Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، نخستین همایش آینده صلح و حقوق بشر در غرب آسیا، عصر دیروز سه‌شنبه با حضور تعدادی از اندیشمندان فرهنگی و فعالان حوزه رسانه و با سخنرانی «سعد جواد قندیل» سفیر جمهوری عراق در تهران و «مجتبی فردوسی‌پور» سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اردن و کارشناس مسائل بین‌المللی، در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنرانی «سعد جواد قندیل» سفیر عراق در ایران نیز دیگر برنامه این مراسم بود. وی در سخنان خود منطقه خاورمیانه را منطقه‌ای خاص برای تحقق حقوق بشر و صلح جهانی خواند و تأکید کرد که امروز این منطقه، داغ‌ترین منطقه جهان از نظر سیاسی و نظامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه عراق شاهد اولین تمدن‌های انسانی در جهان بوده و قدیمی‌ترین شهر در جامعه بشریت در منطقه ناصریه است، به موضوع تروریسم و حمایت‌های غرب از آن اشاره و تأکید کرد: «ناامنی اقتصادی، یکی از حربه‌هایی است که آمریکا علیه ایران و کشورهای منطقه به راه انداخته است.»

قندیل، ایران و عراق را «دو کشور در یک جبهه واحد» توصیف و خاطرنشان کرد که توطئه‌گران خارجی در سوریه نیز به دنبال تجزیه نظامی سیاسی و تجزیه این کشور هستند که از طریق ایجاد آشوب مهندسی‌شده و هدفمند و دنبال کردن درگیری‌های ساختگی میان ساختارهای مختلف این کشورها، دنبال می‌شود.

در این همایش، همچنین پیام «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی حقوق بشر قرائت شد که وی در این پیام خواستار حمایت از جوانانی شد که برای احقاق حقوق بشر در دنیا فعالیت می‌کنند.

در پیام دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: هر فردی بدون در نظر گرفتن محل زندگی و بدون در نظر گرفتن نژاد، قومیت و دین باید از تمام جنبه‌های حقوق بشر برخوردار باشد.

این همایش به همت بنیاد گفت‌وگو و دوستی ملل برگزار شد که سازمانی فرا ملی و با اهداف بین‌المللی، در راستای ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو و صلح جهانی و همچنین معرفی چهره واقعی ایران و تغییر ذهنیت افکار عمومی مردم جهان در مورد ایران تأسیس شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

کد خبر 846777 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی