Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: کسانی که صاحب زمین یا واحد مسکونی از سال ۸۴ بوده اند یا از سال ۵۷ از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مثل واحد مسکونی، زمین و تسهیلات یارانه‌ای استفاده کرده اند به اصطلاح فرم «ج» شان قرمز است و در ثبت نام اقدام ملی مسکن توسط سامانه حذف می‌شوند، با ورودشان به سامانه در روز مورد نظر تنها ترافیک ثبت نام را بیشتر کرده و حقوق همشهریان خود را نقض می‌کنند پس به این افراد توصیه می‌کنیم که در ثبت نام شرکت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از کسانی که توانایی پرداخت اقساط تسهیلات وام بانک را در این طرح ندارند خواست به عنوان دومین گروه به سایت مراجعه نکنند.  مورد بعدی کسانی هستند که سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را ندارند، چون در مرحله بعدی پالایش حذف می‌شوند پس این گروه هم نباید برای ثبت نام اقدام کنند.

اعلام آمادگی کامل بانک‌ها برای تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کارگروهی مشترک از بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و بانک ها برای تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن تشکیل می شود از طراحی مکانیزمی یکسان جهت واگذاری تسهیلات مسکن، خبر داد.

محمود محمودزاده، در خصوص اهم تصمیماتی که در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک ها برگزار شد و تصمیم دولت مبنی بر اینکه بانک ها باید ۲۰ درصد منابع خود را به بخش مسکن برای تولید مسکن تخصیص دهند، گفت: دولت به منظور تحقق تولید مسکن که هم اکنون تحت عنوان طرح اقدام ملی شناخته شده است، ساختار عملیاتی را برای تکمیل طرح، استفاده از تسهیلات بانکی تعیین کرد. ساختار طراحی شده برای عملیاتی شدن طرح اقدام ملی مسکن، تکمیل کار با استفاده از تامین منابع و تسهیلات بانکی است.

وی افزود: مقرر شده تا بانک ها ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن، تخصیص بدهند که پیرو آن، مکاتباتی انجام و ابلاغیه بانک مرکزی در این خصوص به بانک ها، اعلام شده است.

بانک ها ۲۰ درصد تسهیلات خود را به مسکن تخصیص می دهند

محمودزاده با اشاره به اینکه تامین منابع طرح اقدام ملی مسکن با همفکری بانک ها انجام خواهد شد، توضیح داد: تصمیماتی در جلسه وزارتخانه راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک ها گرفته شد که بر اساس آن، مقرر شد تا کارگروهی با مشارکت بانک مرکزی، بانک های عامل و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود و مکانیزم واگذاری تسهیلات برای کل کشور به صورت همسان سازی شده انجام و ابلاغ شود.

وی از اعلام آمادگی کامل بانک ها برای تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا بانک ها بتوانند با پرداخت به موقع تسهیلات به طرح های اقدام ملی مسکن ، روند اجرایی کار را سرعت ویژه بدهند.

محمودزاده در خصوص این مطلب که بانک مسکن در خصوص طرح اقدام ملی، مشخصا تامین هزینه چند واحد مسکونی را برعهده دارد؟، توضیح داد: بانک مسکن بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی اش در حوزه مسکن است. بدین معنا، این بانک علاوه بر تسهیلاتی که در بافت فرسوده برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که رقم قابل ملاحظه ای است پرداخت می کند، در خصوص طرح اقدام ملی در سایر بافت ها معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان، معادل ۱۲۰ هزار تسهیلات ۱۰۰ میلیونی بر اساس ابلاغی که به آن بانک شده، پرداخت خواهد کرد. امیدواریم با افزایش جذب منابع بیشتر برای بانک مسکن بتوان عدد و ارقام را افزایش داد تا بتوان کل نیاز منابع مالی اقدام ملی را در سریعترین زمان ممکن تامین کرد.

کد خبر 4794988

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن مهر وام مسکن مهر بانک مسکن وام مسکن بودجه 99 کل کشور لایحه بودجه قیمت دلار بانک مرکزی ایران بنزین قیمت بنزین مالیات اوپک وزارت جهاد کشاورزی طرح ملی مسکن قیمت یورو وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت راه و شهرسازی وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند

به گزارش همشهری آنلاین، شادی مالکی با اعلام آغاز فرآیند نام‌نویسی دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با تاکسی برقی گفت: همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال از امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی نام نویسی کنند.

او اضافه کرد: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان تاکسیرانی، متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا با مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

امسال قرار است ۲۵ هزار خودروی برقی سدان، ۲۵۰۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی از طریق خودروسازان داخلی طبق توافقنامه با وزارات صمت تامین شود و در مجموع نزدیک به ۶۰ هزار خودروی برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می شود.

به گفته مالکی، از هفته گذشته تاکنون قرارداد نزدیک به ۱۰ هزار خودرو با خودروسازان داخلی منعقد کردیم و یک هزار دستگاه خودرو نیز هم اکنون در تهران است؛ این خودروها پلاک ملی گرفته‌اند و در صف دریافت پلاک تاکسی هستند.

کد خبر 846999 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تاکسی فرسوده خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران