Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:09:57 GMT

آمادگی کامل شرکت غله برای خرید تضمینی گندم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۵۳۹۴

آمادگی کامل شرکت غله برای خرید تضمینی گندم

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از آمادگی کامل مجموعه این شرکت برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری خبرداد.

خدارحم امیری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمادگی کامل مجموعه این شرکت برای خرید تضمینی گندم اظهار کرد: برای آمادگی و ورود به فصل خرید گندم و دانه روغنی کلزا از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران ۶ گام با یک جدول زمانبندی تهیه شده است که شرکت غله استان نیز در همین راستا گام برمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمادگی سیلوهای دولتی و بخش خصوصی یکی از ضروریات خرید گندم در استان است، بازرسی‌های فنی از این مراکز را از اقدامات غله برای آمادگی و ورود به فصل خرید گندم و دانه روغنی کلزا عنوان کرد و افزود: استان خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده گندم و دومین تولیدکننده بزرگ دانه روغنی کلزا، همواره در بحث خرید تضمینی این محصولات در کشور به عنوان پیشرو مطرح بوده است.

امیری‌زاده، فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای سهولت مراجعه کشاورزان به مراکز تعیین شده و تحویل گیری محصولات‌شان را از ابتدایی‌ترین اقدامات برای تکریم کشاورزان استان دانست و گفت: یکی از تفاوت‌های عمده این استان با سایر استان‌ها با وجود عنوان بزرگترین تولید کننده، بازه زمانی اندک برای برداشت و خرید این محصولات است و در این راستا وجود برنامه‌ریزی‌های منسجم و منظم توانسته نقش موثری در موفقیت غله و خدمات بازرگانی خوزستان داشته باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: سال گذشته با وجود مشکلات عدیده‌ای که به دلیل جاری شدن سیل هنگام فصل برداشت گندم و کلزا بوجود آمد، بحث واردات شکر خام و توزیع آن در کشور را نیز به صورت همزمان دنبال کردیم و با این حال به لطف خداوند در تمامی ماموریت‌ها نتایج خوبی را بدست آوردیم و توانستیم بیشترین سهم خرید گندم و پرداخت به موقع وجه کشاورزان آن هم در آن بازه زمانی کوتاه و فشرده را نسبت به سایر استان‌ها داشته باشیم.

وی افزود: برای اولین بار طی یک برنامه‌ریزی صحیح تمامی گندم‌های موجود در مراکز خرید تعاون روستایی به سیلوهای استاندارد ذخیره‌سازی، انتقال یافته است که این مورد طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است و توانستیم از هدررفت و خسارت ناشی از نگهداری در مراکز روباز، جلوگیری کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان، اقدامات این مجموعه را برای امنیت غذایی مردم جامعه بسیار مطلوب دانست و تصریح کرد: همواره تلاش داشته‌ایم نسبت به آنچه متعلق به مردم است احساس مسئولیت داشته باشیم و مراقبت‌های لازم در خصوص مسائل فنی و بهداشتی را رعایت کنیم. به طور حتم تمامی مقدمات خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا تا قبل از آغاز فصل برداشت فراهم خواهد شد و هیچ گونه نگرانی در این خصوص برای کشاورزان وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت غله خرید گندم استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده صبح امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با هدف بررسی و نظارت بر روند خرید گندم از کشاورزان شادگان کار خرید تضمینی گندم در سه مرکز دهستان حسینی، آبشار و دارخوین انجام می‌شود.

فرماندار شادگان اظهار کرد: آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار مزارع در این شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی به مشکلات حمل و نقل گندم در شهرستان شادگان اشاره کرد و افزود: با مدیریت مجموعه‌های دست‌اندرکار با انعقاد جلسات مختلف و بازدیدها و بازرسی‌هایی که از سوی فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره غله و تعاون روستایی انجام شد در صدد رفع موانع حمل و نقل در مراکز خرید تضمینی گندم هستند.

صالح زاده بیان کرد: امیدواریم پایان برداشت پایان سال زراعی پاییزه و با خرید تضمینی که در سطح مراکز شهرستان شادگان انجام می‌شود، در شهرستان برداشت قابل توجهی صورت بگیرد و در آینده نزدیک شاهد جشن پایان برداشت گندم سال زارعی باشیم.

کد خبر 6085272

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت