Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:25:58 GMT

توسعه شفافیت مهمترین عملکرد بخش تعاون

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۴۸۲۳

توسعه شفافیت مهمترین عملکرد بخش تعاون

«محمد کبیری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: توسعه شفافیت و از بین بردن فساد مهمترین رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و در این راستا سامانه جامع تعاونی‌ها در آبان ماه فعالیت خود را شروع کرد.

گفتنی است «محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهور نیز در نامه‌ای به «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات معاونت تعاون این وزارتخانه تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با شروع به کار این سامانه تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها بدون مراجعه حضوری به ادارات در کمتر از پنج روز خدمات الکترونیکی دریافت می‌کنند.

معاون تعاون وزیر کار از تمام نهادهایی که فعالیتشان به تسهیل فضای کسب و کار مربوط می‌شود به خصوص سازمان ثبت شرکت‌ها خواست تا به سامانه جامع تعاونی‌ها متصل شوند.

وی با اشاره به استقبال خوب فعالان در بخش تعاونی از این سامانه گفت: پیش از این در ثبت تعاونی‌ها مشکل داشتیم و اطلاعات اعضا به درستی وارد نمی‌شد و با راه‌اندازی سامانه جدید اطلاعات همواره به روز می‌شود و برنامه و اقدامات به صورت پیامک به شرکت‌ها ارسال می‌شود تا از تغییرات هیات مدیره‌ها و مدیران عامل مطلع شوند.

به گفته کبیری در توسعه شفافیت، مبارزه با فساد در تعاونی‌ها به کمک اتحادیه‌ها اهداف نظارتی و حسابرسی ۱۲ برابر رشد داشت.

وی درباره توسعه و نوآوری در تعاونی‌ها نیز گفت: نخستین مرکز توسعه و نوآوری در شیراز راه‌اندازی شده است و ۱۰ استان دیگر نیز درخواست خود را برای تاسیس این مرکز اعلام کردند و  تا پایان امسال برای استان‌هایی که زمینه لازم را داشته باشند این کار انجام می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت کار گفت: در گفت و گو با استارتاپ‌هایی که تا کنون ثبت شرکت نداشتند پیشنهاد دادیم، در صورت تشکیل تعاونی سرمایه آنها را تضمین کنیم و ریسک فعالیت‌هایشان را کاهش و قدرت سرمایه‌پذیری آنها را افزایش دهیم.

وی درباره اقدامات انجام شده در بخش توسعه اشتغال در تعاونی‌ها گفت: در تفاهم‌نامه‌های مختلف ایجاد اشتغال در تعاونی‌ها را دنبال می‌کنیم. همچنین وزیر تعاون دستور دادند تعاونی‌ها در بحث اشتغال روستایی حداقل سهم ۲۰ درصد را جذب کنند و این به بانک‌های عامل و مدیران کل به عنوان دبیران شورای اشتغال ابلاغ می‌شود.

کبیری افزود: بر این اساس پرونده‌هایی که از طرف تعاونی‌ها در کمیته و استان‌ها مصوب شده و در بانک معطل مانده است از صف خارج می‌شوند و در خارج از نوبت بررسی می‌شوند.

وی درباره سهم تعاون در بودجه نیز گفت: در بخش جذب اعتباراتی که از محل تبصره ۱۸ بابت سیاست‌های فعال بازار کار از سوی معاونت اشتغال در سازمان برنامه و بودجه اخذ شد، سهم ۵۰ درصدی برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شده که تفاهم نامه آن به زودی امضا می‌شود.

معاون تعاون وزارت کار درباره بودجه تعاونی‌ها در لایحه بودجه سال آینده گفت: در لایحه بودجه دو تا تبصره داشتیم که با کمک سازمان برنامه و بودجه ابقا شد.

رشد ۱۲ برابری بودجه تعاونی‌ها در لایحه بودجه ۱۳۹۹

وی افزود:  یک تبصره به بحث اخذ سرمایه بانک از محل بدهی ناشی از عدم ا جرای قانون تبصره ۲ بند ۲۹ اصل ۴۴ است که در قانون بودجه امسال یک هزار میلیارد تومان است و قرار بود سال آینده حذف شود، اما با توجه به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب این تبصره‌ برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون از محل تبصره ۱۸ ابقا شد.

کبیری گفت: بودجه شکل‌گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها در بودجه سال ۱۳۹۶ ۵ میلیارد تومان بود در بودجه امسال با رشد ۱۱ برابری به ۵۵ میلیارد تومان شد و تا کنون نیز ۴۰ درصد از این میزان پرداخت شده است.

وی افزود: اعتبار پیش‌بینی شده در شکل‌گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی ما این است که میزان مصوب آن بیش از این باشد.

برچسب‌ها محمد کبیری تعاونی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، عادل مصدقی طی نشست مدیرکل و معاون دفتر بودجه سازمان متبوع با ستاد اداره کل با اشاره به تحقق مطالبات مردمی به اندازه توان فنی و اعتباری، اظهارداشت: تلاش های شبانه روزی مدیران ستادی و شهرستانی و کارکنان مجموعه تاکنون باعث کسب موفقیت های ملی و استانی در این بخش شده که بیش از تعهدات مجموعه بوده است.وی از تلاش شبانه روزی همکاران مجموعه ابراز خرسندی، رضایت و قدردانی کرد و گفت: با تداوم تلاش های مستمر در جذب اعتبارات و افزایش توان فنی مجموعه برای تحقق مطالبات مردمی بیش از پیش کوشش می شود.در ادامه این جلسه هریک از روسای ستادی با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد بودجه و اعتبارات حوزه های مرتبط به بحث و تبادل نظر پرداخته که از مهمترین آنها می توان به عملکرد تخصیص اعتبارات و دیون، اعتبارات استانی و جاری، اولویت بندی پروژه ها، هزینه کردهای تامین اجتماعی و نوسازی ساختمان اداری اداره کل اشاره کرد.

 

همچنین، عملکرد تن کیلومتر کالاها، تسهیلات نوسازی ناوگان، تغییر رویکرد اعتبارات حوزه حریم راهها و راه های روستایی و سامانه های هوشمند جاده ای و مصوبات سفرهای ریاست جمهوری از موارد دیگر بوده است.

 

این نشست با هدف بررسی عملکرد بودجه سال 1402 و هم اندیشی برای بودجه سال جاری برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟
  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال