Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@13:12:59 GMT

ایجاد مراکز نیکوکاری در قائم‌شهر

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۴۵۸۶

ایجاد مراکز نیکوکاری در قائم‌شهر

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیته امداد قائمشهر، گفت: ایجاد مراکز نیکو کاری، واگذاری امور مردم به مردم است که با نظارت کمیته امداد در حال اجراست.

ابوالحسن رنجبر، رئیس کمیته امداد قائمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به ۳۱۶ نیازمند قائمشهری پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اهداف تاسیس صندوق امداد ولایت ارائه خدمات آسان‌تر و بدون واسطه به نیازمندان است که اعتبار آن از محل سپرده‌گذاری خیرین، نیکوکاران و مساعدت‌های کمیته امداد تأمین می‌شود.

رئیس کمیته امداد قائمشهر تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده به ۲۰۳ نفر در بخش حمایتی، به ۵۷ نفر در زمینه اشتغال، ۳۰ نفر در بخش مسکن و به ۲۹ نفر ودیعه مسکن بوده است. در بخش حمایتی این تسهیلات برای کمک به درمان، تحصیل، پرداخت دیون، ازدواج، تعمیرات مسکن و ساخت و ساز بوده است.

وی با اشاره به فعالیت هشت مرکز نیکوکاری در قائمشهر، اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری تاکنون مردم نیکوکار این شهرستان ۸۱۰ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند. ایجاد مراکز نیکوکاری، واگذاری امور مردم به مردم است که با نظارت کمیته امداد در حال اجراست.

رنجبر تصریح کرد: هیئت امنای مساجد، مدارس، کانون‌ها و مؤسسات خیریه می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد نسبت به دریافت مجوز برای ایجاد مراکز نیکوکاری اقدام کنند. در مراکز نیکوکاری قائمشهر خدمات شناسایی نیازمندان و معرفی به کمیته امداد، توزیع سبد کالا، پرداخت کمک معیشت، توزیع پوشاک و لوازم‌التحریر، کمک‌های درمانی، حقوقی و... با کمک خیران و مردم نوع‌دوست به نیازمندان حوزه جغرافیایی هر مرکز ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایجاد مراکز نیکوکاری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد