Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اتفاقات جالب لیگ قهرمانان اروپا را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، در شب پیروزی بارسلونا و صعودش به مرحله حذفی چمپیونزلیگ، واکنش احساسی فرانکی دی‌یونگ به حذف تیم سابقش آژاکس از این رقابتها، در حین بازی بارسا، مورد توجه قرار گرفت. درحالیکه دیشب بارسلونا در خانه اینتر میلان، سن‌سیرو، در آخرین بازی مرحله گروهی چمپیونزلیگ به مصاف این تیم رفته بود تا با پیروزی 2-1 در این بازی صعودش به مرحله حذفی را به عنوان تیم اول گروه F تضمین کند، در گروه H آژاکس، پدیده دوره قبلی رقابتها در خانه خود در مقابل والنسیا 1-0 شکست خورد تا با ناباوری از مرحله گروهی حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آژاکسی که فصل گذشته توانسته بود تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان پیش برود و یکی از جذاب‌ترین تیمهای این رقابتها لقب بگیرد حالا در مرحله حذفی رقابتهای امسال حضور نخواهد داشت. واکنش احساسی یکی از ستاره‌های فصل گذشته آژاکس که حالا در بارسلونا توپ می‌زند دیشب بسیار مورد توجه قرار گرفت. فرانکی دی‌یونگ که در سن‌سیرو با پیراهن بارسا در مقابل اینتر بازی می‌کرد وقتی متوجه شد که تیم سابقش آژاکس حذف شده است واکنشی نشان داد که مشخص بود از این بابت چقدر ناراحت شده است. آژاکس در گروه H بعد از والنسیا و چلسی سوم شد و در نتیجه حذف شده و به لیگ اروپا رسید. بعد از پایان بازی بارسا و اینتر، دوربین‌ها فرانکی دی‌یونگ را نشان دادند که با چشمهایی ناراحت از اینکه تیم سابقش آژاکس بازی خود را 1-0 به والنسیا واگذار کرده به جای اینکه از پیروزی بارسا خوشحال باشد واقعا غمگین است.

- زنیت سن‌پترزبورگ روسیه که مثل همیشه سردار آزمون را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، سه‌شنبه شب در چارچوب بازی‌های هفته ششم گروه G لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه دا لوز لیسبون مقابل بنفیکا 4 امتیازی قرار گرفت که در قعر جدول قرار داشت. تا قبل از این مسابقه زنیت سن‌پترزبورگ به همراه لیون 7 امتیازی بودند ولی یاران آزمون بخاطر عملکرد بهتر در دو تقابل رو در رو با تیم فرانسوی در جایگاه دوم گروه قرار گرفته و شانس بالایی برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشتند که تا پایان نیمه اول نیز این اتفاق برای آنها افتاده بود ولی در 45 دقیقه دوم سرنوشت آنها کاملا تغییر کرد.
در حالی که دو تیم بدون گل زده به رختکن رفته بودند، تنها با گذشت 61 ثانیه از شروع نیمه دوم تیم بنفیکا توانست روی پاس در عرض پیزی و ضربه تمام کننده امانوئل سِروی به گل برسد و امیدهای صعودش از این مرحله را زنده کند. بنفیکا بخاطر باخت 3 بر یکِ دور رفت در خانه زنیت سن‌پترزبورگ نیاز به یک گل دیگر داشت تا در جدول گروهی بالاتر از تیم روسی قرار بگیرد که در دقیقه 58 با ضربه پنالتی پیزی موفق به انجام این کار شد. تیم بنفیکا با این 2 گل امتیازاتش را در عدد 7 با لیون که در دیدار همزمان با یک گل از لایپزیش آلمان عقب بود را برابر کرد، اما بخاطر عملکرد ضعیف‌تر در دیدارهای مقابل هم با لیون، در جایگاه سوم ایستاده تا یاران آزمون فعلا قعرنشین شده باشند. اما این پایان کار نبود و در حالی که زنیت سن‌پترزبورگ امیدوار به کسب تساوی برای قطعی کردن صعودش به مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان را داشت، در دقیقه 79 توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین را سردار آزمون که در مقابل تیرک اول ایستاده بود، با ضربه نمایشی فوق‌العاده و البته عجیب به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا امید روسی‌ها برای بازگشت به این مسابقه کمتر از همیشه شود.
در نهایت با توجه به گلی که لیون در دقیقه 82 توسط ممفیس دیپای زد و به تساوی 2 بر 2 مقابل لایپزیش آلمان رسید، توانست 8 امتیازی شود و با سه امتیاز کمتر نسبت به تیم صدرنشین آلمانی، در جایگاه دوم جدول گروه G لیگ قهرمانان قرار بگیرد و از این مرحله صعود کند. زنیت سن‌پترزبورگ هم نتوانست باخت 3 بر صفر مقابل بنفیکا را جبران کند تا در نهایت با وجود 7 امتیازی ماندن به همراه تیم پرتغالی، بخاطر این شکست سنگین در قعر جدول این گروه بایستد و در شبی که می‌توانست در لیگ قهرمانان بماند، حتی نتواند سهمیه لیگ اروپا را هم بگیرد. سردار آزمون که با دو گل در دو هفته ابتدایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر لیون و بنفیکا توانسته بود رکورد گلزنی بازینکان ایرانی ازجمله علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا را بشکند و در تاریخ این رقابت‌ها 4 گله شود، در بازی امشب برابر بنفیکا گل به خودی زیبا، عجیب و تلخی زد تا در شبی که امیدهای اول تیمش برای گلزنی و صعود بود، این کار را به شکل عکس انجام دهد. سردار آزمون در دیدار با بنفیکا علاوه بر گل به خودی، 49 لمس توپ داشت، یک شوت خطرناک داخل چارچوب و دو شوت به بیرون زد، 24 پاس دقیق داد، دو بار برای سانتر اقدام کرد و در 10 نبرد هوایی و زمینی برنده شد تا نمره متوسطی با این عملکرد بگیرد.

