توسعه ای و سایر موارد موثر چه به صورت نقطه ای یا منطقه ای پس از تجزیه و تحلیل و ریشه یابی مورد در تصمیم سازی و تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرند.

در پایان اطلاعیه آمده است: خبر منتشره کذب و مصداق کامل تشویش اذهان بوده و ضمن زیر سوال بردن تلاش های شبانه روزی و بی ادعای محیط بانان و همکاران حفاظت محیط زیست از طرف افراد بی مسئولیت و غیرمتخصص، از این رو این اداره کل اقدامات قانونی در این خصوص را برای خود محفوظ می دارد.

به گزارش ایرنا،روش سرشماری حیات وحش پیمایشی و با استفاده از دستگاه GPS در مسیرهای تثبیت شده انجام می شود و آمار هر مسیر با آمار مسیر سال‌های قبل مقایسه شده و علل و عوامل تغییرات جمعیتی در هر مسیر تحلیل می‌شود.

آذربایجان شرقی بیش از ۱۸۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد.

برچسب‌ها محیط زیست آذربایجان شرقی حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست آذربایجان شرقی حیات وحش محیط زیست آذربایجان شرقی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب‌وهوایی امنیت جهانی را هدف قرار داد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بر لزوم مبارزه با گرمایش جهانی تاکید کرد و تغییرات آب‌وهوایی را بحرانی با پیامدهای چند برابری برای امنیت جهانی خواند.

وی این اظهارات را طی کنفرانس مطبوعاتی در باکو به همراه الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان که قرار است میزبان کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد COP۲۹ در ماه نوامبر باشد، ایراد کرد.

استولتنبرگ گفت: چالش این است که جهان به انرژی نیاز دارد اما در عین حال ما باید با گرمایش جهانی مبارزه کنیم. ما باید نیاز به انرژی و محیط زیست را با هم هماهنگ کنیم. تغییر اقلیم بحران چند برابری است و ما اثرات تغییرات آب‌وهوایی را در سراسر جهان می‌بینیم.

استولتنبرگ همچنین از برنامه آذربایجان به دلیل سرمایه‌گذاری در انرژی‌های جایگزین استقبال کرد و بر پتانسیل بزرگ این کشور به‌عنوان تامین‌کننده برق آبی و انرژی خورشیدی برای بازارهای اروپایی تاکید کرد.

تصمیم برای برگزاری نشست اقلیم در آذربایجان تولیدکننده نفت و گاز مورد انتقاد گروه‌های محیط زیستی قرار گرفته است. علی اف گفت در حالی که کشورش تامین‌کننده گاز اروپایی است اما برنامه انتقال سبز دارد.

وی گفت که انتخاب آذربایجان به عنوان میزبان COP ۲۹ در ۱۱ تا ۲۴ نوامبر، نشانه‌ای از قدردانی از تلاش‌های ما در انتقال سبز بود.

سال ۲۰۲۴ دومین سال متوالی خواهد بود که COP۲۹ توسط غول نفتی میزبانی می‌شود و کنفرانس ۲۰۲۳ در امارات متحده‌ عربی برگزار می‌شود. علاوه بر این، ریاست کنفرانس به مختار بابایف، یکی از مدیران سابق شرکت نفت دولتی آذربایجان، واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • تغییرات آب‌وهوایی امنیت جهانی را هدف قرار داد
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم