Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان با تأکید برالزام دستگاه‌ها به پیگیری تکالیف خود در خصوص رفع نقاط حادثه خیز از ورود دستگاه قضایی به موضوع ایمنی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان ، از ورود دستگاه قضایی به موضوع ایمنی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی خبر داد و گفت: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و همچنین بروزحوادث ناگوار رانندگی در محورهای مواصلاتی استان که بعضاً ناشی از عدم اصلاح به موقع نواحی پر مخاطره بوده و آثار ناگوار این حوادث به صورت غیر قابل جبران ظاهر شده است، دستگاه قضایی این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اذعان کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در این زمینه، ضمن اخذ نظرات کارشناسی در خصوص شناسایی نقاط حادثه خیز و لزوم ترمیم آنها، مکاتبات مربوطه را با نهاد‌های متولی انجام داده و با تعیین مهلت، تذکرات لازم را نیز به این دستگاه‌ها ارائه نموده است.

 

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان پس از تشکیل کارگروه تخصصی ، نقاط حادثه خیز جاده‌ای در استان شناسایی و در این خصوص نسبت به الزام دستگاه‌ها به پیگیری تکالیف خود با هدف رفع نقاط حادثه خیز اقدام شد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه این تصمیم نافی کوتاهی و کم کاری اشخاص مسئول نخواهد بود، گفت: چنانچه شخصی در این زمینه کوتاهی کرده باشد قطعا از بابت ترک وظایف قانونی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم جاده دستگاه قضایی کارشناسی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است