- در فصل جاری حداقل 60 بازیکن مسن تر از ناگلزمن در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته اند. پس از تساوی 2-2 المپیک لیون و لایپزیش در هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا، لایپزیش به عنوان صدرنشین گروه به دور بعدی صعود کرد. به نقل از Squawka؛ یولیان ناگلزمن با 32 سال و 4 ماه و 18 روز، جوانترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که موفق می شود تیم خود را از مرحله گروهی به دور حذفی این رقابت ها هدایت کند. جالب اینکه ناگلزمن دقیقا یک ماه از لیونل مسی جوانتر است!

- آنسو فاتی که از وی به عنوان یکی از بزرگترین استعدادهای دنیای فوتبال نام برده می شود، در 17 سالگی رکوردهای جالبی به نام خود ثبت کرده است. در جریان برد 2-1 بارسلونا مقابل اینتر در آخرین دیدار مرحله گروهی فصل 2019/20 لیگ قهرمانان اروپا، آنسو فاتی زننده گل دوم تیمش بود تا با 17 سال و 40 روز سن به جوانترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بدل شود.

- آنچلوتی قبل از ترک ناپولی به رکورد آقای خاص رسید. در آخرین هفته از دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم ناپولی موفق شد با 4 گل خنک را شکست دهد.. ناپولی با برتری در این بازی با 12 امتیاز به عنوان تیم دوم به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. با این برد و با این صعود، آنچلوتی به رکوردی جدید رسید و به دومین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که با 6 تیم مختلف در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود و از این نظر در کنار مورینیو رکورد دار هستند. کارلتو پیش از ناپولی، با تیم های میلان، چلسی، پاری سن ژرمن، رئال مادرید و بایرن مونیخ موفق به صعود از دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا شده بود. آنچلوتی که سه بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده است و با 8 تیم مختلف در لیگ قهرمانان اروپا مربیگری کرده است و این رکورد هم دست او است در آستانه قطع همکاری با ناپولی است و این باشگاه با گتوزو به توافق رسیده است. به این ترتیب کارلتو که پارتنوپی را به مرحله حذفی مسابقات رساند احتمالا خودش دیگر این تیم را در ادامه مسابقات همراهی نمی‌کند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فاتی لیگ قهرمانان سردار آنچلوتی مورینیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیادمنش در بدترین وضعیت!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته سی و پنجم ژوپیر لیگ بلژیک و پنجمین بازی از دور انتخابی برای سهمیه لیگ کنفرانس اروپا، تیم وسترلو با بهره‌مندی از اللهیار صیادمنش در فهرست نفراتش، از ساعت 22 امشب (به وقت ایران) در استادیوم هت کویپیه، تیم چهارم جدول در مرحله گروهی پلی‌آف دیدار می‌کند.

اللهیار صیادمنش که در دو هفته اخیر ژوپیر لیگ بلژیک مقابل میشلن و استاندارد لیژ دور از ترکیب وسترلو بوده و فرصت کمی برای بازی داشته، امشب هم در جمع 11 نفر اصلی تیمش حاضر نیست و جزو نفرات ذخیره قرار گرفته است.

مهاجم ایرانی وسترلو که در زمستان گذشته به این باشگاه بلژیکی اضافه شد و در ژوپیر لیگ 11 بازی انجام داده، هنوز موفق به گلزنی یا پاس گل نشده که پیش از آن هم در هال سیتی در فصل جاری نتوانسته بود این کار را انجام بدهد.

یاران اللهیار صیادمنش در مرحله گروهی پلی‌آف انتخابی لیگ کنفرانس در ژوپیر لیگ بلژیک سه شکست و یک تساوی داشتند و با 16 امتیاز در قعر جدول این مرحله قرار گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • واکنش جالب آنچلوتی به ماندنی شدن ژاوی در بارسا
  • با 123 بازی کمتر از دیوید بکام؛ جود بلینگام گلزن‌ترین انگلیسی تاریخ رئال مادرید شد!
  • از مورینیو، دشان و آنچلوتی تا آلونسو، کلوپ و فان خال؛ کدام مربیان بزرگ به همکاری با لیورپول «نه» گفتند؟
  • رکورد جذاب: سرمربی اورتون به آنچلوتی رسید
  • بدترین روزهای لژیونر ایرانی در اروپا
  • صیادمنش در بدترین وضعیت!
  • واکنش سردار بعد از گلزنی و شکست رم
  • پای صحبت‌های ژوزه مورینیو: آن شادی در اولدترافورد زندگی من را تغییر داد
  • بولونیا در یک قدمی اولین حضور تاریخ خود در لیگ قهرمانان اروپا