Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشتفان شولتس روز چهارشنبه در دیدار با شهردار سنندج اظهار داشت: هدف ما از سفر به استان‌ها و شهرهای مختلف ایران شناسایی و تعریف حوزه های مختلف کاری است. 

وی با اشاره به اینکه استان کردستان به ویژه شهر سنندج از ۲ جنبه برای ما جالب توجه است، گفت: از نظر توپوگرافی کردستان شباهت زیادی به اتریش دارد و می‌توان گفت علاوه بر این شباهت سنندج و اتریش ۲ ابر قدرت موسیقی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفیر اتریش در ایران افزود : دولت اتریش علاقه زیادی در حفظ و استمرار قرارداد برجام دارد و باید تلاش کنیم که منافع اقتصادی که وعده داده شده محقق شود. 

شولتس یادآور شد : کشور ما ۲ راه در پیش دارد از آنجا که عضو اتحادیه اروپا است سعی می‌شود در تمام اقدامات از اعضای این اتحادیه پیروی کنیم و می‌خواهیم با ایفای سهم خود همکاری با ایران را شکل دهیم. 

سفیر اتریش در ایران گفت : شرکت‌ها و بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی اتریش  از شرایط موجود و اینکه دیپلماسی و سیاست نتوانسته شرایط همکاری را بین این ۲ کشور را فراهم کند، ناراضی هستند. 

وی با بیان اینکه بر همین اساس می خواهیم راهبرد همکاری با استان‌ها و شهرهای مختلف ایران را تعریف کنیم گفت:  در ۹ حوزه مختلف شراکت های موردی را با ایران شکل دادیم و با وجود کمبود کانال های امن نقل و انتقال مالی می خواهیم بر آموزش و تقویت ظرفیت ها تمرکز کنیم. 

سفیر اتریش در ایران به منظور بررسی ارتقای راهکارهای همکاری بین 2 کشور به شهر سنندج سفر کرده است.

برچسب‌ها کردستان سیاست خارجی جمهوری اسلامی سنندج اتریش سفیر اتریش در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سیاست خارجی جمهوری اسلامی سنندج اتریش سفیر اتریش در ایران کردستان سیاست خارجی جمهوری اسلامی سنندج اتریش سفیر اتریش در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

جمعیت، وسعت و همسایگی و همچنین قدرت بالای نظامی از جمله ویژگی‌هایی هر دو کشور محسوب می‌شود و از این رو تلاش‌هایی زیادی صورت می‌گیرد تا میان اسلام آباد و تهران تنش بوجود آید و طبعا بروز هر گونه تنشی میان دو کشور برای هر دو خطرناک است.

این نکته را باید در نظر داشت که هر دو کشور دارای دشمنان و رقیبان سنتی هستند. هند رقیب اصلی پاکستان بشمار می‌رود و از سویی دیگر اسرائیل هم دشمنی سنتی ایران محسوب می‌شود و طی هفته‌های اخیر هم شاهد افزایش تنش میان جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی بودیم. مضاف بر اینکه برای ایران رقبای منطقه‌ای دیگری هم وجود دارد.

موضوع دیگر اقتصادی است. در شرایط کنونی پاکستان به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی هم سال‌ها است که درگیر تحریم است و طبعا بعد از اجرایی کردن قانون صلح قرن ۲۱ از سوی ایالات متحده ممکن است با تشدید فشار‌ها از سوی غرب مواجه شویم؛ بنابراین طبیعی است که دو دولت برای همکاری با هم در حوزه‌های مختلف اقتصادی تعاملاتی داشته باشند.

نکته دیگر اینکه هر دو کشور در نواحی مرزی با گروه‌های تجزیه طلب مواجه هستند و علاوه بر اینکه پدیده تروریسم هم از جمله مسائلی است که به عنوان یکی از مشکلات سر راه هر دو کشور وجود دارد و بنابراین همکاری در این حوزه‌ها حتما باعث ارتقای وضعیت امنیتی در نواحی مرزی میان دو کشور خواهد شد. 

 از این رو، اقتضای وضعیت جاری و همچنین مبتنی بر واقعیت‌های موجود گسترش روابط و تعاملات میان ایران و پاکستان است. مضاف بر اینکه هر دو از پیشینه تاریخی خوبی در حوزه روابط سیاسی و امنیتی برخوردارند.

طبعا گسترش روابط میان اسلام آباد و تهران بر نوع تعاملات آن‌ها با دیگر همسایگان هم تاثیرگذار خواهد بود. در واقع ایران و پاکستان مطلقا در حوزه افغانستان رقیب هم محسوب نمی‌شوند و هر دو کشور می‌توانند برای رسیدن ثبات در افغانستان با هم همکاری خوبی داشته باشند. 

نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که ایران و پاکستان هر دو از تاریخچه درخشانی در حوزه روابط همسایگی برخوردارند و بویژه در حوزه استراتژیکی می‌توانند تعاملات خود را گسترش دهند.

دیگر خبرها

  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابط
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال