Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@11:58:37 GMT

سرعت آب شدن یخ‌های گرینلند ۷ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۵۵۰۴

سرعت آب شدن یخ‌های گرینلند ۷ برابر شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بنا به نتیجه تحقیقی که در مجله نیچر (Nature) منتشر شده است حدود ۴۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۱۰۰ میلادی هر سال در معرض مواجهه با سیل خواهند بود. این تحقیق با مشارکت ۹۶ دانشمند متخصص محیط قطبی انجام شده است.

محققان در این مطالعات از یک رشته داده‌های ماهواره‌ای که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۸ به دست آمده بود، استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های این تحقیق نشان می‌دهد که سرعت و وسعت آب شدن یخ‌های گرینلند بسیار بیشتر از پیش‌بینی پژوهش‌هایی است که پیش از این انجام شده بود.

یافته‌های این تحقیق به این معنا است که افزایش سطح آب دریاها احتمالا در سال ۲۱۰۰ به ۶۷ سانتیمتر خواهد رسید. این رقم هفت سانتی‌متر از آنچه پیش از این پیش‌بینی شده بود بیشتر است.

افزایش سطح آب دریاها باعث خواهد شد که احتمال وقوع طوفان‌های دریایی بیشتر شود.

به گفته دانشمندان، آب شدن یخ‌های گرینلند باعث شده است که سطح آب دریاها از سال ۱۹۹۲ تاکنون حدود ۱۰.۶ میلی‌متر افزایش پیدا کند.

گرینلند پس از قطب جنوب دومین توده یخی بزرگ کره زمین محسوب می‌شود.

کد خبر 469404 برچسب‌ها گرما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز آسمان استان قسمتی ابری است و در بعضی ساعات بویژه بعد از ظهر و شب در پاره‌ای نقاط شمالی، مرکزی، غربی و شرقی استان رگبار موقتی باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز محتمل است.

وی گفت: دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعد از ظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم می‌شود.

به گفته سی سی پور، شدت باد در ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیز قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید؛ آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان

کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را رعایت و در ساعات بعد از ظهر و شب از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.

سی سی پور افزود: سامانه همرفتی از امروز تا روز پنجشنبه در ساعاتی و در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نیست.

وی گفت: فردا از میزان دمای هوا در طول روز در بیشتر مناطق کاسته می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه