Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:براساس تصمیم سازمان بنادر و حمایت در نظر گرفته شده تا دو ماه آینده با راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار - مسقط گردشگری دریایی در این منطقه رونق خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز در جریان بازدید از بندر شهید کلانتری چابهار با حضور خبرنگاران، سیدحسن ابراهیمی، معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بندر چابهار دو مجموعه بندری شامل بندر شهید کلانتری و بندر شهید بهشتی وجود دارد که در بندر شهید کلانتری از  ۵ پست اسکله آن ۴ اسکله مربوط به ارائه خدمات به شناورهای سنتی و کوچک و خدماتی و اسکله شماره ۵ مربوط به کانتینر فیدر با ظرفیت کمتر از ۳۰ هزار تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: کشتی‌ها برای ورود به بندر باید از مناطق پرعمق وارد شوند و آبخور ۱۰ تا ۱۶ متر لازم دارند به همین دليل بنادر طوری طراحی شده اند که مسیر با لایروبی برای عبور کشتی‌ها فراهم شده است.

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طول کانال بندر شهید کلانتری ۳ کیلومتر مسیر دریایی است که پس از طرح توسعه شهید بهشتی، کانال شهید کلانتری در حوضچه شهید بهشتی ترکیب شد. به این ترتیب آبخورد بندر شهید کلانتری ۱۱ متر و مخصوص کشتی‌های کمتر از ۲۰۰ متر است. 

بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به یکدیگر متصل می شوند

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار شامل فاز یک و دو است. در فاز دو زیرساخت اولیه هم آغاز شده است. 

وی ادامه داد: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در ۵ فاز اجرا خواهد شد و براساس این ۵ فاز بندر شهید کلانتری به بندر شهید بهشتی متصل می‌شود. 

ابراهیمی ادامه داد: فاز یک کاملا به بهره‌برداری رسیده است و تجهیزات در فاز یک کامل شده است و فاز دو نیز تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. دایک ایجاد شده و استحصال حاصل شده است. در فاز یک زیرسازی به اجرا رسیده و اغلب تجهیزات آمده‌اند. 

وی با بیان اینکه حوضچه بندر شهید بهشتی در ضلع شمالی موج‌شکن بندر است، گفت: حوضچه شهید بهشتی ۳۰۰ هکتار است که لایروبی شده و امکان پذیرش کشتی‌ها با آبخور ۱۶.۵ متر را دارد. 

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: ۱۵.۸ میلیون متر مکعب لایروبی انجام شد و از محل این لایروبی دایک فاز یک و دو به میزان ۲۰۳ هکتار استحصال اراضی شد. 

وی گفت: امروز بندر شهید بهشتی چابهار کشتی‌های پست پاناماک با آبخور ۱۶ متر را پهلودهی می‌کند.  کانالی به طول ۳ کیلومتر به عرض ۳۰۰متر به وسیله بویه‌ها در بندر شهید بهشتی علامت‌گذاری شده است و از نظر علامت‌گذاریدریایی و آبخور هیچ محدودیتی برای پذیرش کشتی در مسیر شهید بهشتی نداریم. 

خط دریایی چابهار - مسقط تا دو ماه آینده راه اندازی می شود

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه  گفت: پیش از این خط مسافری چابهار - مسقط با کشتی با ظرفیت ۲۴۰ مسافر در کلاس‌های یک ،‌ دو و سه و ظرفیت حمل ۴۰ خودرو راه‌اندازی شده بود. با این حال اما به دلیل عدم پشتیبانی برخی ارگان‌ها و بازاریابی‌ بخش خصوصی این خط غیرفعال شد. 

ابراهیمی افزود: از سال گذشته مقرر شد، یارانه‌ای به بخش مسافری تخصیص یابد و در قالب قرارداد با برج اپراتور بندر شهید کلانتری به بخش خصوصی اختصاص یابد. 

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان یادآور شد: به زودی خط مسافری چابهار- مسقط از اوایل بهمن ماه در بندر چابهار راه‌اندازی می‌شود. 

وی همچنین گفت: قراردادی نیز با شرکت کشتیرانی خصوصی منعقد کرده‌ایم تا گردشگری دریایی در سواحل استان بین بنادر و جزایر راه‌اندازی شود. 

ابراهیمی درخصوص قیمت سوخت شناورهای کوچک که بنزین سوز هستند نیز گفت: با همکاری شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و سازمان بنادر و دریانوردی کمیته‌ای فعال تشکیل شده است تا موانع در این باره برداشته شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد سامانه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد دانشجو بندر چابهار وزارت راه و شهرسازی وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح چهار شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آب گرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از مجموعه شناورهای مواجه با شرایط مضطر موتور لنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

بیشترین سانحه در عسلویه

شکیبی نسب ادامه داد: در سال یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با هفت و خارگ و دیلم به ترتیب با چهار و سه سانحه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناورهای ناجی همچنین به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین شرایط مضطر شناورها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریا روی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

فعالیت ۷ شناور ناجی

وی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در اسرع وقت خدمات جست و جو و نجات را دریافت کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: اکنون هفت شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جست و جو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمد عامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

کد خبر 6087440

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور