Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور صبح امروز در نشستی که در استانداری تهران با حضور دهیاران استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه‌ای به تازگی با رئیس جمهور داشتیم درمورد حوادث اخیر عهد کردیم و مسائل استان‌های مختلف را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه امنیت ملی کشور فقط تجهیزات نظامی و تانک و موشک نیست، گفت: مسائل سخت افزاری و قدرت سخت مهم است، ولی نقش آفرین‌تر از آن قدرت نرم است که بسیار مهمتر از قدرت سخت است.

او بیان کرد: اگر بخواهیم امنیت ملی کشور تضمین شود الزام آن هم تأمین امنیت اجتماعی است و اگر به دنبال امنیت اجتماعی هستیم باید سرمایه اجتماعی را تأمین کنیم و اگر دنبال سرمایه اجتماعی هستیم باید وفاق و انسجام را بالا بریم و اگر به دنبال انسجام هستیم باید حفظ تعلق مردم به شهر و روستایشان بالا باشد.

جمالی نژاد با تأکید بر اینکه دهیاران در صف اول مطالبات مردم هستند، اظهار کرد: خانواده بزرگ وزارت کشور نقشش نه تنها در حوزه سخت افزاری بلکه در حوزه نرم افزاری هم ویژه است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه بعد از ۳۷ سال لایحه درآمد‌های پایدار در مجلس در حال تصویب است، اظهار کرد: تصویب این لایحه به معنای بریده شدن ناف شهرداری‌ها از درآمد‌های دولتی است.

او افزود: لایحه دیگر مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است که هم برای شهرداری‌ها و هم برای دهیاری‌ها دارای ارزش است.

جمالی نژاد با بیان اینکه در طول تأسیس دهیاری‌ها ۱۹ هزار میلیارد اعتبارات داشتیم، گفت: در این ۶ سال ۸۵ درصد آن پرداخت شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به نقش روستا‌ها در حوزه کارآفرینی بیان کرد: در حوزه سازمان شهرداری‌ها یک المپیاد کارآفرینی برگزار می‌کنیم تا کسانی که می‌توانند در روستا‌ها کارآفرینی کنند با یکدیگر رقابت کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۷۶ دهیار زن داریم، گفت: این ظرفیت خوبی است که بانوان می‌توانند در این جایگاه خود را نشان دهند.

جمالی نژاد ادامه داد: دهیاران نقش مهمی در مدیریت بحران دارند چنانچه در وقایع اخیر هم نقش آن‌ها بسیار مهم بود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با ابراز تأسف از اینکه روز به روز اعتماد مردم درحال کمتر شدن است، اظهار کرد: در اول انقلاب زیرساخت‌های فعلی را نداشتیم، اما از اعتماد مردم برخوردار بودیم، ولی الان یک گسل وحشتناک بین مردم و حاکمیت در حال شکل گرفتن است و امپریالیسم هم تلاش می‌کند این گسل را بیشتر کند.

بیشتربخوانید: آخرین جزئیات از طرح و برنامه‌های وزارت کشور برای توسعه استان تهران

او با بیان اینکه تلاش‌های دهیاران و حضور آن‌ها در بین مردم این گسل را کمتر می‌کند، گفت: من در دوره‌ای که شهردار اصفهان بودم هیچ گاه ارتباط خود با هنرمندان، مردم و سایر اقشار را قطع نکردم.

جمالی نژاد با بیان اینکه ما شهرداری اصلاح طلب یا اصولگرا نداریم و همه مردم برای ما یکسان هستند، اظهار کرد: در همه جا افراد خوب و بد وجود دارند و در بین مدیران هم افراد ناسالم هستند، ولی تعدادشان خیلی اندک است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به دستگیری تعدادی از اعضای شورا‌های شهر در سطح کشور گفت: ما ۱۲۰ هزار نفر عضو شورا‌های شهر داریم که دستگیری ۵ نفر از میان آن‌ها رقم چشمگیری نیست.

او با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا محیطی شاد و بانشاط ایجاد کنیم، اظهار کرد: اگر مدیری می‌بیند کسل است و نمی‌تواند شادی ایجاد کند برود.

جمالی نژاد با تأکید بر اینکه از دهیاران می‌خواهیم با انگیزه و عشق کار کنند، گفت: اگر دهیاران با عشق کار کنند امنیت شغلی آن‌ها هم تضمین است، ولی ما مدیر عاشق کم داریم.

او با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در روستا‌ها محیطی بسیار شاد و با نشاط ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه فضای شاد و با نشاط گسل ایجاد نمی‌کند و این کار ارتباط مردم با حاکمیت را تقویت می‌کند و امنیت ملی کشور را هم به دنبال دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این مرحله از المپیاد‌های علمی کشور از شنبه ۲۵ فروردین در این استان آغاز شده است و تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت.   سید امیر شوشتری افزود: این آزمون‌ها در رشته‌های فیزیک، علوم و فناوری نانو، کامپیوتر، سواد رسانه ای، جغرافیا، علوم زمین، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت، زیست شناسی، نجوم و اخترفیزیک، ریاضی، ادبی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و شیمی برگزار می‌شود.   وی ادامه داد: پذیرفته شدگان در این مرحله، در تابستان برای دریافت مدال‌های رنگی خود با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.   شوشتری گفت: این آزمون‌ها در دو نوبت ۸ صبح و ۱۴ ظهر برگزار می‌شود و شرکت کنندگان فقط با دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند در جلسه آزمون حاضر شوند.

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • ۳۱ فروردین، برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور
  • برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی
  • جزئیات برگزاری بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی
  • جزئیات برگزاری بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی اعلام شد