Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس خبرهای رسیده از عربستان ۱۸ درصد از کل بودجه سال آینده این کشور به هزینه های نظامی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، بودجه عربستان سعودی برای سال آینده مشخص شد. بر اساس خبرهای رسیده از عربستان 18 درصد از کل بودجه سال آینده این کشور به هزینه های نظامی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس بودجه نظامی عربستان به 48.5 میلیارد دلار رسید که 5 درصد از 51 میلیارد دلار در سال 2019 کاهش یافته است.

 

بخش نظامی از نظر هزینه دومین بخش بعد از آموزش و سلامتی تعیین شده است.

 

بودجه عربستان 19 درصد از هزینه های دولت را برای آموزش و پرورش اختصاص داده که رقم آن 51.5 میلیارد دلار و 16درصد برای بهداشت با رقم 44.5 میلیارد دلار است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد دانشجو روز دانشجو سامانه فهما انتخابات مجلس حمله عربستان به یمن عربستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه کشاورزان قزوینی از تاخیر در اختصاص آب

کشاورزان معتقدند سال گذشته حقآبه قزوین از سد طالقان، به کمتر از یک سوم کاهش یافت و خسارات فراوانی به مزارع و باغات وارد کرد.

کشاورزان می‌گویند: امسال هم رهاسازی اب از سد طالقان با تاخیر اتفاق افتاد که این مسئله مزارع گندم، جو، کلزا را دچار خسارت کرده است. در سال‌های گذشته معمولا دهم فروردین آب در کانال مادر قزوین جاری می‌شد که امسال با یک هفته تاخیر اب کانال رهاسازی شد.

ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: باتوجه به اینکه سد طالقان منبع تامین کننده آب شرب استان تهران و البرز و آب کشاورزی استان قزوین است در مهرماه هر سال بر اساس حجم باقیمانده سد و پیش بینی بارش‌ها برنامه ریزی می‌شود. در سال گذشته این اتفاق افتاد و بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی علیرغم هشدار‌های هواشناسی احتیاط کردیم و درصدی به عنوان آب برای کشت به کشاورزان اعلام شد.

ستوده افزود: باتوجه به تخصیص سد طالقان ما طبق آمار سنوات گذشته معمولا در سال‌های نرمال بارش بیشتر بوده و استان قزوین سهم بیشتری برده است. در تمام سد‌های کشور و دنیا وقتی یک سد منبع تامین آب کشاورزی است اولویت معمولا برای آب شرب قرار داده می‌شود.

ستوده بیان کرد: ۱۵۰ میلیون مترمکعب از سد طالقان سهم استان قزوین است که ۶۰ میلیون مترمکعب آن مربوط به بخش آشامیدنی است. در چهارمین سال خشک در کشور قرار داریم که ۳۰ درصد بارش‌ها کاهش داشته است. سال قبل ۹۰ میلیون مترمکعب بجای ۶۰ میلیون مترمکعب وارد شده است. ۶۰ میلیون مترمکعب هم برای کل سال در نظر گرفته شده است.
عطایی گفت: امسال هم قرار بود که ۱۵ فروردین آب رهاسازی شود که با چند روز تاخیر اتفاق افتاد، اما باید تناسب‌ها رعایت شود.

ستوده گفت: هر ۵ سال یکبار در سطح ملی، منابع و مصارف استان‌ها آماربرداری می‌شود و بر اساس آخرین آمار منابع آبی استان قزوین دو میلیارد مترمکعب است که یک و نیم میلیون مترمکعب در بخش آب زیرزمینی و نیم میلیون مترمکعب در بخش آب‌های سطحی است. در بخش مصارف ۲۷ درصد در بخش آب زیرزمین و ۷۳ درصد در بخش آب سطحی استفاده می‌شود. کشور ما کم آب است و باید خودمان را با آن سازگار کنیم.

و ی افزود: در استان ۵۰۰ حلقه چاه داریم که بر اساس آنها میزان آب‌های زیرزمینی برآورد می‌شود. سه میلیارد مترمکعب آب در آبخوان از دست داده ایم.

عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: باتوجه به اینکه عمده کشت استان آبی است آب سهم عمده‌ای دارد. قریب به ۶۲ هزار هکتار از اراضی استان تحت شبکه آبیاری قرار می‌گیرد و تامین آب برای آن حیاتی است. سهم ۴۶۰ میلیون مترمکعبی از سد طالقان برای استان قزوین در نظر گرفته شده است.

عطایی افزود: تخصیص دوگانه آب سد طالقان فرصت‌ها و تهدید‌های خود را دارد. طبق الگوی کشت ۳۰ هزار هکتار مربوط به کشت پاییزه است که نیاز به آب دارد، اما فقط ده میلیون مترمکعب به آن اختصاص یافت. در غرب شبکه مشکل جدی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • مزد روزانه کارگران به ۳ دلار رسید
  • مزد روزانه کارگران به ۳ دلار رسید/ ۱۹ ماه پس‌اندازِ کامل دستمزد برای خرید یک «پراید هاچبک»!
  • گلایه کشاورزان قزوینی از تاخیر در اختصاص آب
  • اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • اختصاص ۱ درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • دولت امسال چقدر خرج دارد؟
  • تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا